Linux downloaden

Pagina: 1
Acties:

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Ik wil graag binnenkort met Linux gaan beginnen en nu heb ik linux suse 6.2 ooit eens gekocht, alleen kom ik hier basoluut niet uit:( Welke linux is het handigst om als newbie mee te beginnen en waar kan ik deze downloaden? Want ik heb begrepen dat linux gewoon te downen is op het net, alleen heb ik geen idee waar ik moet wezen.....

Koop je eigen eiland!

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Newjersey
  • Laatst online: 10-08 23:25
Neem redhat 7.0

www.redhat.com

• mikenl

mikenl

BMW 730i

okee wat meer uitleg, het ligt er nutuurlijk ook aan wat je specs zijn en ervaring (dos).
Ik ben ook pas bezig,en meteen met de installatie van red hat begon het gezeur met xconfigiets met m'n vid-card(geforce 2 mx).
Wou nie echt lukken omdat je dan alleen een prompt hebt en als je geen ervaring of boek hebt is het dan eigenlijk afgelopen.
Nou ja mandrake gedowned ging beter ik kwam teminste in GUI.
Dus misschien een optie en down ze alle twee ?

• BosPiet
  • Laatst online: 22-09-2006
Mwa, ik heb een beetje ervaring met dos, niet echt superveel....
Maar mandrake en RedHat dus, ik zal eens kijken, welke van de 2 is het kleinst, want ik zal met mijn beroerde Casema snelheid wel even bezig zijn ben ik bang:-(
O ja, hoe zit dat met de partities eigenlijk? Ik moet gewoon 1 partitie maken voor linux en hoe groot moet deze dan wezen voor een normale installatie?

Koop je eigen eiland!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34

hilgo

Clear your mind of can't.

Je moet voor linux 3 partities aanmaken: 1 boot partitie, 1 swap en 1 waar zeg maar linux zelf komt. Wil ik aan het lijstje distro's toch nog even wat toevoegen: Suse (Ooit gekocht in de winkel, 90 pieken voor 6 cd's + boek + stickertjes :) is niet duur) en Corel Linux. Suse is, imho, voor de wat gevorderde linux gebruiker maar Corel daarentegen is, imho, zeker voor de linux-newbie aan te raden omdat het gemakkelijk te installeren is.

Discogs

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Niks zelf partities aanmaken als je een extra hdtje hebt doet de ie het in de installatie vanzelf(redhat en mandrake).
Perfect om te beginnen hoewel het ook met de hand gaat natuurlijk.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
neem mandrake :)

Verwijderd

Mandrake is heel goed.... Redhat is alleeen maar bugs :(

Verwijderd

Geforce 2 mx compatabilety begint pas bij XFREE 4.01, deze zit bij en redhat 7.0 en mandrake 7.2, eerdere versies zullen dus niet werken bij jouw.... koop het anders bij http://tienpiek.net

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Dat Xfree is geen probleem, die kun je achteraf toch altijd upgraden.

Als je echt kracht en snelheid wil moet je gwoon debian nemen, het is niet zo moeilijk als je even deze handleiding hebt gelezen:

http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
De geforce2mx wordt standaard pas vanaf xfree86 4.0.2 ondersteunt, maar die is nog niet beschikbaar. Verder ondersteunen de drivers van nvidia zelf wel de geforce2mx.

BosPiet als je casema hebt zou ik het niet downloaden. Ik weet niet welk abonnement je hebt. Het zal net zoals ik wel basic zijn, maar sinds 15 december is er voor basic en plus een datalimiet van 1000mb en voor premium een van 4000mb.
Ik zou dan voor ongeveer 10piek een cd'tje bestellen van www.munnikes.nl/cd of www.tienpiek.net

En als je, je datalimiet eraan verspilt moet je een downloadmanager gebruiken, want na een aantal uur wordt je verbinding verbroken.

Verwijderd

Je moet voor linux 3 partities aanmaken
Dat hoeft niet. Ik heb een linux bak met maar 1 partitie en dat lijkt me zeker voor een beginner simpelere, maarjah wie ben ik ;)
BTW suse installen is IMHO echt simpel( ik vond het simpelere dan windows, maar dat kwam, omdat ik niet wist dat je om windows te installen setup oid moest intikken :)) dus als je dat niet echt snap hoop ik maar voor je dat je mandrake wel snapt

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Op zondag 17 december 2000 20:53 schreef TH1J5 het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Ik heb een linux bak met maar 1 partitie en dat lijkt me zeker voor een beginner simpelere, maarjah wie ben ik ;)
BTW suse installen is IMHO echt simpel( ik vond het simpelere dan windows, maar dat kwam, omdat ik niet wist dat je om windows te installen setup oid moest intikken :)) dus als je dat niet echt snap hoop ik maar voor je dat je mandrake wel snapt
GEEN SWAP :? :? |:( |:(
Pagina: 1