boot probleem [winXP]

Pagina: 1
Acties:

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 18:00
Laatste zondag is mijn moederbord overleden. En omdat ik nog steeds met een PIII 800 werkte dacht ik maar gelijk te upgraden.

Zo doende heb ik een upgrade set gekocht bestaande uit, athlon XP 2600+, met een Asrock K7S8X moederbord.

Nu heb ik tuis de boel in elkaar gezet en aangesloten, maar pc boot niet. Hij komt wel in de bios, en vind ook wel de schijf met daarop winXp. Maar als hij wil starten geeft hij demelding dat windows in de vorige sessie niet goed is afgesloten, en dus krijg ik de mogelijkheid, windows normaal te starten, of in velige modus. Maar welke optie ik ook kies hij reboot direct weer, om vervolgens weer op het zelfde punt te komen.

Zodoende dacht ik dat mijn harde schijf het probleem was, maar toen ik die teste in ander systeem boote hij gewoon zonder enig probleem. Tevens probeerde ik de harde schijf van het andere systeem op het nieuwe moederbord, en dat werkt wel.

in het kort;
Mijn pc + mijn harde schij (windowsXP) = boot niet
Mijn pc + harde schijf 2e pc (windows 98) = boot gewoon
2e pc + mijn harde schij (windowsXP) = boot gewoon

Ik heb verder alle componenten wel een keer vervangen, en weet vrij zeker dat het daar niet in zit.

Alle onderdelen schijnen dus te werken, alleen samen zit er iets niet goed. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken. Het is vaag ik weet het, maar alle hulp is erg wellom nu.

P.S
van de search of FAQ ben ik niet veel wijzer geworden. Maar ik kan wat over het hoofd gezien hebben natuurlijk

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
wat voor geheugen heb je erin zitten?

stp - PSN ID: stp_4

• super_newbie
stp_4 schreef op 11 februari 2004 @ 00:19:
wat voor geheugen heb je erin zitten?
1 x Corsair 256 MB DDR 333 Cas 2.5

Verwijderd

Je bent overgegaan vanaf een ouder moederbord met een andere chipset, je zult dus echt Windows opnieuw moeten installeren.

• super_newbie
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 01:14:
Je bent overgegaan vanaf een ouder moederbord met een andere chipset, je zult dus echt Windows opnieuw moeten installeren.
Hmmm.... maar waarom accepteerd hij dan de win98 schijf (uit een nog ouder systeem PIII 450) wel gewoon zonder enkel probleem. :/

Opnieuw installeren is hopelijk niet nodig, had net alles weer op orde :O

Verwijderd

98 is veel minder kritisch wat dat betreft. Bij 2000/XP werkt in sommige gevallen een ander moederbord soms wel, maar ook erg vaak niet.
Qua performance is het sowieso verstandig om Windows opnieuw te installeren..

Opnieuw installeren zal dus echt moeten gebeuren.

• super_newbie
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 01:41:
98 is veel minder kritisch wat dat betreft. Bij 2000/XP werkt in sommige gevallen een ander moederbord soms wel, maar ook erg vaak niet.
Qua performance is het sowieso verstandig om Windows opnieuw te installeren..

Opnieuw installeren zal dus echt moeten gebeuren.
Zou aleen windows herstellen voldoende zijn, of zou ik eerst moeten formatteren, en opnieuw istalleren

Verwijderd

Formatteren en dan Windows eropnieuw op zal veel beter werken dan een systeemherstel.

• super_newbie
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 02:34:
Formatteren en dan Windows eropnieuw op zal veel beter werken dan een systeemherstel.
*ZUCHT* dan gaan we maar weer aan de slag.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 02:34:
Dit is de enigste en juiste oplossing, nieuw systeem (met andere chipset) altijd format c: en opnieuw installeren.

• super_newbie
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:30:
[...]

Dit is de enigste en juiste oplossing, nieuw systeem (met andere chipset) altijd format c: en opnieuw installeren.
Is bij deze gebeurd :*)
Pagina: 1