Toon posts:

CPU gemold ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Effe snel de voorgeschiedenis :
Heb gisteren een nieuwe CPU gekocht voor m'n MSI K7T266 pro2, een 2400+ op 266 FSB. Erin geplugt en niks, opnieuw en opnieuw, dus heel wat afgekloot met dat ding.
T'rug naar de shop, bleek die niet compatibel met mijn mobo, dus nieuwe mobo gekocht. En voila het werkt.
Lekker computeren en opeens reset die en wil vervolgens niet meer booten.
Clear CMOS gedaan en toen deed die het weer, alleen draait die nu op FSB 100 als een 1800+, op FSB 133 doet het niet meer.
Verder valt me op dat die erug heet wordt, idle zit die op 61 graden en tijdens call op duty op 73 graden.
Volgens mij heb ik hem gemold met de installatie op het eerste mobo, d'r lijkt een heel klein hoekje van de core afgebroken te zijn.

Volgens mij is dit niet goed, dacht ik zo. Heeft iemand hier meer verstand van ? Kan ik gewoon blijven draaien op 100 FSB of gaat die binnenkort echt dood ? Misschien een betere koeler erop (heb nu coolermaster).

Alvast bedankt, Ted

Verwijderd

Hoekje eraf hoeft niet te betekenen dat hij dood is, maar vaak gaat hij dan wel snel kapot als hij al niet kapot is. ;) Heb je er wel cool pasta tussen gedaan (tussen cpu en cooler) en heb je de cooler er wel goed opgezet, want deze temps zijn niet normaal. Misschien brakke sensoren dus voel eens met je hand aan de heatsink. En anders moet je maar uitproberen of hij blijft leven op fsb 100 :9 , geen garantie krijg je op afgebrokkelde core! 8)

Verwijderd

ik heb ook zo'n gelijk geval gehad. Ik had een MSI KT7266 Pro moederbord en ik had een 1500+ processor. Ik heb achteraf een 1700+ processor er in gedaan maar hij deed het niet. Want het was een Throughbread en mijn moederbord ondersteunde palamino. Nadat ik de 1700 eruit haalde en de 1500 erin steekte deed deze het ook niet meer, maar wel weer een andere processor (900 duron). Ik weet zelf ook nog steeds niet wat de probleem is geweest.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Moederborden schakelen zich ook wel eens uit als de processor te warm is. Daarom resette je pc ineens. Daarna deed hij het niet meer, want de CPU is overhit en moet afkoelen. Ik denk dat je moederbord de PC uitschakelt op 70 graden of zo. Als hij veel hoger komt, brand deze door en is hij als nog kapot!

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 10:59
zeker dat je koeler het goed doet?
Heb hier iets gelijkaardigs voor. Maandag nieuwe pc eindelijk geleverd en na 5 min werken schakelt die zichzelf uit... Blijkt mijn koeler al defect te zijn (uiteraard garantie). Mobo schakelde de pc uit omdat de processor te warm werd

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

Verwijderd

Topicstarter
Heb een thermaltake gehalld en die zet ik er nu in

Ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij doet het weer !!!

Idle 42 graden en stressed na 10 minuten op 48 graden.

En ook weer als 2400+, toch wel bealngrijk die koeling. Op m'n ouwe koeler schijnt bij nader bekijken een beetje corrosie te zitten waar die de core raakt, misschien was dit de boosdoener.

Groeten van Ted

Verwijderd

Misschien oude restanten pasta. Staalwol (dus geen grove pannenspons, dan trek je diepe krassen) doet in zo'n geval wonderen, en dan vervolgens een flinterdun laagje Arctic Silver. Cooler Master zijn dacht ik over het algemeen heel redelijke dingen, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Verwijderd

Ik heb flinke krassen op mijn cooler, wel met koelpasta, hebben krassen dan nog invloed op de koeling ?

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:55:
Hoi allemaal,

Effe snel de voorgeschiedenis :
Heb gisteren een nieuwe CPU gekocht voor m'n MSI K7T266 pro2, een 2400+ op 266 FSB. Erin geplugt en niks, opnieuw en opnieuw, dus heel wat afgekloot met dat ding.
T'rug naar de shop, bleek die niet compatibel met mijn mobo, dus nieuwe mobo gekocht. Alvast bedankt, Ted
Ik heb ook een MSi K7T266 Pro 2 echter de Ru versie en heb een XP2400+ erop zitten. Met de bekende weerstandmod kan je tot de 2400+ draaien. Zonder deze tot 2100+.
Werkt dus wel alleen had je een weerstandje moeten verwijderen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Pagina: 1