Toon posts:

Div X DECODER voor windows mpeg -> mpeg4 (Divx)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit bestaat zo ja dan wil ik graag weten waar je het kan downloaden

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
een divX decoder naar divX?

bedoel je geen encoder?

flaskmpeg is een encoder

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met studio DV-plus een mpeg film gemaakt, nou wil ik die comprimeren met een divx decoder dus van mpeg naar mpeg4(divx)
daar heb ik dus een decoder voor nodig

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 09:48
Je hebt dus een mpeg decoder nodig en een divx encoder. Op de divx site staat een CODEC dus die heeft dus de decorder en encoder in zich. De meeste videobewerkingprogjes kunnen dus ook weer naar divx uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zie nergens de optie in die codec om een mpeg te openen en hem te decoden naar mpeg 4 waarmee doe ik dat dan? Dat je een encoder nodig heb begrijp ik maar ik wil juist mijn bestand comprimeren.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

VirtualDub? www.geocities.com/virtualdub
kun je MPG mee openen en omzetten naar DivX (AVI) moet je uiteraard wel de DivX codec geïnstalleerd hebben.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 13:57
Als je een CODEC (CODer/EnCoder) hebt, kun je de films afspelen, en met de juiste software ook encoderen (maken). De codec is puur het algoritme (of wathever). Je hebt dus een encodeer proggie nodig, iets om films mee te maken (denk aan premiere). Als je dat installeerd, kan die via jou codec er een avi van maken.

Zie een codec maar als een driver, zoals voor een printer. met word kun je naar verschillende printers printen, dank zij verschillende drivers. zo ku je dus mp4 of radius of whatever maken, net welke codec je hebt. Je hebt dan wel het programma nodig. in dit voorbeeld word, in jou geval premiere of iets dergelijks.

suc6 ermee !
Pagina: 1