Toon posts:

[DHTML] position probleem div

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een soort van WYSISYG editor. Niet in de word style maar meer in de powerpoint style dat je tekstvlakken kan toevoegen die je vrij kan verslepen. Dit gaat allemaal goed. Om echter dit vrije verslepen te halen moet het divje dat toegevoegd wordt absolute gepositoneerd zijn. Dat is ook geen probleem.

Wat nu het probleem is dat om de top en left van het nieuwe divje goed te hebben staan je de div die als editor geld ook absolute gepositoneerd moet zijn. Dit wil ik dus niet vanwege de opmaak in mijn site.

Wat ik dus had bedacht is dat ik met offsetTop en offsetLeft bij het versturen van het gemaakte de div posities eerst aanpas zodat ze wel goed staan tenopzichte van de top van de editor div.

Nu is echter het probleem dat de editor div in een table cel staat en dit een block element is en dus offsettop dit als parentelement neemt. Hierdoor werkt de bovenstaande oplossing niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit wel zo kunnen oplossen. Ik wil dit graag opgelost hebben omdat het gemaakte binnen de editor in een database wordt gezet en daarna weer op een pagina geladen moet worden maar dus niet op dezelfde plek als de oorsprokelijke editor div hoeft te komen anders was het geen probleem geweest.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

crisp

Devver

Pixelated

je containing div hoeft niet absoluut gepositioneerd te zijn, als hij maar gepositioneerd is. Je zou dus ook position:relative kunnen gebruiken voor je containing div :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig het werkt inderdaad met position: relative. Ik had dit al geprobeerd maar blijkbaar nog wat verkeerd staan. Crisp bedankt