Abit KA73(A)+Duron+FX5600 probs

Pagina: 1
Acties:

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb dus een Abit KA73(Socket A) moederbord met een Duron 800 erop. Ik heb daar vandaag dus een GeForce FX5600 opgezet.
Er zit 256mb SDRam PC133 in het eerste DIMM slot en op de Duron heb ik sinds vandaag ook een Arctic Copper Silent. En kwam hij niet boven de 35 graden uit.
Toch valt hij in spellen uit terug naar de desktop met een error en soms komen er ook allemaal rare kleuren op het scherm. Heeft dit te maken met BIOS settings of is de videokaart ruk?

alvast bedankt...

Verwijderd

Als je pc uitvalt, zou het ook een voedingsprobleem kunnen zijn. Hij doet dit alleen met die videokaart er in? En heb je je bios al geupdate?

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Vossie1 schreef op 10 februari 2004 @ 21:54:
Toch valt hij in spellen uit terug naar de desktop met een error en soms komen er ook allemaal rare kleuren op het scherm. alvast bedankt...
Allerlei rare kleuren, krijg je soms ook vlekjes met alle kleuren van de regenboog op je scherm wat van kwaad naar erger gaat?
Dat heb ik ook wel eens gehad ja, kwam doordat mijn videokaart veeel te warm werd. Het zou idd ook aan je voeding kunnen liggen, maar voel na wat gamen eens aan het koelblok op je videokaart.
Als je je vingers brand, weet je het probleem ;) .

• Vossie1
Visual errors, terugval naar Windows scherm en rare kleuren ja, heel vreemd.
Maar ik zal eens kijken of de koeler goed draait, en zal ook de BIOS eens updaten.

Owja, het is dus geen ABIT KA73(A), want die bestaat helemaal niet! Het is een AOPEN AK73(A)! :D

[ Voor 24% gewijzigd door Vossie1 op 11-02-2004 08:37 ]

• Vossie1
Het is dus de AOpen AK73 Pro (A). Ik heb vandaag de BIOS naar de laatste versie geflasht. Verder is de Duron niet overklokt en is de BIOS ingesteld aan de hand van de Tom's Hardware instellingen. Tijdens het spelen van Call of Duty gaat alles volgens wens, totdat je 'click to start mission' aanklikt. Dan komt er een Microsoft Visual C+++ Runtime Library Error.
Heeft dit nu dus te maken met de videokaart in combi met het moederbord of zit het probleem nu in de software?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Niet overgeklokt maar wel ingesteld naar de hand van Tom's Hardware instellingen?? Ik d8 dat hij ook deed overklokken.. Maar heb je al gevoeld aan de kaart of die warm wordt?? Zou het ook nog zo kunnen zijn dat je drivers gewoon ruk zijn?? Daar klinkt het meer naar namelijk...

Voortaan trouwens ff Edit gebruiken, beetje verkapte kick dit... tnks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Apen-nootjes op 11-02-2004 15:12 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Vossie1
De Duron is niet overklokt nee, ik heb die BIOS instellingen van Tom's Hardware zoals Virus Warning en Memory Hole etc. overgenomen.
De computer valt niet uit, hij valt alleen terug naar desktop met zo'n runtime error van visual c+++
De driver is de laatste detonator van nvidia.....
De hitte is het ook niet, hij is gewoon lauw eigenlijk, niet heet...

[ Voor 13% gewijzigd door Vossie1 op 11-02-2004 15:27 ]

Pagina: 1