'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!
Kun je een iets betere probleemomschrijving geven misschien?
Je kunt de percentages wel veranderen, speedfan leest het toerental ook goed uit?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Leave only footprints, take only memories
Wellicht kun je het toerental niet software matig veranderen en moet je fan zelf op een lager voltage gaan aansluiten.
Speedfan leest FOUTE RPM's af(men standaart AMD cooler,XP 2500+ draait zogezegd op 5000 en RPM)
Ik heb ASUS A7N8 X-X en normaal draait die goed???
Met een Coolermaster SAF-B82 die ik probeer te "beheersen" en de "automatic speeds" staan af
??
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Hij gaat echt niet langzamer draaien. Help!
Peace is not simply the absence of war.
Ik heb verder geen bijzondere dingen in of aan mijn kast of moederbord.
Verwijderd
Je moet speedfan natuurlijk wel goed instellen, weet niet uit m'n hoofd hoe, maar zelf ben ik ook ff bezig geweest om hem in te stellen.DeejayKB schreef op 11 februari 2004 @ 09:24:
Het aantal RPM's klopt wel, het is alleen zo dat als ik de snelheid verander door middel van dat percentage en dat werkt juist niet.
Hij gaat echt niet langzamer draaien. Help!
Je moet de speed "koppelen"aan een temp sensor en dat weer koppelen aan de speedregeling, het readme.txt gebeuren bij speedfan legt uit hoe.
Maar met de criptische omschrijvingen van die sensors die je soms krijgt is het soms best moeilijk.
Bijvoorbeeld, bij mij was rmp 1 de chipset, en rpm 2 de prcessor; terwijl temp 3 de processor was en er geen temp was voor de chipset, maar weer wèl voor de hd's. Voordat ik dat doorhad.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 09:36 ]
Maar ik ga 't vanavond thuis wel weer proberen.
Verwijderd
Dus daarom maar het topicDeejayKB schreef op 11 februari 2004 @ 09:50:
In de howto vond ik het niet zo duidelijk staan.
Ik ken iemand, die ongeveer het zelfde mobo heeft (P4P800 deluxe) en die kun de percentages wel aanpassen! Maar die kan dat nu niet meer. Volgens mij is het een beveiligging van je mobo (misschien is dat onzin).
Beveiliging? Zou kunnen, maar ik hoop van niet.
Is een nieuwe casefan kopen misschien nog een beter idee?
Leeg
KroeT schreef op woensdag 11 februari 2004 @ 09:27:
Ik kan mijn casefan ook niet veranderen, omdat die al geregeld wordt door mijn Antec Sonata icm mijn moederbord.
Je kan gewoon elke 120MM fan erin zetten die jij wilt hoor, heb zelf een sonata, de outake fan is waarschijnlijk aangesloten op een ''fan only'' molex, dit is gewoon een molex die 7Volt geeft i.p.v 12Volt
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Verwijderd
Tuurlijk, logisch toch ?BlackiE1982 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:38:
maakt het ook uit hoe de fan is aangesloten; rechtstreeks op je mobo of via een molex???
Alleen fans die via het mobo zijn aangesloten kunnen door speedfan worden geregeld, en uitgelzen.
Als de fan is aangesloten via de molex kan speedfan deze wss niet eens uitlezen omdat de RPM signaaldraad dus niet op je mobo is aangesloten (tenzij er een apart RPM-only draadje wèl op je mobo aankomt, maar dan is alleen uitlezen mogelijk)
Dus, wanneer alleen het gele kabeltje verbonden is met de mobo, kan je alleen de rpm aflezen. En wanneer alle 3 kabels verbonden zijn, kan je de rpm ook veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:53:
[...]
Tuurlijk, logisch toch ?
Alleen fans die via het mobo zijn aangesloten kunnen door speedfan worden geregeld, en uitgelzen.
Als de fan is aangesloten via de molex kan speedfan deze wss niet eens uitlezen omdat de RPM signaaldraad dus niet op je mobo is aangesloten (tenzij er een apart RPM-only draadje wèl op je mobo aankomt, maar dan is alleen uitlezen mogelijk)
heb ik het goed?
ps hoe heten die stekkertjes? die voor je fan op je mobo aan te sluiten. Want ik heb een stuk of 6 verloop molexen, wordt een beetje gek van. kan ik er een paar van af halen door deze rechtstreeks op de mobo aan te sluiten
[ Voor 15% gewijzigd door BlackiE1982 op 25-10-2005 23:03 ]
Leeg
Verwijderd
Precies, dat is idd goedBlackiE1982 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:00:
[...]
Dus, wanneer alleen het gele kabeltje verbonden is met de mobo, kan je alleen de rpm aflezen. En wanneer alle 3 kabels verbonden zijn, kan je de rpm ook veranderen.
heb ik het goed?
[...]
In principe wel, maar je moet daarvoor eventjes goed uitkijken wat je doet, en welk draadje je "in welk gaatje" stopt. Zelf moet ik ook altijd eventjes naar een andere kijken, om te weten hoe ze moeten.BlackiE1982 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:00:
[...]
ps hoe heten die stekkertjes? die voor je fan op je mobo aan te sluiten. Want ik heb een stuk of 6 verloop molexen, wordt een beetje gek van. kan ik er een paar van af halen door deze rechtstreeks op de mobo aan te sluiten
De naam van die stekkertjes weet ik helaas niet, sorry.
A8V deluxe mobo
Athlon64 3000+ met een Arctic Freezer 64 koeler er op
Verwijderd
Je kan bij speedfan instellen dat ie ze weer op 100% moet zetten als hij afsluit, en in jouw geval kan je dat daarmee ook uitzetten. Zoek ffies in de instellingen (configure --> options).HyperTrophy schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:14:
moet speedfan constant blijven draaien om de instellingen te bewaren? ik wil mn cpu wat langzamer laten lopen. bij afsluiten van speedfan gaat ie weer op volle toeren draaien
A8V deluxe mobo
Athlon64 3000+ met een Arctic Freezer 64 koeler er op
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 23:29 ]