Nou wil ik dus een domeinchecker op mijn website planten. Maar om te testen, werkte het volgende niet, omdat Safe Mode aan staat (ik kan php.ini niet aanpassen, als ik het goed begrijp kan dit ook niet met .htaccess):
Nou, verder zoeken dan maar. Op SourceForge een mooi 'project' gevonden PHPWhois. Werkt op zich heel goed, maar:
a) ik hoef alleen maar te weten of een domein beschikbaar is of niet (ik kan een bepaald item uit die arrays halen en dan gaat het ook wel, maar waarom meer doen dan nodig is);
b) bij de SIDN server kan dit maximaal 15 keer per dag
Probleem is dus eigenlijk dat ik dit script niet zover kan ontleden, zodat het alleen nog doet wat ik wil. n00bish
Als laatste heb ik nog dit script gevonden (op GoT):
Maar dit geeft telkens "cannot connect" of time outs (met allerlei servers/extensies).
Kan iemand mij verder helpen?
PHP:
1
2
3
| error_reporting(E_ALL); $output = shell_exec('fwhois voorbeeld.nl@whois.domain-registry.nl'); echo $output; |
Nou, verder zoeken dan maar. Op SourceForge een mooi 'project' gevonden PHPWhois. Werkt op zich heel goed, maar:
a) ik hoef alleen maar te weten of een domein beschikbaar is of niet (ik kan een bepaald item uit die arrays halen en dan gaat het ook wel, maar waarom meer doen dan nodig is);
b) bij de SIDN server kan dit maximaal 15 keer per dag
Probleem is dus eigenlijk dat ik dit script niet zover kan ontleden, zodat het alleen nog doet wat ik wil. n00bish
Als laatste heb ik nog dit script gevonden (op GoT):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function whois($server,$domein,$ext){ $domein = $domein."$ext"; $data = ""; $fp = fsockopen($server, 43); if($fp){ if ($ext == ".nl"){ fputs($fp, "is $domein \r\n"); } else { fputs($fp, $domein."\r\n"); } while(!feof($fp)){ $data.=fread($fp,1000); } fclose($fp); } else { $data = "Error, can't open connection"; } return $data; } $result = whois("whois.nic.nl", "voorbeeld", "nl"); echo $result; |
Maar dit geeft telkens "cannot connect" of time outs (met allerlei servers/extensies).
Kan iemand mij verder helpen?