Toon posts:

9800pro stiller coolen?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag mijn 9800pro stiller coolen want er zit nu zon klere ding op..
het is een kaart van trascent...
ik ga hem niet overclocken maar iets stillen zou leuk zijn..
volgens mij is zon zalman passief ding niet genoeg?
(P.S. ik ben geen uber n00b)

Verwijderd

Heb je zelf al gezocht?

http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm

:Y)

edit:

lol niet goed gelezen :)

Dat ding is zeker genoeg, kijk hoe groot dat gevaarte is :) . Zoek eens rond voor ervaringen zou ik zeggen

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 21:38 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
zalman is passief beter dan de originele ati cooler.

klaar.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16
Ik heb ook zo'n ding op mijn radeon 9800pro (sapphire versie, heb een ulitmate, maar is verder precies het zelfde als die zalman) zitten (heb hem eerst ook op 9700 en geforce ti4400 gehad) en dat ding houdt mijn kaart perfect cool. Wel moet je zorgen dat er een beetje airflow in je kast is.

Verwijderd

Topicstarter
jah en ik kon niet vee vinden in goolge en wil je ff mn hele post lezen
bvd :)

Verwijderd

Zo'n 'Zalman ding', ik neem aan dat je de 80 heatpipe bedoeld, is niet genoeg voor een 9800Pro. Met een fan van Zalman erbij is het wel genoeg. Die fan is behoorlijk stil, dus je gaat er op vooruit, zowel met koeling als met geluid!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:48:
Zo'n 'Zalman ding', ik neem aan dat je de 80 heatpipe bedoeld, is niet genoeg voor een 9800Pro. Met een fan van Zalman erbij is het wel genoeg. Die fan is behoorlijk stil, dus je gaat er op vooruit, zowel met koeling als met geluid!
Als jij een beetje airflow in je kast hebt is er zeker niks aan de hand, ik heb 2 van die papst 12 dB fans er in zitten (1 in en 1 outtake, waarvan er 1 ook nog mijn hdd's coolt) en heb nooit hitteproblemen gehad.

Verwijderd

en wil je ff mn hele post lezen
Je post helemaal gelezen, en nog steeds niet begrepen wat er in jouw opinie slechter is aan een Zalman ZM80A-HP met 120mm fan erop ;) (wat overigens een heleboel meer airflow [>100CFM] heeft als de Zalman fan [20~35CFM])
Alternatief zou je kunnen kijken naar de Arctic Cooling VGA Silencer

[search=arctic cooling vga]
[search=zalman performance temperatuur]
[google=zalman zm80c-hp review]
[google=Arctic Cooling VGA Silencer review]

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog een ding zon zalman ding past niet op mn mobo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:48:
Waarom zou het niet genoeg zijn? Als je een beetje airflow hebt moet t echt wel lukken hoor. Je kan natuurlijk ook die cooler drbij doen en op 5v zetten. Maar dan hoor je evenveel als de standaard koeler :+
(bij wijze van spreke)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:51:
nog een ding zon zalman ding past niet op mn mobo
dan voor die artic cooling gaan.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Of ff een cpublok modden en een fan op 5 volt dr op :)

enz enz enz.... dit is wel vaker langsgekomen? ;)

ik heb trouwens die zalman, enne... koelt perfect, clockt zelfs veel harder over als std. ati meuk, dus zegt genoeg over de koeler. En als ie niet past op je mobo zou ik even kijken of een CM80HP wel past :) die is net iets anders qua indeling ed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:52:
[...]

Waarom zou het niet genoeg zijn? Als je een beetje airflow hebt moet t echt wel lukken hoor. Je kan natuurlijk ook die cooler drbij doen en op 5v zetten. Maar dan hoor je evenveel als de standaard koeler :+
(bij wijze van spreke)
Heb hier de heatpipe op m'n Sapphire 9800np gehad en brandde m'n vingers aan de heatsinks. Airflow was het probleem niet, maar voor een goede airflow heb je behoorlijke fans nodig. Met 1 fan op je heatsink kunnen de casefans ook op 5 of 7V en dat maakt de boel behoorlijk stiller. Ik spreek uit ervaring.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hier valt geen soep van te koken. triplonia, neem de tips die hier gegeven zijn ter harte, en zorg dat je je in het stiller koelen van videokaarten verdiept. Dit forum heet niet voor niets Gathering of Tweakers.net, waar toch wel wat eigen inzet wordt verwacht. Ik zie daar niks van terug in je startpost (of in je verdere posts hier), vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.