[MSI kt6 delta + AMD Athlon XP 2800+] voeding te laag?

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Beste mensen,

Ik heb een aantal weken geleden het volgende aangeschaft:
-mobo: MSI KT6 delta-LSR DDR400 KT600 AGP8x
-CPU: AMD AThlon XP 2800+/333Mhz Socket a 512
-Cooler: S370/S-A AMD & Intel up 3,2 Ghz.
-Mem: Dimm 512MB PC3200 DDRam 400
-Behuizing: ATX Tower Xenon TC 300W/USB/open pane

Standaard staat FSB in bios op 100 mhz. maar dan draait m'n pc'tje op 1,4 Ghz. en daar was het natuurlijk niet voor bedoeld ;) . Als ik echter mn FSB op 166 Mhz. (=2,08 Ghz) zet dan heb ik soms het probleem dat mn pc eruit knalt en gedurende een paar minuten niet meer wil opstarten. Het eruit knallen gebeurd redelijk random, soms blijft hij dagen draaien en dan kan hij bij opstarten van bijvoorbeeld Word eruit te knallen. Hij is er ook een keer uit geknald tijdens het branden van een cd. In eerste instantie dat ik dat er iets mis was met cpu of geheugen. Beide heb ik getest en geen problemen gevonden. Nu begin ik te twijfelen of mn voeding wel oke is maar na wat research blijkt 300W wel voldoende te zijn. Naast de genoemde onderdelen zit er nog het volgende in

-Asus Geforce FX5200 Magic 128 Mb
-1 x Maxtor 40 GB
-1 x Maxtor 120 GB
-1 x MSI 52x24x52 brander
-1 x Creative Sounblaster Live! 1024

Zou het toch kunnen zijn dat mn voeding het niet trekt en dat ik moet overwegen om een nieuwe voeding in te bouwen? Of wordt dit probleem als herkenbaar gezien en ligt het misschien toch ergens aan?

stp - PSN ID: stp_4

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
geheugen: probeer het eens op een lagere snelheid (333) of met wat minder snelle timings

voeding: voor jouw systeem raad ik toch minimaal 350w aan - een goede voeding (enermax, antec etc) is absoluut een must voor een stabiel systeem

laatste 4in1 drivers geinstalleerd ? verder is recentelijk bios 5.4 verschenen :)

succes

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Weer een probleem met een MSI KT6 ;) . Deze zijn denk ik gewoon erg gevoelig voor voltages/voedingen. Een vriend +collega hebben allebei dit probleem ook gehad. Vriend had een OEM 300watt en nu een Q-tec550watt voeding. Geen problemen meer. Collega draait nog steeds met 300watt en bij hem moet hij elke keer 10 minuten wachten in de bios bij het opstarten anders steeds reboot :r . Ben blij dat ik een Albatron heb en geen MSI ;) .

Dus denk dat je het beste een sterkere(merk) voeding kan nemen.

^^geheugen moet het makkelijk trekken op FSB 166, het is gemaakt voor FSB 200 zelfs! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 17:47 ]

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
[quote]Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:45:
.... Collega draait nog steeds met 300watt en bij hem moet hij elke keer 10 minuten wachten in de bios bij het opstarten anders steeds reboot :r . Ben blij dat ik een Albatron heb en geen MSI ;) ...

quote]

dat lijkt verdacht veel op het coldboot probleem waar veel kt6 delta's mee gezegend zijn :) dit houdt in dat het systeem zichzelf reset bij 20 gr celcius, zodra het eenmaal op temperatuur is dit opgelost ! heel irritant dus, maar heeft niets met de voeding uit te staan

anyway. voor mij de reden geweest om mijn kt6 snel weer in te ruilen - aangezien MSI deze hardware bug gewoon negeerd... draai nu tevreden met een Epox KT600 ;)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

[quote]-NJ- schreef op 12 februari 2004 @ 11:46:
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:45:
.... Collega draait nog steeds met 300watt en bij hem moet hij elke keer 10 minuten wachten in de bios bij het opstarten anders steeds reboot :r . Ben blij dat ik een Albatron heb en geen MSI ;) ...

quote]

dat lijkt verdacht veel op het coldboot probleem waar veel kt6 delta's mee gezegend zijn :) dit houdt in dat het systeem zichzelf reset bij 20 gr celcius, zodra het eenmaal op temperatuur is dit opgelost ! heel irritant dus, maar heeft niets met de voeding uit te staan

anyway. voor mij de reden geweest om mijn kt6 snel weer in te ruilen - aangezien MSI deze hardware bug gewoon negeerd... draai nu tevreden met een Epox KT600 ;)
Het vreemde is dat bij een zwaardere voeding dat hij wel meteen door start 8) Dus misschien toch een combinatie :?

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
ik ga dr vanuit dat die 300watt voeding van sweex is?
en dat zijn zwaar bagger voedingen, dus grote kans dat hij je pc niet trekt :)
wat zijn je voltages?
Pagina: 1