[XP] Clarity Install System, windows en MBR*

Pagina: 1
Acties:

• klaasvaag
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb een PC van mycom waarop op een aparte partitie het "clarity install system" is gebouwd, met als doel dat je F10 drukt bij het opstarten dat je dan windows kan gaan installeren. Dat wil ik dan ook doen, maar Clarity werkt niet :S
Ik heb op een andere partitie Linux geinstalleerd, en de LILO daarvan in de MBR laten zetten, waarschijnlijk is dit de reden dat F10 bij opstarten niet meer werkt.. Iemand een suggestie hoe ik Windows XP weer geinstalleerd krijg?? En nee.. ik heb inderdaad geen cdtje..

[ Voor 2% gewijzigd door klaasvaag op 10-02-2004 20:35 . Reden: involledig ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou even naar mycom gaan en een cdtje vragen danwel eisen. Of met een bootdisk, te vinden op www.bootdisk.com booten en het juiste bestand vanaf die partitie aanroepen. Windows XP installeert met winnt.exe of winnt32.exe.

Probeer je eigenlijk wel XP te installeren ? Staat namelijk geen versie vermeld ... Kijk even in Windows Operated Systems - Policy voor meer info ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 10-02-2004 20:33 . Reden: versie ? ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• klaasvaag
er is sprake van een verborgen partitie, die niet zomaar te bereiken is.. Je kan hem wel zien in fdisk etc. Verder is het bestandsysteem "compaq". Ook niet echt te lezen vanaf de bootflop.. :S

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Bestandsysteem Compaq :? nooit van gehoord eigenlijk, dat verborgen partitie gedoe kan wel kloppen ja, dat gebruik je meestal als je meerdere besturingssystemen gebruikt en je wilt zorgen dat ze in de andere besturingssysteem die partitie niet mogen benaderen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou even dat ding achter op de fiets binden en naar mycom gaan. Of even bellen, een cdtje vragen ? Of een nieuwe Windows cd aanvragen bij Microsoft met de licentie die je hebt ? Dit zou eventueel geld kunnen kosten. Licentie heb je dus het recht op de software volgens mij ook. Je kan misschien ook wel even een kopietje van de cd van een kennis maken, echter moet je dan natuurlijk bij het installeren wel jouw serienummer gebruiken ;) Anders zou je illegaal bezig zijn en dat wil natuurlijk niemand.
Er zal waarschijnlijk een sticker op de pc zitten waarop je serienummer staat. Als dit een Compaq-pc is heb je grote kans dat de drivers ook in het pakket op de speciale partitie staan en apart besteld moeten worden op de HP-site :)

Mijn spoorwegfotografie

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat er XP in je topic titel staat - zie ook de WOS Policy. Verder - het systeem met een verborgen partitie wil nog wel eens zo werken dat een partitie-type stiekem als 'Compaq' gemarkeerd wordt (of iets dergelijks), maar eigenlijk gewoon FAT16 is - als je dat type dan handmatig wijzigt, en deze als 'Actief' markeert, heb je een kleine kans dat het alsnog werkt - je hebt ook een grote kans dat het dan helemaal om zeep is ;)

• klaasvaag
Ik heb een mailtje gestuurd naar MyCom, maar vooralsnog weigeren die een CD'tje te leveren, zou duurder zijn dan hun Clarity systeem. Microsoft gaat ook niet lukken denk ik aangezien die geen support leveren voor OEM licenties. Ze hebben wel aangeboden om ding opnieuw te installeren met het Claritysysteem, maar dan heb ik dus nog steeds geen cdtje. Ik verwacht dat ik dan weer in de problemen kom zodra ik een dualboot systeem wil maken en windows weer een keer opnieuw wil installeren..

Ik denk dat ik maar akkoord ga met de aanbieding om het geval opnieuw te installeren.. ik gooi gewoon een extra HD erin als boot- en linux-disk.. Dan moet het geen probleem zijn om evt. later de andere hd aan te wijzen als bootdisk..

[ Voor 21% gewijzigd door klaasvaag op 12-02-2004 12:40 ]

• klaasvaag
Check :) ze sturen een cdtje :D als je maar lang genoeg blijft zeiken... :P

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KlaasVaag schreef op 17 februari 2004 @ 11:16:
Check :) ze sturen een cdtje :D als je maar lang genoeg blijft zeiken... :P
Gaaf dat je dat even gemeld hebt :) Bedankt ! Hoop dat je cd'tje snel komt. Succes ermee verder :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

ja ik heb ook zo'n systeempie van MyCom met dat clarity.

Alleen hebben ze me 120 gb hd in 2 partities gedaan
1 van 20 en 1 van 100

Nu wil ik die 100 nog in 2 x50 veranderen met partition magic, maar
zou dat clarity dan nog wel werken.
Pagina: 1