Pc speakers op HiFi aansluiten...

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hellow everybody!

Ik ben in het bezit van een computer (Goh...?), een speakersetje bij die computer (Creative 5300 5.1 setje) en een paar HiFi componenten (Harman/Kardon AVR7000 receiver, H/K DVD 30, H/K HD 750)... Maar aangezien deze redelijk aan de prijs waren, en mijn bed aan vervanging toe was, was het geld ondertussen op om op korte termijn speakers te kopen. Nu heb ik dat opgelost door de AVR aan te sluiten op de line-in van mijn Audigy Platinum. Werkt opzich prima allemaal... Alleen bromt de line-in op de een of andere manier nogal. Komt bij dat mijn computer altijd aan moet staan als ik een dvd kijk of radio wil luisteren.
Dus toen zat ik te denken, wat nou als ik die 5.1 set aansluit op mijn receiver... Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik dat moet gaan doen... Mogelijkheden:

- 5 x een stukkie kabel met een female-tulp aansluiting in mijn speaker uitgangen frommelen, en daar de sattelieten rechtstreeks op aansluiten, en vervolgens met een tulp==> jack mijn subje aansluiten op de sub-uit van mijn versterker... Op deze manier de sub alleen gebruikend als sub...
- D.m.v. een paar jack ==> tulp stekkers, de sub aansluiten op de voorversterker uitgangen van mijn receiver. Zodoende werkt het ongeveer hetzelfde als dat de set nu is aangesloten op mijn computer... De sub blijft dan ook als versterker voor de sattelieten fungeren...

Wat is in jullie ogen de beste oplossing, of moet ik het maar helemaal uit mijn hoofd laten? Mis ik mogelijkheden/Problemen...

Voor de volledigheid, ik heb de search gebruikt, maar dat ging allemaal over "hoe de computer aan te sluiten op de versterker"...

thanks 4 ur time...

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik denk dat je die speakertjes zo opblaatst, want die zijn meestal maar iets van 5-10watt ofzow.

het lijkt mij dus niet een echt goed plan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, hoef me versterker natuurlijk niet in één keer helemaal open te gooien he... Had ik ook al wel aan gedacht... Maar wattage zegt opzich natuurlijk vrij weinig... Volgens mij is impendantie in dit verhaal belangrijker...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Davitos schreef op 10 februari 2004 @ 20:34:
Ik denk dat je die speakertjes zo opblaatst, want die zijn meestal maar iets van 5-10watt ofzow.

het lijkt mij dus niet een echt goed plan.
^^^ with stupid ;)

Je hebt 2 andere opties imo:
- Zorgen dat je die brom er uit krijgt (dikke kans dat dat iets met aarding te maken heeft)
- Je 5.1 set op je phone out van je versterker...maar dan heb je geen 5.1 geluid meer en dikke kans dat je door een te hoog ingangssignaal dan alsnog je speakers opblaast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt toch gewoon de pre-outs op de speakerset aansluiten. Waarschijnlijk moet je dan wel wat verkoopklugjes hebben...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Jah, dat bedoelde ik ook... Maar ik wou juist proberen of het mogelijk was de interne versterker van de sub te omzeilen... Blijkbaar niet dus...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Gewoon op de koptelefoonaansluiting van de versterker of CD speler zetten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
jah, maar dat zit aan de voorkant... En is stereo... Dus dat is eigenlijk geen optie...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
MikeyMan schreef op 11 februari 2004 @ 21:30:
jah, maar dat zit aan de voorkant... En is stereo... Dus dat is eigenlijk geen optie...
Nou dan pak je zo'n kabel die van tulp naar koptelefoonaansluiting gaat en een en en een vrouw-vrouw verloopstekkertje.
Pagina: 1