Ik heb een netwerk met een multi-pc modem van KPN (Speedtouch 510) met een 5-poort E-tech switch. Ik heb 3 pc's met Windows XP Pro. Op 2 pc's doet internet het perfect.
Op 1 pc krijg ik wel ip-adressen toegewezen in de goede reeks, maar heb ik een verbinding van nog geen 1kb/s (ja, je leest het goed). Met veel moeite kan ik de router inkomen via http://10.0.0.138 maar vaak ook niet. Pingen naar 10.0.0.138 gaat meestal goed. Maar als ik ga pingen naar bijv. www.google.nl heb ik een verlies van 25 tot 50%. Ik kan niet in de werkgroep komen, mijn pc loopt gewoon vast Als ik vanaf een andere pc ga pingen naar de 'foute' pc krijg ik ook een verlies van gemiddeld 25%
Dingen die ik tot nu toe gedaan heb:
Veilig modus (firewall en virusscanner etc. uit): zelfde probleem
Netwerkkaart (realtec) vervangen door een VIA: zelfde probleem
Windows opnieuws geinstalleerd (incl. format):zelfde probleem
Andere kabel gebruiken: zelfde probleem, als ik dezelfde kabel op een pc aansluit die ernaast staan werkt alles perfect.
Ik heb nu de router losgekoppeld en geprobeerd ip-adressen handmatig in te stellen. Als ik dit probeer loopt mijn pc vast.
Zodra ik de netwerkkabel erin stop (ookal is de pc uit) gaan beide lampjes branden, waarvan 1 knipperend.
Voor mij zijn er nog maar 2 dingen mogelijk:
-Ik zie iets over het hoofd
-Mijn moederbord is stuk
Op 1 pc krijg ik wel ip-adressen toegewezen in de goede reeks, maar heb ik een verbinding van nog geen 1kb/s (ja, je leest het goed). Met veel moeite kan ik de router inkomen via http://10.0.0.138 maar vaak ook niet. Pingen naar 10.0.0.138 gaat meestal goed. Maar als ik ga pingen naar bijv. www.google.nl heb ik een verlies van 25 tot 50%. Ik kan niet in de werkgroep komen, mijn pc loopt gewoon vast Als ik vanaf een andere pc ga pingen naar de 'foute' pc krijg ik ook een verlies van gemiddeld 25%
Dingen die ik tot nu toe gedaan heb:
Veilig modus (firewall en virusscanner etc. uit): zelfde probleem
Netwerkkaart (realtec) vervangen door een VIA: zelfde probleem
Windows opnieuws geinstalleerd (incl. format):zelfde probleem
Andere kabel gebruiken: zelfde probleem, als ik dezelfde kabel op een pc aansluit die ernaast staan werkt alles perfect.
Ik heb nu de router losgekoppeld en geprobeerd ip-adressen handmatig in te stellen. Als ik dit probeer loopt mijn pc vast.
Zodra ik de netwerkkabel erin stop (ookal is de pc uit) gaan beide lampjes branden, waarvan 1 knipperend.
Voor mij zijn er nog maar 2 dingen mogelijk:
-Ik zie iets over het hoofd
-Mijn moederbord is stuk
[ Voor 2% gewijzigd door StephanVierkant op 10-02-2004 20:07 . Reden: ping-adres veranderd; Fok doet bij iedereen raar begrijp ik ]