Toon posts:

powermac G4?

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die G4 best wel interresant. alleen wel een beetje duur. vooral dat cinema 22" LCD display is :9

Ik photosop behoorlijk en nu een beetje flash enzo. is dit apparaat de moeite waard?

Afbeeldingslocatie: http://a68.g.akamaitech.net/7/68/51/5bb521f8a8921d/www.apple.com/powermac/images/specsphoto1081699.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sweeet :)

Afbeeldingslocatie: http://a68.g.akamaitech.net/7/68/51/d414c796b07f07/www.apple.com/displays/images/asd22photo1083099.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja wat je allemaal voor de prijs van een G4 kan kopen...
maar het is geen misselijk apparaatje..
k'weet niet of 'ie te tweaken valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ABSOLUUT te tweaken. En ja het is wat duurder dan een kloon pc'tje. Maar vergelijk het eens met een Dell met dezelfde configuratie, ALS die al bestaat(firewire etc.) Je koopt voor dit geld een gigantische machine. Staar je niet blind op MHZ'sen. Voor Photoshoppen is er GEEN betere machine. Als j'm koopt krijg zeker geen spijt.

A real MAC addict! MAC FOREVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is wel heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet alleen geen spelletjes willen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm hebbe :)
alleen jammer dat de vetste bak even duur is als een aardige middenklasser :P

op die nieuwe mac draaien spelletjes toch nog wel vrij aardig?

niet zwaar beroerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enne geurt wat houdt die firewire dan precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

G4 rulez ten zeerste ! icm een wacom A3 tekentablet.... alleen jammer dat softimage/maya niet op de Mac te krijgen is... Maar de G4 is een retesnelle grafische bak. (alleen al hoe ie eruit ziet...Kwijl...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
spelletjes hoeft je volgens mij niet te proberen op het eigen besturings systeem van een g4
en firewire
zie het maar als usb alleen dan veeel sneller en beter
kan hot plugable hd's en live video streaming aan real time allemaal
is veel sneller als de meeste hd's dus dan weet je het wel :)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

botoo

💀 too old to die young

voor photoshop is er denk ik geen betere (of het zou de G5 moeten zijn :) )flash weet ik niet maar ik verwacht dat het super zal gaan in vergelijking met de PC.
Maar het is niet direct een hobby bak, veeeeel te veel geld :( en dan ben je er nog niet, je hebt toch nog een PC nodig voor je games en zow :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Op vrijdag 04 februari 2000 14:51 schreef Obi het volgende:
G4 rulez ten zeerste ! icm een wacom A3 tekentablet.... alleen jammer dat softimage/maya niet op de Mac te krijgen is... Maar de G4 is een retesnelle grafische bak. (alleen al hoe ie eruit ziet...Kwijl...).<P>
Voor Maya moet je wachten tot April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:06

s3mt3x

I choose not to know...

Op zondag 30 januari 2000 12:14 schreef Geurt het volgende:
Is ABSOLUUT te tweaken. En ja het is wat duurder dan een kloon pc'tje. Maar vergelijk het eens met een Dell met dezelfde configuratie,
Dell is overpriced crap w/ lousy support. Dus: zullen we de G4 maar es gaan vergelijken met een Dell dan?

Mooie bakkies overigens hoor die Apples :) Maar t is altijd weer frappant om te zien wat voor argumenten er aangedragen worden:
Maar de G4 is een retesnelle grafische bak. (alleen al hoe ie eruit ziet...Kwijl...).
OK, en wat heeft snelheid met uiterlijk te maken?...denk ik dan.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doen, super mooie bak die een p4 er uit trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het spul zo gruwelijk duur is. Alleen dat cinema scherm is +3000 euro :'(

En het stomme is ik zou het alleen kopen voor het design en het uiterlijk.. Gewoon een reteduur hebbedingetje.

PS. Is het mogelijk om via een soort van adapter toch het Cinema scherm op een Pc te gebruiken? Ik heb begrepen dat het Cinema scherm een speciale Apple aansluiting heeft, maar zijn daar evt. convertors voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:47 schreef PassY het volgende:
doen, super mooie bak die een p4 er uit trekt
Niet mijn ervaring, zeker niet als je kijkt wat je krijgt per euro. Als je brute rekenkracht wilt en je geeft lets say 2500 euro uit, dan koop je meer in de pc-wereld.
Wanneer je dagelijks de keuze hebt uit meerdere systemen dan valt het mij op dat ik toch vaak op de PC (terug)val, maar, ik geef toe, dat kan persoonlijk zijn.
Ook de stabiliteit van de G4 is niet hoger dan bij een goed geïnstalleerde P4.
Mooi apparaat, zeker waar, maar ik wordt toch erg moe van iedereen die beweert dat voor grafisch werk je een mac hoort te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 18:07
als je snelheid wilt moet je voor datbeeste gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:50 schreef Gordijnstok het volgende:
PS. Is het mogelijk om via een soort van adapter toch het Cinema scherm op een Pc te gebruiken? Ik heb begrepen dat het Cinema scherm een speciale Apple aansluiting heeft, maar zijn daar evt. convertors voor?
Ja die zijn er.. Moet je ff vragen bij je lokale Apple-boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Als je een iMac (de duurste versie hebt) heb je:
800 Mhz G4
15" TFT
256Mb ram
60Gb hd
DVD Brander
56K Modem
10/100Mbit ethernet
FireWire
Geforce2-MX

En natuurlijk een vet goed Unix systeem!

Vergelijk dit een met een PC A-merk, zoals Dell en Compaq met de zelfde specificaties... dan zie je het prijs verschil... en dan heb je stabiliteit niet meegenomen...

Spellen? http://www.apple.com/games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:16 schreef Fatal_Error het volgende:

[..]

Ja die zijn er.. Moet je ff vragen bij je lokale Apple-boer.
Ai ai ai .. als ik zo in de pricewatch ga kijken.. katsjing 3450 Euro voor een Cinema '22 scherm ;(

No way hoze, dat ik zoveel ga neertellen voor een platgeslagen stuk plastic met pixels erin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:28 schreef Monstar.nl het volgende:
800 Mhz G4
15" TFT
256Mb ram
60Gb hd
DVD Brander
56K Modem
10/100Mbit ethernet
FireWire
Geforce2-MX

Vergelijk dit een met een PC A-merk, zoals Dell en Compaq met de zelfde specificaties... dan zie je het prijs verschil... en dan heb je stabiliteit niet meegenomen...

duurste ??? jij hebt het over een imac, de duurste/moiste g4 = een dual 1ghz g4 met de nieuwe nvidia meuk en gigabit ethernet, plaatje is trouwens ook oud, de nieuwe g4 is zilver grijs, krijg er genoeg te zien op mijn werk (TD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 januari 2000 15:02 schreef larsieboy het volgende:
Je moet alleen geen spelletjes willen spelen
zo te horen weet jij niet waarover je praat. :)

Ok, er zijn iets 'minder' spellen beschikbaar voor de Mac, maar je kunt er toch echt wel een goed spel op spelen.

Op een simpele iMac kan dat al, dus is het voor zo'n G4 al helemaal geen probleem. Zo'n beetje alle populaire PC spellen worden tegenwoordig ook voor de mac uitgebracht.
Op woensdag 06 februari 2002 16:28 schreef Monstar.nl het volgende:
800 Mhz G4
15" TFT
256Mb ram
60Gb hd
DVD Brander
56K Modem
10/100Mbit ethernet
FireWire
Geforce2-MX

De G4 past zeker niet in het rijtje 'Dell, compaq en Packard Bell'. De iMac zou je er nog mee kunnen vergelijken omdat dat meer een 'consumenten-pc' is, maar de G4 zit daar toch echt te ver boven :)

Jammer dat veel mensen bij Apple meteen aan de iMac denken, ik zou m'n nieuwe systeem dus nooit omruilen voor een iMac. Maar als er morgen een gave G4 met zo'n beeldscherm klaar stond, dan wist ik het wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ding is 70% sneller in Photoshop dan een 2ghz pentium, vet snel dus :D
En als je dan zo'n lekkere geforce4 titanium er in hebt, (128mb video ram) dan heb je een vet lekkere machine. www.macfan.nl

En voor games?
Kijk maar es op www.insidemacgames.com dan zie je wat er allemaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er ontzettend kewl uit, een vriend van mij heeft er ook één en die is razend enthousiast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat me nog wel eens opvalt is dat mensen naar cijfers kijken van wat er in zit, maar niet naar de cijfers kijken van de prestatie. vind ik toch meer dan jammer.

en osX is helemaal 10x geil, alleen jammer dat osX server nog niet af is (wel te koop, maar apple geeft toe dat het te vroeg is uitgebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 januari 2000 16:22 schreef boppie het volgende:
Ik vind die G4 best wel interresant. alleen wel een beetje duur. vooral dat cinema 22" LCD display is [url="http://i/s/yummie.gif"][afbeelding][/url]<P>Ik photosop behoorlijk en nu een beetje flash enzo. is dit apparaat de moeite waard?<P>
Lijkt erg op mn toilet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rio/mooinax.jpg

Die schijt wel enorm lekker trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, lijkt die iToilet niet wat meer op een (oud model) iMac??
We hebben het hier over de PowerMac G4 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/powermac/images/index_powermac07092001.jpg

ik zie de overeenkomst met dat toilet niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is ook al de iHead. is een nieuwe imac als hoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg het valt me op dat er steeds meer mac games komen in die tijd dat ik achter de mac gamde waren er relatief weinig grote titels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
Wij hebben er zelf een paar staan op de prepress, het WAS altijd zo dat de g4 de pc versloeg./. Maar daar begin ik de laatste tijd echt zwaar aan te twijfelen, ik heb hem nog niet naast mijn p4 gezet maar ik denk dat de 800mhz g4 het wel verliest. Nu weet ik niet hoe de DUAL 1000Mhz. g4 presteert, maar ik denk dat de p4 dan weer echt gaat verliezen. Maar het licht natuurlijk helemaal aan jezelf en wat je budget is.

Maar als je nu vanwege je budget een 800Mhz. moet kopen, zou ik het echt niet doen en een P4/Dual Athlon sterk overwegen. Maar aan die monitor te zien zal je wel een groot budget hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:15 schreef leon1 het volgende:
Wij hebben er zelf een paar staan op de prepress, het WAS altijd zo dat de g4 de pc versloeg./. Maar daar begin ik de laatste tijd echt zwaar aan te twijfelen, ik heb hem nog niet naast mijn p4 gezet maar ik denk dat de 800mhz g4 het wel verliest. Nu weet ik niet hoe de DUAL 1000Mhz. g4 presteert, maar ik denk dat de p4 dan weer echt gaat verliezen. Maar het licht natuurlijk helemaal aan jezelf en wat je budget is.

Maar als je nu vanwege je budget een 800Mhz. moet kopen, zou ik het echt niet doen en een P4/Dual Athlon sterk overwegen. Maar aan die monitor te zien zal je wel een groot budget hebben. :)
De G4 draait ook al wat langer mee dan de Athlon XP en de PIV... In de laatste test die ik gelezen heb (maand of 2 geleden op TechTV) hadden ze een Top-PC met echt het beste van het beste spul erin.. o.a. een 2ghz processor (geen idee welke, stond er niet bij) die ze vergeleken met een low-end (instapmodel) G4.

Er werden wat tests gedaan en benchmarks gedraaid tijdens een paar bewerkingen in photoshop en nog wat andere programma's. De PC bleek op alle punten net 'iets' sterker dan de G4.

Natuurlijk waren mac gebruikers het er niet helemaal mee eens, want ja.. als de super-PC het nog maar net kan winnen van de goedkoopste G4 dan zegt dat meer over de G4 dan over de PC.

Het blijft gewoon appels en peren vergelijken, want waar de PC systemen op hun top zitten begint de G4 serie. Ik heb wel zo'n idee dat de PC nu steeds dichter in de buurt komt, maar ik denk dat dat na een tijdje wel weer bijgesteld is.

De G5 zal vast en zeker alles goedmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Wie weet of er geen Mac klonen bouwers zijn??

Want ik zit rond te kijken voor een Power Mac G4, maar die zijn zo godgruwlijk duur. En je betaalt waarschijnlijk ook ontiegelijk veel voor het design (kijk maar naar de prijs van de kast als je die los koopt) wat ik toch niet hoef, want 't komt toch onder m'n bureau te staan.. ik ga d'r echt niet de hele dag naar zitten staren..

Dus weet iemand of die moederborden en Moterola CPU's ook los te verkrijgen zijn? ergens? dan zet ik zelf wel een Mac in elkaar.. kan ik meteen m'n IDE uit deze PC halen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 02:23 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Wie weet of er geen Mac klonen bouwers zijn??

Want ik zit rond te kijken voor een Power Mac G4, maar die zijn zo godgruwlijk duur. En je betaalt waarschijnlijk ook ontiegelijk veel voor het design (kijk maar naar de prijs van de kast als je die los koopt) wat ik toch niet hoef, want 't komt toch onder m'n bureau te staan.. ik ga d'r echt niet de hele dag naar zitten staren..

Dus weet iemand of die moederborden en Moterola CPU's ook los te verkrijgen zijn? ergens? dan zet ik zelf wel een Mac in elkaar.. kan ik meteen m'n IDE uit deze PC halen enzo..
Goed idee man! :)
Dat zou de stap ver eenvoudigen met faktor 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAC was toch een soort "kneuzen"computer die weinig gedruikt wordt door zijn slechte OS en brakke hardware?
Lees ik hier dat het kneusjes bakkie ff een P4 2000 Hmz voorbij loopt :(
AAAAAG! Dan wil ik er ook wel 1tje :)
Maar uuuh is dat OS wel wat, kan ik er mee internetten met ADSL(zijn er drivers voor z`n onbekende Atari cloon)
Is het OS X10 wel competteble met X9xx ?

Wel een mooi scherm trouwens :)
Leuk gedaan hoor door die jongens van Mac, ff plexiglas halen bij de Gamma, LCDte er tussen, klaar mag ik dan 3000,- afrekenen!
Jammer dat het altijd slechter beeld geeft dan een scherm van gewoon glas, een normale Monitor.
Of is de waas waar TFT/lcd schermen te maken hebben inmiddels opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 23-08 22:53

jedel

Kevlar

leuk dit topic is bijna 2 jaar oud :?
met die nummertjes is toch niet iedreen ff goed

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 03:27 schreef jedel het volgende:
leuk dit topic is bijna 2 jaar oud :?
met die nummertjes is toch niet iedreen ff goed
Dus?
PooP blijft PooP
:+

P.S zouden ze geen gewoon mobo in die kast kunnen stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 23-08 22:53

jedel

Kevlar

Op vrijdag 08 februari 2002 03:30 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Dus?
PooP blijft PooP
:+

zou kunnen; de kast is wel en beetje klein maar blijft :9~

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 03:39 schreef jedel het volgende:

[..]

zou kunnen; de kast is wel en beetje klein maar blijft :9~
dat is waar :9~
RaaR dat er geen PC kasten zijn die re zo cool uitzien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Op vrijdag 08 februari 2002 03:30 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Yup, heeft Pennywise voor elkaar gekregen tijdje terug.

Maar ik heb al een andere oplossing gevonden.. denk ik. Een tweedehands Cube voor zo'n 1500 euro.. inclusief 15" LCD.. dan hoef ik alleen nog wat geheugen erbij te kopen en een Harman Kardonn iSub Subwoofer en is 't compleet.

Nog duur, als je het vergelijkt met PC prijzen. Maargoed. Is en blijft een Mac he.

En vooral die Cube ziet er zo ongelofelijk gelikt uit. Ik denk dat ik maar een speciaal bureau aanschaf waar je de PC hardstikke opvallend op ziet staan :P

-En dan zet ik daar ook nog eens m'n oude SE/30 met zwartwit schermpie ernaast >:) *PLING!* //bommetje// wehe nostalgie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 03:19 schreef larry_ellison het volgende:
MAC was toch een soort "kneuzen"computer die weinig gedruikt wordt door zijn slechte OS en brakke hardware?
Lees ik hier dat het kneusjes bakkie ff een P4 2000 Hmz voorbij loopt :(
AAAAAG! Dan wil ik er ook wel 1tje :)
Maar uuuh is dat OS wel wat, kan ik er mee internetten met ADSL(zijn er drivers voor z`n onbekende Atari cloon)
Is het OS X10 wel competteble met X9xx ?

Wel een mooi scherm trouwens :)
Leuk gedaan hoor door die jongens van Mac, ff plexiglas halen bij de Gamma, LCDte er tussen, klaar mag ik dan 3000,- afrekenen!
Jammer dat het altijd slechter beeld geeft dan een scherm van gewoon glas, een normale Monitor.
Of is de waas waar TFT/lcd schermen te maken hebben inmiddels opgelost ?
Eh, OS X is het meest stabiele Mac OS ooit, en ziet er ook nog gelikt uit. Het is compatible met OS 9 (classic modus) en als je Virtual PC aanschaft, kan je zelf Win XP erop draaien (niet als boot maar als "programma") dus niet echt een "kneusjes systeem" lijkt me *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Op vrijdag 08 februari 2002 15:09 schreef MacFan het volgende:

[..]

en als je Virtual PC aanschaft, kan je zelf Win XP erop draaien (niet als boot maar als "programma") dus niet echt een "kneusjes systeem" lijkt me *D
Het is zelfs mogelijk Virtual PC als 'vervanger' te laten dienen voor de finder, waardoor ie min of meer wel boot in XP en ook nog wat sneller werkt.

Dit geld dan voor in principe alle programma's. Heb het zelf alleen nog niet geprobeerd :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:57 schreef paella het volgende:

[..]

Het is zelfs mogelijk Virtual PC als 'vervanger' te laten dienen voor de finder, waardoor ie min of meer wel boot in XP en ook nog wat sneller werkt.

Dit geld dan voor in principe alle programma's. Heb het zelf alleen nog niet geprobeerd :)
En hoe zit dat met gnome? die 2 lagen van het OS?
Win XP heeft er 1
Mac OS heeft er 2, dus wat stabieler.
Linux heeft er wel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Even een vraagje ik heb hier een G4 staan met 800mhz zonder hd kan ik hier in gewoon een hd van 320gb in zetten wordt dit gewoon herkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Het is goed dat je zoekfunctie hebt gebruikt. Maar dit is al een heel oud topic en het gaat niet specifiek over jouw probleem. Je mag dus een nieuw topic openen voor je vraag :). Alhoewel ik denk dat je hiermee al een eind moet kunnen komen.

Deze gaat dus op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.