Toon posts:

Hardware laptop bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van iemand een laptop over gekocht, en de schijf geformatteerd, en daarna Windows 98 se erop gegooid. Nu herkent hij wel een paar hardware onderdelen maar lang niet allemaal. Hoe kan ik zien wat voor andere hardware (geluidskaart, videokaat enz.) onderdelen in de laptop zitten zonder hem open te moeten schroeven? Is er een programma`tje voor ofzo?

Alvast bedankt

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Wat dacht je er van op internet te zoeken naar het type nummer of zo?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Aida32 is een programma dat doet wat je vraagt. Het analyseert en brengt in kaart de hardware die je hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 19:47 . Reden: Uitleg erbij. ]

Verwijderd

Topicstarter
THX Cyberneer ! Net wat ik nodig had

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Het is inderdaad een geweldig programma, ik kende het nog niet. Maar op de website van de fabrikant kan je altijd de juiste drivers voor je laptop vinden hoor.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

c70070540 schreef op 10 februari 2004 @ 19:56:
Maar op de website van de fabrikant kan je altijd de juiste drivers voor je laptop vinden hoor.
Het probleem is dus dat hij niet de hardware weet. Bovenstaand programma zoekt dat uit.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 20:00:
[...]
Het probleem is dus dat hij niet de hardware weet. Bovenstaand programma zoekt dat uit.
Het lijkt mij heel sterk dat je het merk laptop niet weet als je er een voor je hebt staan.... Je kan aan de onderkant kijken, daar zit meest wel een sticker of zo....

Maar je kan natuurlijk blind zijn....

Verwijderd

c70070540 schreef op 11 februari 2004 @ 19:57:
[...]

Het lijkt mij heel sterk dat je het merk laptop niet weet als je er een voor je hebt staan.... Je kan aan de onderkant kijken, daar zit meest wel een sticker of zo....

Maar je kan natuurlijk blind zijn....
Haha, ja idd.

Je kijkt welk merk je hebt en welke serie je hebt. bijv. Merk: Acerstrike Serie: 1337. Dan ga je naar de site van het merk. Klik op support/downloads/drivers. Klik op je serienr. en tadaah.

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02-2025
Je kan toch ook op typenummer zoeken bij de fabrikant???

Dan kan je precies vinden wat ze in dat type hebben gebuikt als videokaart, geluidskaart, etc...

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Pagina: 1