pci tov agp

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb een computer met een moederbord zonder een agp slot

duron 1500pro (850mhz)
768mb ddr 400mhz
video kaart nou nog een sis nogwa 64mb onboard
nou kan ik bijvoorbeeld nfs underground niet spelen doordat de sis directx 9.1 niet ondersteund nou wilde ik dus een anders video kaart
ík dacht zelf de 128 radeon 9200 pci
maar is deze computer dat nog waard een beetje gericht naar de toekomt
kan ik bijv over anderhalf jaar nog gewoon alle spellen spelen? (gezien naar de processor)?
en wat is het verlies van pci tegenover agp? is pci slomer of maakt het niet uit of je bijv een agp of pci dezelfde videokaart pakt?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
Nee, met je huidige CPU zal je niet al te lang meer mee kunnen, sterker nog 850 Mhz is nu eigenlijk al te weinig. Het zou wel helpen als je een nieuwe PCI videokaart zou nemen in plaats van je onboard gedoe, maar je zult er niet de nieuwste spellen mee op de hoogste instellingen kunnen draaien.
En PCI is inderdaad slomer dan AGP, maar het verschil is niet zo heel erg groot. Het zal zo ongeveer 10~20% schelen.

Maar als ik jou was zou ik toch eerder voor een échte upgrade gaan (sparen), voor rond de €300 heb je toch al een véél beter systeem dan dit en je kan wat je nu hebt ook nog eens verkopen, wat ook weer scheelt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Mag ik vragen wat dit in Spielerij - Problemen & Vragen doet?

Goed, je hebt een antwoord op je vraag, maar zou je voortaan eerst goed kunnen lezen waar een bepaald forum over gaat voordat je een topic plaatst?

Dit topic is gesloten.