[HeadPhone] Sennheiser PMX 60 of andere?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 11:12
Hoi allemaal, sinds een tijdje heb ik een mp3 speler, nu zijn de oordopjes die erbij zaten wel redelijk (Sennheiser MX300), maar niet perfect natuurlijk. Omdat ik ook wel redelijk hard geluid wil ben ik van plan een koptelefoon met nekband aan te schaffen. Hiernaast houd ik nog wel de oordopjes voor onder school enzo ;)

Nu is heb ik 2 vragen eigenlijk:

1) Is het het waard om een koptelefoon te kopen i.p.v. oordopjes qua geluids kwaliteit?

2) Ik wilde voor de Sennheiser gaan omdat je dan wel redelijk verzekerd bent van goede geluids kwaliteit, maar is dit ook zo of kan ik beter een ander (goedkoper) merk kopen?

De Sennheiser staat op wehkamp voor €29,50.

Verwijderd

Hercul3s schreef op 10 februari 2004 @ 19:34:
Hoi allemaal, sinds een tijdje heb ik een mp3 speler, nu zijn de oordopjes die erbij zaten wel redelijk (Sennheiser MX300), maar niet perfect natuurlijk. Omdat ik ook wel redelijk hard geluid wil ben ik van plan een koptelefoon met nekband aan te schaffen. Hiernaast houd ik nog wel de oordopjes voor onder school enzo ;)

Nu is heb ik 2 vragen eigenlijk:

1) Is het het waard om een koptelefoon te kopen i.p.v. oordopjes qua geluids kwaliteit?

2) Ik wilde voor de Sennheiser gaan omdat je dan wel redelijk verzekerd bent van goede geluids kwaliteit, maar is dit ook zo of kan ik beter een ander (goedkoper) merk kopen?

De Sennheiser staat op wehkamp voor €29,50.
Ik raad je aan om ff te kijke op het Wat zijn goede oordopjes?forum te kijken, als je gewoon alles doorleest dan weet je genoeg (tenminste ik) over oordopjes en nekbeugels en hun voor en nadelen...

Verwijderd

Je kan bij megapool de PMX60 voor 29euro dacht ik krijgen ;) . Zelf heb ik (en Nesto) hem bij Wehkamp bestelt, omdat we dat van Megapool toen nog niet wisten :( .
Koptelefoon vind ik altijd fijner dan oordopjes en had hiervoor een koptelefoon van Sony (serie nummer weet ik niet meer precies) die vond ik eigenlijk ietsjes beter, doordat die een wat zwaardere/vollere bass heeft. Zelf ben ik zeker geen audiofiel maar je merkt wel dat er niet super veel bass uit die PMX komt :9 . Toch voor mij nog genoeg maar het kan beter 8)

• Hercul3s
// TMY.JMZ

Bedankt, ik heb er al eens gekeken maar niet lang genoeg om te weten of ze daar ook nekband koptelefoons besproken.

31 pagina's, slik, wordt er tegenaan lezen zodra ik tijd heb :) :Y)

// mssl

Dat was waar ik op zoek naar was, heel erg bedankt :D

Ik denk dat ik em wel ga kopen, alles van sony is nl. erg duur :S

Denk jij dat je de Sennheiser kunt vergelijken met oordopjes (MX300) of is de koptelefoon gewoon veel beter? :)

Heb em idd gevonden bij de Megapool, zal morgen even bellen, vragen of ze em in voorraad hebben :D.

Verwijderd

Sony hoeft niet duur te zijn. Ik heb zelf de sony DJ headfones (nekband) voor 20 euro gekocht. Ze bieden echt hele goede kwaliteit en zijn heel flexibel en zacht aan je oren. Als je nog goedkoper uit wil zijn moet je eens zoeken op Vivanco. er is er een van 12,50 die ook geweldig klinkt en voor het geld hoef je het niet te laten. Sennheiser is en blijft natuurlijk een goede keus als je een wat beter gevulde portemonnee hebt.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 11:44

Blauw

De Schreeuw

Ik kreeg van de Sony oordopjes eigenlijk na een uurtje een beetje zere oren, daarom heb ik die PMX60 gekocht. Wel fijn ding, ook heel licht :)

Verwijderd

Hercul3s schreef op 10 februari 2004 @ 20:53:
// TMY.JMZ

Bedankt, ik heb er al eens gekeken maar niet lang genoeg om te weten of ze daar ook nekband koptelefoons besproken.

31 pagina's, slik, wordt er tegenaan lezen zodra ik tijd heb :) :Y)

// mssl

Dat was waar ik op zoek naar was, heel erg bedankt :D

Ik denk dat ik em wel ga kopen, alles van sony is nl. erg duur :S

Denk jij dat je de Sennheiser kunt vergelijken met oordopjes (MX300) of is de koptelefoon gewoon veel beter? :)

Heb em idd gevonden bij de Megapool, zal morgen even bellen, vragen of ze em in voorraad hebben :D.
Ik heb MX300 dopjes nooit gehad. Wel heb ik de MX400 eens geleend van iemand, en vind de PMX60 gewoon fijner/beter B) . Ik irriteer me ook altijd aan dopjes dus daar kan het aanliggen, maar met de pmx60 haal je echt geen troep in huis hoor. ;)
Hij is zoals hierboven al werd verteld ook echt niet zwaar (sony was zwaarder, ook nog steviger :9 ).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR heeft de PMX60 ook. Hij's idd iets wat bass-licht, maar de bass die er is klinkt goed. Hij zit heerlijk en ziet er goed uit, dus wat mij betreft een aanrader boven elke Sony (onder de 500 euro.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hercul3s
Oke, allemaal positieve reacties :D

Heb al ff gebeld en ze hebben em inderdaad bij Megapool, ook in vooraad op ongeveer 3 minuten fietsen :*).

Ik wilde hem al bijna kopen maar was nog niet helemaal zeker. Nu weet ik zeker dat ik die Sennheiser wil :D.

Zodra mijn saldo weer toereikend is (nu nog niet :( ) haal ik em op en zet ik hier nog wel even een reactie neer met mijn "eerste indruk" :D.

• Hercul3s
Voor alle geïnterresseerden:

- Sennheiser PMX60

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/products_headphones_portables_04917/%24file/PMX_60_pro2.jpg

Ik heb de Sennheiser PMX 60 gekocht, en ik ben er blij om dat ik em gekocht heb :D

Ten eerste is het geluid voller, en kan hij harder dan oordopjes (duh..), maar daarnaast als hem vergelijk met mijn oordopjes (Sennheiser MX300) is vooral het grote verschil dat bij "drukke" geluidssituaties, veel verschillende tonen, wat bass, hoge tonen etc. de PMX 60 veel beter presteert dan de oordopjes. De oordopjes gaan ook zelf mee gaan trillen bij dit soort situaties en je hoort dat, bij de PMX60 heb ik nergens last van.

Later zal ik eens gaan experimenteren met formaten en bit rates, ik gebruik nu 64Kbit WMA voor het meeste vanwege kleine formaat, met oordopjes merkte ik het verschil niet echt, misschien nu wel. :)

Verder zit de PMX60 waarschijnlijk net zoals de andere Neckband modellen, goed comfortabel, niet zo'n irritant ding over je hoofd.

Enige nadeeltje is dat ik de PMX 60 niet ongemerkt kan luisteren in de klas o.i.d. ;)

Verder, prachtige koptelefoon, mijn ervaringen zijn goed iig. Ik heb hem pas sinds vanmiddag dus misschien dat ik nog nieuwe dingen post die me zijn opgevallen later.

Verwijderd

Ongemerkt= aan 1 oor hangen en de andere kant om je nek ;) . Niemand(de docent dus) die het ziet :9 .

• Hercul3s
Moet je dan niet een heeele hoge kraag hebben?

Hmm, misschien als je je jas aan houdt dat het wil ;)

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 22:29
Ik heb ook een Sennheiser PMX60, en ben er egt tevreden over.
Eerst had ik philips oortjes, maar wat ik heb met die oortjes is dat als je egt lang zit te luisteren je oren pijn beginnen te doen. (niet erg natuurlijk, maar het irriteerd wel)
En ook vind ik deze PMX60 beter ruimtelijk geluid geven.
Ook werd hierboven gezegd dat hij niet zoveel bassen heeft, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Hij geeft juist hele goede bassen. En als je ze niet goed genoeg vind, moet je ze wat meer op je oren drukken :P
En verder zit hij natuurlijk super. En hij is superlicht.

p.s. Ik heb mijne bij de BCC vandaan, voor €24,95, ga maar es kijke.

Verwijderd

hey mensen JAJA ik weet dat ik een newbe ben hahaha maar dat komt omdat ik hier pas weer ben na ruim een jaar dat ik me heb aangemeld:P maar ff over de PMX 60 ik ga em ook aanschaffen omdat ie gewoon GOED is heb een keer van me vriend geleend voorr een passr daagjes en :*) ! vooral op de fiets is het gewoon handig om zo een ding te hebben, want ik heb ook gewoon oordopjes en zodra ik me hoofd al omdraai vallen ze er telkens uit en je zit met die draad dus aan twee kanten, hij is wel aallleen wel een beetje aan de dure kant khad 15 euro verw8 ofzo. Maar kheb et wer wel voor over hoor. nou dat was et dan!

groetjes karim.

Verwijderd

eswa schreef op 03 april 2004 @ 15:21:
Ik heb ook een Sennheiser PMX60, en ben er egt tevreden over.
Eerst had ik philips oortjes, maar wat ik heb met die oortjes is dat als je egt lang zit te luisteren je oren pijn beginnen te doen. (niet erg natuurlijk, maar het irriteerd wel)
En ook vind ik deze PMX60 beter ruimtelijk geluid geven.
Ook werd hierboven gezegd dat hij niet zoveel bassen heeft, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Hij geeft juist hele goede bassen. En als je ze niet goed genoeg vind, moet je ze wat meer op je oren drukken :P
En verder zit hij natuurlijk super. En hij is superlicht.

p.s. Ik heb mijne bij de BCC vandaan, voor €24,95, ga maar es kijke.
Ligt eraan waarmee jji het vergelijkt :) . Bass heeft dat ding wel redelijk maar toch echt een stuk zwakker dan mijn Sony headphone; maar het is ook algemeen bekend dat die Sony headphones top zijn ;) .
Als jezelf niet/nauwelijks ander materiaal in handen hebt gehad vind je het misschien TOP maar het is meer ''gewoon'' de bass. De rest vind ik wel zeer aangenaam. Philips headphones doen het zeker niet beter en liggen toch ook tegen deze prijsklasse aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:14:
[...]

Ligt eraan waarmee jji het vergelijkt :)
En waarmee je hem aanstuurt. ;)
. Bass heeft dat ding wel redelijk maar toch echt een stuk zwakker dan mijn Sony headphone; maar het is ook algemeen bekend dat die Sony headphones top zijn ;) .
Sony is gewoon normaal, niet goed en niet ontzettend slecht.
Net als de goedkopere Sennheisers enzo.

Maar alweer, je kan pas vergelijken als je met hetzelfde aanstuurt. Sony spelers geven een enorm ander geluid dan pioneer of philips.
Als jezelf niet/nauwelijks ander materiaal in handen hebt gehad vind je het misschien TOP maar het is meer ''gewoon'' de bass. De rest vind ik wel zeer aangenaam. Philips headphones doen het zeker niet beter en liggen toch ook tegen deze prijsklasse aan.
En je zegt meer naar boven dat je geen audiofiel bent en dat je al merkt dat er minder bass is in de Sennheiser.

Veel bass is totaal niet wat een audiofiel zoekt, die zoekt naar iets wat het volledige geluidsspectrum perfect weergeeft.

Veel bass is wat elke doorsnee figuur wilt. (niet dat jij doorsnee bent hoor. ;) )
En daar spelen de gewone merken goed op in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:50:
[...]

En waarmee je hem aanstuurt. ;)

[...]

Sony is gewoon normaal, niet goed en niet ontzettend slecht.
Net als de goedkopere Sennheisers enzo.

Maar alweer, je kan pas vergelijken als je met hetzelfde aanstuurt. Sony spelers geven een enorm ander geluid dan pioneer of philips.

[...]

En je zegt meer naar boven dat je geen audiofiel bent en dat je al merkt dat er minder bass is in de Sennheiser.

Veel bass is totaal niet wat een audiofiel zoekt, die zoekt naar iets wat het volledige geluidsspectrum perfect weergeeft.

Veel bass is wat elke doorsnee figuur wilt. (niet dat jij doorsnee bent hoor. ;) )
En daar spelen de gewone merken goed op in.
Ik zeg ook niet dat elke audiofiel bass wilt hebben, alleen ik heb laatst met wat audiofielen gesproken en die waren het met mij eens dat deze even te weinig bass had :+ . Ik heb ze allebei aangestuurd met mijn philips discman maar ook getest met een Sony discman en met mijn pc (audigy 2ZS) en vind zelf dus de Sony wat voller van geluid (vooral de bass) maar verder doet hij er niet voor onder.

In de koptelefoon zooi waarin deze dus valt (draagbaar voor ibj de discman) heeft sony wel de marktpositie die begon erook zelf mee. :) (zover ik weet)

• eswa
Voor de mensen die meer bass willen hebben, en toch een sennheiser neckband hoofdtelefoon willen, heeft Sennheiser nu de PMX40.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/500145
Ik citeer
General Description
The open, supra-aural, dynamic PMX 40 are stereo neckband headphones for portable players. With single-sided cable.
Features
Neckband headphones
Ideal for portable players such as MP3 or CD
Good sound quality
Innovative"Basswind" system for powerful bass response
Lightweight and comfortable for music on the move 1 m cable
2-year guarantee
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/WebPreview/452DDAACEEB43ED5C1256EF4005749DB/$File/pmx40_zoom.jpg

http://www.javocom.nl/jav...SETS&type=470-737#470-737
Hier hebben ze hem in nederland, maar ik vat niet hoe je lid kan worden, wat nodig is om de voorraad en de prijs te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door eswa op 01-09-2004 23:00 ]

• eswa
Een paar andere hebben hem ook nu.
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=173
http://www.mp3man.nl/product/3651

Heeft Sennheiser naar de minpunten van de PMX60 geluisterd en er een sterkere bassweergave in gezet?
Misschien ga ik hem wel bestellen...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

eswa schreef op 01 september 2004 @ 23:00:
Voor de mensen die meer bass willen hebben, en toch een sennheiser neckband hoofdtelefoon willen, heeft Sennheiser nu de PMX40.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/500145
Ik citeer

[...]

[afbeelding]

Hier hebben ze hem in nederland, maar ik vat niet hoe je lid kan worden, wat nodig is om de voorraad en de prijs te zien.
Erg interessant, ben zelf ook naar zo'n ding aan het kijken. Ik gebruik nu nog MX500 doppies, maar daar mis ik de krachtige bass inderdaad een beetje in, die ik wel zoek in de muziek die ik luister ;)
Misschien deze dus binnenkort maar eens bestellen. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 20:21
Tja... Da's een groothandel. Om "lid" te worden moet je een bedrijf zijn...

Maar elke sennheiser dealer zou hem moeten kunnen bestellen als ze hem niet al hebben liggen....

• eswa
Hm,ok...
Heeft iemand hem al besteld bij mp3spelers.nl/mp3man.nl?

Verwijderd

Welke hoofdtelefoon je moet nemen voor een MP3 speler is afhankelijk van uiteraard je eigen wensen.
Een PMX 60 is een goede keuze als je geen dopjes in je oor wil om wat voor reden dan ook. Echter het nadeel van een PMX 60 kan zijn dat het geluid en met name de bassen wat "weglekken", omdat het een zogenaamd open systeem is. Het geluid en met name het laag, kan ontsnappen waardoor je minder bas druk op de oren hebt. Tevens kan je de omgeving tot overlast zijn bij hoge volumes, vanwege het geluid en dat word vaak niet gewaardeerd.
Het beste oordopje op de markt op dit moment is ongetwijfeld de MX 550.
Een oordopje met een weergaloze audio kwaliteit en een egaal geluidsbeeld, vanwege het basswind systeem. Dit systeem van een "luchtsluis" in het oordopje zorgt er voor dat het teveel aan bas (lage tonen) wat naar buiten verdwijnt, waardoor de muziek zuiver klinkt zonder een overdaad aan overheersende !! bassen.
Mijn advies is dan ook de MX 550, overal te koop voor € 29,95

• eswa
Maar de PMX40 heeft ook dat bass-wind systeem.
Sennheiser PMX40

Nekbeugelhoofdtelefoon met enkelzijdige kabelaansluiting. Basswind-systeem garandeert krachtige basweergave. Comfortabele nekbeugelhoofdtelefoon. Lichtgewicht en dus handig voor onderweg.
mp3man.nl
Heeft iemand deze al gekocht? Ik ben wel geinteresseerd in een nektelefoon met stevige bassen erin.

Hoe zijn die Sony nektelefoons (die driehoekjes)? http://www.hermeselectron...oducten/Sony/MDR-G58V.jpg of andere...? Lekken die ook zoveel geluid naar de omgeving? (dus dat iedereen met je muziek mee kan genieten zoals bij de pmx60's) En hoe zit het met het geluid?

[ Voor 27% gewijzigd door eswa op 23-10-2004 13:33 ]

• eswa
Ik heb in combinatie met mijn mp3speler (Rio Carbon) deze PMX40 gekocht, en het is echt een HELE grote vooruitgang! Dit ding heeft bas! En daarnaast ook nog mooi helder geluid. Volgens mij is het ook niet meer dan een PMX60, met dat Basswind systeem. Dus zoek je een goeie nekband-hoofdtelefoon met bassen dan is deze zeker aan te raden!

[ Voor 3% gewijzigd door eswa op 02-11-2004 18:41 ]

Pagina: 1