[winamp] af en toe geen bass

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 10:38

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
setup:

a7n8x emt 2500+
terratec aureon 5.1 sky (firmware Versie 5.01.2600.14)
logitech z-640
windows xp prof

Ik heb de laatste week dat af en toe de bass in winamp af en toe opeens weg valt. Eerst voro 20/30 seconden ofzo uit-aan-uit-aan-uit-aan telkens enkele seconden. Maar daarna enkele minuten gewoon helemaal geen bass. Noch uit mijn subwoofer, noch uit mijn sattelites. Dit probleem heb ik zowel in winamp 2.9.1 als 5.02. Directsoundoutput met hardware acceleration aan of uit maakt niet uit.
Het vreemde is echter wel dat als ik heel even iets afspeel in wmp dat er dan wel bass is. Wmp dan uitzetten en verder spelen met winamp zorgt dan ook weer de komende paar minuten in ieder geval weer bass.

Ik hoop dat mijn verhaal zo een beetje duidelijk is. Ik kan wel zeggen dat een hoop liedjes niet echt klinken zonder bass hehe.

Verwijderd

zijn je speakers wel ok?

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 10:38

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Ik heb dat even bedacht, maar dan kan ik absoluut verklaren dat het met wmp opeens wel werkt.

Verwijderd

Ik heb ook de Sky,, met exact hetzelfde moederbord en CPU. :)

En heb gemerkt dat winamp zowieso wat problemen heeft met de geluidskaart.
Alleen heb ik niet het probleem dat mijn bas wegvalt.
Misschien kan hij niet overweg met de 24-bit van de kaart (aangezien deze functie totaal niet in winamp voorkomt, ook niet in de nieuwe winamp!).

Bij mij blijft het geluid af-en-toe hangen als ik winamp op pauze zet.
Ik heb met geeneen spel of programma last, alleen met winamp.

Ik gebruik gewoon meestal een andere player. (bv. Foobar of Sonique(2) )

(ps. Zet de "ip-voice" functie in de digital map van het programma van Terratec. Dat is om een beetje de compatibiliteit met "verouderde" programmering te verbeteren) misschien helpt dat :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 21:12 ]