Toon posts:

Probleem Wireless Netwerk na instellen WEB Key

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

nu mijn draadloze netwerkje enige tijd probleemloos gedraaid heeft, leek het me wel een goed plan de WEB key beveiliging in te stellen. Tot zover geen probleem. Mijn Linksys AP accepteerde de webkey vrolijk. Vervolgens mijn PC netjes voorzien van dezelfde webkey. Gelijktijdig mijn laptopje ook van de webkey voorzien.

Toen kwam het probleem. Mijn laptop heeft netjes verbinding, met AP en Ethernetmodem en Internet. Echter mijn PC komt niet verder dan een verbinding met het AP. En dat terwijl ze beide via hetzelfe AP gaan.

Met een ping naar AP gaat van beide (PC en laptop) prima. Een ping van mijn PC naar het modem gaat ook goed..... Maar een verbing maken, ho maar.

Het enige verschil (...... say no more.....) is dat mijn laptop W98 is en mijn PC W98ME.

Heeft iemand een hint waar ik dit kan zoeken?

Thx Roel

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe staan je TCP/IP instellingen? Probeer iig handmatig en automatisch.
Kun je verder wel naar buiten pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu even niet achter mijn eigen pc, zal later de TCP/IP instellingen nakijken. Maar het pingen naar buiten gaat inderdaad niet goed.

Roel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Bij netwerk en properties van TCP/IP kan je op het tabblad IP ADRES ergens onderaan een vinkje zetten bij "Detect connection to network media".

Deze was bij mij aangeviknt. Hoe en waarom weet ik niet. Toen ik het uitvinkte kreeg ik in ene een verbinding.

Het verschil met W98ME is dat deze het vinkje wel heeft en W98SE dit niet heeft. Er is ook geen help beschikbaar.

Maar goed, het werkt. Bedankt voor je hulp _/-\o_

Roel

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21

SED

Het verschil met W98ME is dat deze het vinkje wel heeft en W98SE dit niet heeft. Er is ook geen help beschikbaar.
Win98ME ???

Was da?

Ik ken ME zijnde Windows Millennium en windows 98 SE zijnde second edition...
de Win98ME variant is me onbekend..

Copyright and left by SED...