Router opleuken

Pagina: 1
Acties:

• staaldui
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik maak nu een paar jaar gebruik van een e-tech wireless routertje. Dat ding werkt absoluut naar tevredenheid, maar 't lijkt me een uitdaging om dat ding features te geven, die er standaard (nog) niet opzitten.

Heeft iemand ooit zelf de bios images voor een e-tech routertje aangepast, uitgebreid, of compleet herschreven? Heb je tips, trucs, tools of ken je handige websites voor dit soort doeleinden? Hmmmmmm... heb je zelfs al een verbeterd bios? I'm interested! :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
staaldui schreef op 10 februari 2004 @ 17:50:
Ik maak nu een paar jaar gebruik van een e-tech wireless routertje. Dat ding werkt absoluut naar tevredenheid, maar 't lijkt me een uitdaging om dat ding features te geven, die er standaard (nog) niet opzitten.

Heeft iemand ooit zelf de bios images voor een e-tech routertje aangepast, uitgebreid, of compleet herschreven? Heb je tips, trucs, tools of ken je handige websites voor dit soort doeleinden? Hmmmmmm... heb je zelfs al een verbeterd bios? I'm interested! :)
Wat voor router precies? (type)

En ik denk dat er zat te vinden is op Google ;)

Owjah: Een upgrade is vaak niets meer dan een nieuwe installatie met behoud van ellende! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 10-02-2004 18:03 ]

• staaldui
  • Niet online
De eerste wireless router die ze hadden, v1; de bekende blauw-witte...

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
staaldui schreef op 10 februari 2004 @ 18:12:
De eerste wireless router die ze hadden, v1; de bekende blauw-witte...
Ja, maar een type nummer zou wel heeeeel erg handig zijn mocht je op google gaan zoeken of op forums, ik denk niet dat google met de juiste resultaten komt als je in tikt: Eerste router wlan ;)

Gewoon een tip :)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ja dat wil ik eigenlijk ook wel. Ik wil wel eens weten globaal hoe je een firmware/bios aanpast. Bijv. met de NEC 1300a is Hermanv ook aardig aan het expirimenteren, maar hoe doe je zo iets. Ik dacht eerder altijd met een hex editor, maar zelf zie ik daar geen ene logica in eigenlijk. Terwijl ik zelfs de logica in asm zie.

Hoe word dat eigenlijk op een globale manier gedaan :?

dat is dus denk ik ook wat de topicstarter wil weten.

Verwijderd

Bij de wrt54g is het een kwestie van een linux image hercompileren, maar bij routers waar de source niet van beschikbaar is zul je het met binary patches/mods moeten doen. Daarvan zijn lang niet zoveel voor te krijgen over het algemeen.

• staaldui
  • Niet online
Ja, maar een type nummer zou wel heeeeel erg handig zijn mocht je op google gaan zoeken of op forums, ik denk niet dat google met de juiste resultaten komt als je in tikt: Eerste router wlan ;)

Gewoon een tip :)
Er valt geen ander typenummer te geven, want dat is de officiële aanduiding van 't apparaat: e-tech wireless router v1. De opvolgers bij e-tech hebben allemaal wel een type aanduiding, maar deze niet...
Pagina: 1