Toon posts:

Redundancy met MySQL, CGI & Perl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een webserver staan onder Redhat 7. Een vrij belangrijke server mag ik wel zeggen. RAID geconfigureerd. Op een andere locatie, uitwijk locatie, wil ik dezelfde server hebben staan die alleen aan gaat op het moment dat we moeten uitwijken. Er draaid een web applicatie op met Perl, CGI en MySQL.

Hoe maak ik een kopie van deze Redhat machine op bijvoorbeeld een andere server of nog beter een VMWare opgeving?

Oh ja, het is een server vanuit het verleden en ik heb geen/niet veel ervaring met Linux.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb even je topictitel wat verduidelijkt, alleen maar 'redundancy' zegt vrij weinig namelijk ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kan je een schrijf uit die machine (nieuwe server dus) halen? Want dan kan je gewoon een 1 op 1 kopie maken, waarna je alleen nog de ip adressen etc hoeft aan te passen aan die situatie.... Was je idee om die backup server automagisch aan te laten gaan, of schakelen jullie met de hand om.

In iedergeval een paar commando's om op te zoeken wbt het kopieren:

dd
tar
cp

als je de man (commando man) van deze pagina's even doorleest dan weet je wat ze doen.

edit:
Je maakt met dd wel een echte 1 op 1 copy. Ik zou aanraden om de server zelf op te zetten en alleen apache e.d. over te zetten!

[ Voor 15% gewijzigd door Zwerver op 10-02-2004 18:24 . Reden: extraatje ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Pas wel ontzettend op met (vooral) dd, dit is een tooltje waarmee je als je niet heel precies weet wat je doet zonder mankeren je gegevens om zeep kunt helpen.

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je wil - eenmalig een kopie maken van het bestaande systeem zodat dit ingezet kan worden als de eerste om wat voor reden dan ook niet werkt? Of moet dit wekelijks/maandelijks/whatever gesynchroniseerd worden?

Sowieso is het het 'makkelijkst' om dit soort dingen vrijdagavond te doen. Dan kun je waarschijnlijk de applicatie (apache, mysql) afsluiten en rustig alle data kopieeren naar een ander systeem.

Verwijderd

Topicstarter
het is een raid 5 set dus kun je dan de schijven er een voor een uithalen en dd'en?
Het is de bedoeling om na de kopie met bijv. dd alleen de mysql database elke avond te kopieeren en dan vervolgens te kopieeren naar de backup server die op een andere lokatie staat. Deze backup server wordt met de hand gestart zodra dat nodig is. Het is een database die alleen savonds door al onze winkels wordt gevuld met alle omzet gegevens van die dag.

Met dd werken lijkt mij vrij lastig want dan kopieer ik ook de installatie van Linux en de backup server wordt waarschijnlijk niet een zelfde server (vwb hardware).

Ik denk dat het erop neer komt dat ik een andere Linux server moet installeren en vervolgens alleen de applicatie directory kopieer, MySQL + database en Perl opnieuw installeer en kijk of het werkt.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 14:25
Ik denk dat je je MySQL database het best kan repliceren over internet.
Daarnaast kan je met rsync je broncode eens per uur syncen. Daarna je DNS omgooien, en je bent redelijk veilig.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1