Toon posts:

pci videokaart veel trager dan agp videokaart???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een huisgenoot van mij heeft een amd 2000+ systeem via www.prijsvechter.nl gekocht.

Probleem is echter dat ie best genaaid is, omdat er alleen een onboard sis videokaart op zit een GEEN AGP port. Hij kan dus alleen uitbreiden met een pci videokaart.

Zijn vraag is nu of het verstandig is om een pci kaart te kopen (Ati 9200 pci of geforce 5200 pci).

Ik zelf denk dat het verschil tussen AGP en PCI erg groot is en dat het dus niet echt verstandig is. Het probleem is echter dat het hem niet lukt het systeem aan iemand te verkopen...
Wat nu?

Verwijderd

voor hoeveel wilt hij hem kwijt?

ontopic - is wel veel slomer ja...

Verwijderd

ruilen voor een betere? Ander moederbor met AGP dr in zetten? Volgende keer beter naar de specs vragen? B)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ja uiteraard is een pci kaart trager dan een agp kaart.. denk je dat de agp bus voor niks is uitgevonden :p

maar goed, er zijn ook wel goede pci kaarten te koop hoor

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

is natuurlijk niet toppie, maar iig beter dan de onboard kaart! :P

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Smarron

The bend

Wat ik zou doen:

Nieuw moederbord (€35-45,-) en daarop een AGP-videokaart zetten. 2e hands kun je een Ti4200 voor rond de € 75,- krijgen. Dan heb je met een beetje geluk voor € 100,- een mooie upgrade.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

amd2000+... waren dat niet die duron rip offs? nouja, anywayz... Pci is inderdaad waarschijnlijk beter dan on-board, aangezien dat alleen al het geheugen deelt met het algehele interne geheugen (ram zo u wilt...) van de computer. Dat vertraagt niet alleen de video-onderdelen, maar ook de hele computer... Dus een pci kaartje zou sowieso verbetering moeten opleveren... En ik weet niet waar hij de computer voor gebruikt, maar Matrox heeft misschien ook nog interessante opties...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Smarron schreef op 10 februari 2004 @ 17:42:
Wat ik zou doen:

Nieuw moederbord (€35-45,-) en daarop een AGP-videokaart zetten. 2e hands kun je een Ti4200 voor rond de € 75,- krijgen. Dan heb je met een beetje geluk voor € 100,- een mooie upgrade.
Die 2000+ is waarschijnlijk onboard, dus dan zou-ie er ook nog een nieuwe processor bij moeten kopen en kan-ie net zo goed meteen een hele nieuwe computer kopen...

En die 2000+ is inderdaad (ik geloof) Duron 1300 ripoff :r

[ Voor 28% gewijzigd door Mad Marty op 10-02-2004 17:49 ]

Rail Away!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:34:
Probleem is echter dat ie best genaaid is, omdat er alleen een onboard sis videokaart [...]
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:39:
is natuurlijk niet toppie, maar iig beter dan de onboard kaart! :P
MikeyMan schreef op 10 februari 2004 @ 17:44:
amd2000+... waren dat niet die duron rip offs? nouja, anywayz... Pci is inderdaad waarschijnlijk beter dan on-board, aangezien dat alleen al het geheugen deelt met het algehele interne geheugen (ram zo u wilt...) van de computer.
Grr... allereerst kan onboard of integrated VGA per definitie op een kaart zitten :z

Ten tweede vergeten jullie het verschil tussen onboard en integrated- onboard is gewoon een losse chip met z'n eigen geheugen, het is integrated die geheugen deelt en dus (meestal) shit is.

Omdat de specs niet compleet zijn is moeilijk na te gaan wat we hier hebben, maar vermits SiS VGA chips erg weinig voor onboard oplossingen gebruikt worden maar ze wel vaak integrated VGA chipsets uitbrengen kunnen we van dat laatste uitgaan.

En dan is vrijwel willekeurig welke PCI VGA sneller, al is het een 8MB ATI Rage ofzo.

Maar om de vraag van de TS te beantwoorden:

AGP is sneller dan PCI, maar het hangt volledig af van het ontwerp van de VGA chip en de gebruikte spellen of dat relevant is.

Als je grote textures gebruikt ga je het sneller merken, maar bijvoorbeeld een Voodoo3 gebruikt 0,0 van de extra mogelijkheden van de AGP poort en draait dus exact even snel als een PCI variant, terwijl een Matrox G400 (van dezelfde generatie als de V3) er weer veel baat bij heeft in 3D.

Tegenwoordig zul je bij vrijwel alle chips een verschil merken, maar het gaat zeker minder dan de helft schelen tov AGP, terwijl je makkelijk vijfvoudige verbetering tov integrated kunt realiseren :z

Oslik blyat! Oslik!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

MikeyMan schreef op 10 februari 2004 @ 17:44:
amd2000+... waren dat niet die duron rip offs? nouja, anywayz... Pci is inderdaad waarschijnlijk beter dan on-board, aangezien dat alleen al het geheugen deelt met het algehele interne geheugen (ram zo u wilt...) van de computer. Dat vertraagt niet alleen de video-onderdelen, maar ook de hele computer... Dus een pci kaartje zou sowieso verbetering moeten opleveren... En ik weet niet waar hij de computer voor gebruikt, maar Matrox heeft misschien ook nog interessante opties...
AMD 2000+ is een marketing naam ( niet van AMD zelf hoor ) voor de Duron 1300!

En ik heb die systemen op de markt gezien..alles onboard zo goedkoop mogelijk en..het is gewoon slecht spul!

There is no place like ::1

Pagina: 1