Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

plamuren van kunstof kap

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Voor me nieuwe casemod heb ik de kunstof voorzijde die uit 2 delen bestaat, omdat het originele formaat niet goed was. Dus is de zaag, dremel en vijl er langs geweest, maar nu moet ik dat weer mooi aansluitend krijgen, de voorijde liep een beetje rond, waardoor de 2 delen niet even dik waren, dat kon ik met wat plastic van de ene zijde verwijderen oplossen. maar nu wil ik de scheidingsrand wegwerken.
Maar met wat voor spulletje kan ik dat het beste doen?
ik heb geloof ik nog ergens een potje staan met een soort glasvezels waar wat lijm bij moest, dat heb ik nog eens gebruikt om een verroest stuk van een puch frame bij te werken, maar ik weet niet of dat mooi glad te krijgen is, want hed moet natuurlijk een naadloze overgang geven met de rest van de kast en niet snel afbrokkelen OID.
Ik ben ook vaak van die mod's tegengekomen met zo'n doodskop aan de voorzijde, die zijn vaak ook mooi vloeiend afgewerkt.

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
echt plakken kun je er niet mee, daarbij zul je altijd een beetje plamuur moeten gebruiken om bij te werken en vervolgens weer te schuren en dat zo doen totdat je het gewenste resultaat hebt bereikt als je een breuk wil repareren zul je altijd een kleine bolling zien, tenzij je het zo maakt dat die bolling juist de bedoeling is

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, ik zat te denken om aan de binnenzijde ervan spalkjes te lijmen, zodat het geheel sowieso een stijf geheel wordt, en de 2 delen niet aan elkaar blijven zitten door de plamuur. Daarna de kier met de dremel iets ruimer te maken, zodat er voldoende mogelijkheid is om de plamuur tussen te stoppen. ook natuurlijk wat ernaast, en daarna veel schuren, als het iets rond loopt is dat niet zo erg, er zit al een lichte bolling in. En met schuren kan ik het denk ook best goed wegwerken.

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Bij die Y2K bug project heeft die kerel ook een soort van plamuur gebruikt. Weet iemand hoe dat hier in nederland heet en waar je dat kan kopen?

Zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mashie.org/casemods/pics/y2k_070.jpg

Lijkt me ook wel handig voor de TS :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
jah aan t plaatje kan ik niet zien wat het doet, maar ik heb het gister met glasvezel plamuur gedaan, dat ziet er echt precies hetzelfde uit als oorsmeer, namelijk bruin iets met daarin allemaal kleine haartjes. daar doe je dan een 2e spulletje bij, en droogt het daardoor. Alleen dat is nu nog niet gebeurd :( misschien dat het gewoon te oud geworden was, of het buiten te koud is.
Hij staat nu IIG binnen, dus even kijken of het dan harder droogt, anders probeer ik er nog wat van dat hardener overheen te smeren, kijken of dat helpt.

Misschien dat er nog iemand dit leest, en eens kappen van zijn auto heeft geplamuurd ofzo, want dat is volgens mij vergelijkbaar met de vookant van me PC :)

Verwijderd

heb mijn oude 486 kast ook wel eens bewerkt met van dat glasvezel plamuur spul (is eigenlijk om het polyester van de boot te fixxen mja) zat zo'n lelijke diskette gleuf in, opgevult met plamuur, heel makkelijk te schuren en ff spuiten, klaar! echt ideaal! Et stinkt wel ontzettend en je moet het ook niet op je handen krijgen maar verder is het wel mooi spul.
Dat het niet uithard komt waarschijnlijk omdat je de verhouding niet goed hebt van de verharder en het spul zelf..... kan ook zijn omdat het te koud is buiten, moet geloof ik boven de 15 graden...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
denk dat het de temperatuur dan is geweest :( want de verhouding heb ik eigenlijk t zelfde gedaan als de vorige keer dat ik het gebruikte. en op sommige plekken heb ik ook wat meer of juist minder gebruikt dan op andere plekken, maar qua uitharding maakt dat niet uit.
Ik wacht dan maar even af of het dan binnenshuis nog wil uitharden, ander pak ik maar een mes ofzo en krab het er af.
Pagina: 1