Toon posts:

[SAP R/3] Entity Copier / Org. Unit Copier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Wij proberen op ons QA-systeem (SAP 4.6b, FI-CO, IS-PS, HR, PI 2002-2) een tweetal clients met elkaar te "mergen". Uit ieder mandant moeten een aantal bedrijven en organisatieniveaus genomen worden die we vervolgens in een nieuw aan te leggen mandant in kunnen spelen.

Bij een "standaard" client-copy (lokaal, remote of import-export) is het niet mogelijk om selectief bedrijven of andere organisatieniveaus buiten te sluiten. Dit is dus geen optie. Nu schijnt SAP hier enige tijd een oplossing voor te hebben gebouwd, de "Entity Copier" of "Organisational Unit Copier". Wij hebben hier nog nooit mee gewerkt, we weten niet eens of deze voorziening wel bestaat voor versie 4.6b. Trust me, ik heb gezocht op het Internet: geen succes. Ook op SAPNET en OSS kon ik echter geen bruikbare info vinden, enkel known-problems in de ABAPs die met deze functionaliteit van doen hebben. Ik kom dus geen klap verder.

Heeft iemand hier ervaring met de EC/OUC of kent iemand iemand die hier weleens mee gewerkt heeft? Is het uberhaupt mogelijk om een dergelijke exercitie uit te voeren, of zullen we gewoon handmatig tabellen over moeten zetten (of -god verhoede- extractieprogrammas maken :X )?