Toon posts:

[TI83] Output error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een programmatje voor mijn rekenmachine. Nu zit ik alleen met een probleem.

Deze code:

code:
1
 Output(X,1,sub(" : : -+-+-",6-10fPart(X/2),5

wordt door de machine niet geaccepteerd. Als ik foutopsporing doe, wijst hij de komma voor de 5 aan als schuldige.

Nu heb ik me even verder verdiept, en het enige waar ik op kan komen is dat ik teveel delen heb. ( X, 1 , sub~~ en de 5)

Ik hoop dat jullie een oplossing hiervoor weten..

ik heb het stukje code van
http://www.isd622.org/Tartan/BPAsite/tutorials/10.htm van hen krijg ik geen antwoord.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 12:31

snoei

kabels... :D

je mist een haakje sluiten aan het einde

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 18:39

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:14:
Ik ben bezig met een programmatje voor mijn rekenmachine. Nu zit ik alleen met een probleem.

Deze code:

code:
1
 Output(X,1,sub(" : : -+-+-",6-10fPart(X/2),5

...[/sub]
6-10fPart(X/2) <-- dat moet een integer zijn met een waarde bereik van 1 t/m aantal tekens in de string
5 <-- dat moet een integer zijn dat gelijk aan of groter is dan de vorige parameter en niet groter dan het aantal tekens in de string
snoei schreef op 10 februari 2004 @ 19:52:
je mist een haakje sluiten aan het einde
Die zijn niet nodig op een TI-83

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Topicstarter
RayNbow schreef op 10 februari 2004 @ 22:14:
[...]

6-10fPart(X/2) <-- dat moet een integer zijn met een waarde bereik van 1 t/m aantal tekens in de string
5 <-- dat moet een integer zijn dat gelijk aan of groter is dan de vorige parameter en niet groter dan het aantal tekens in de string
En toch snap ik het niet helemaal. Het maakt niet uit waarin ik het getal in verander. Hij blijft aangeven dat die komma fout zit, het getal (nog) niet.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 10:29

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Je mist een haakje aan het einde, want alleen het laatste haakje kun je weglaten, alle voorgaande moet je volgens mij gewoon neerzetten

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 18:39

RayNbow

Kirika <3

NetForce1 schreef op 11 februari 2004 @ 17:45:
Je mist een haakje aan het einde, want alleen het laatste haakje kun je weglaten, alle voorgaande moet je volgens mij gewoon neerzetten
Dat is niet waar, anders zou de expressie "abs(iPart(5.9" ook niet werken.

code:
1
2
3
4
5
6
Output( X,                     // Param 1 van Output (int)
        1,                     // Param 2 van Output (int)
        sub(                   // Param 3 van Output (string)
             " : : -+-+-",     // Param 1 van sub (string)
             6-10fPart(X/2),   // Param 2 van sub (int)
             5                 // Param 3 van sub (int)

Output en sub vragen elk drie parameters en dat krijgen ze, dus daar is niets mis mee.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Dit komt omdat je syntax fout is. Je moet geen comma gebruiken om een variabele in een string te laten outputten. Gebruik een +.
code:
1
:output(x,y,"bla"+var+"toet")

Edit:
Hierboven was een beetje gelul, iets te snel naar je code gekeken ;)

Nog ff naar je output gekeken, en denk inderdaad dat het aan je haken ligt:
code:
1
Output(X,1, sub(" : : -+-+-",6-10fPart(X/2),5) )

zou moeten werken.
Edit2: Deze regel heb ik op mijn Ti-83+ getest, en die gaf geen errors.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
okay! Ik zal hem even testen. Die spatie heb je er express tussen gezet? Enfin, ik zal het zo testen. Bedankt!

Wiskunde lessen zijn zo saai zonder dat ding!

Verwijderd

Spatie heb ik expres gedaan zodat jij ziet wat er fout gaat als je geen haakjes zet, maar dit moet op de TI natuurlijk niet ;)

Enne, wat die wiskunde lessen betreft, ik ben zeer blij met mijn black-link cable...lekker gamen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even stiekem een vraagje.. Ik bekijk zo'n tutorial en daar staat het command 'ST' in. Nu kan ik die NERGENS vinden! :? Ook niet in de command catalogus..

Weet hier iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
Isser echt niemand die het weet?

Misschien is er een mod die mij kan vertellen of het gerechtvaardigd is om voor zo'n miniem probleempje een nieuw topic te openen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is dat niet de 'Sto->' knop, die boven de 'On' knop zit. Dat is het enige wat ik kan bedenken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Misschien staat "ST" voor "variabele S * variabele T"...
Meer kan ik er echt niet bij bedenken, laat die tutorial anders eens zien? (url?)

Verwijderd

Topicstarter
http://home.wanadoo.nl/bram_s/ti-83/tank.htm

Hier heb ik het programma vandaan. Na de reactie dat het misschien wel STO--> is..

Het kan wel denk ik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:31:

Hier heb ik het programma vandaan. Na de reactie dat het misschien wel STO--> is..

Het kan wel denk ik!
Na de source te hebben gezien ben ik er wel zeker van dat het "Sto->" is, maar in de tutorial geven ze het wel verkeerd op zo!
Normaal zou ik een tutorial "5 -> T" zetten, omdat er in de echte source ook gewoon een pijltje komt te staan...vaag :+

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:31:

Het kan wel denk ik!
http://home.wanadoo.nl/bram_s/ti-83/index.html, daar staan alle gebruikte afkortingen uitgelegt ;)

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Auw.

Kom ik er ff achter dat ik dom ben ;(
Pagina: 1