Ik wil in Acces een een database opzetten voor een schoonheidssalon.
De opzet is als volgt:
de eerste tabel bevat gegevens over de klanten. Dit is vrij statische informatie (adres, huidtype enz. enz.)
Nu is er ook een tabel met Salonbehandelingen en een met Verkoopproducten.
Nu heb ik data-acces page gemaakt. Waarin je de klantgegevens kunt bewerken. Daarbij wil ik ook nog de Salonbehandelingen kunnen toevoegen (plus de behandelinghistorie in beeld hebben) en ook voor de verkochte producten.
Dus samengevat één werkblad met:
- klantgegevens
- verrichte behandelingen (op datum)
- behandeling van dat bezoek toevoegen (datum vd dag)
- verkochte producten (op datum)
- verkocht product van dat moment kiezen (datum vd dag)
de behandeling van die dag moet gekozen worden via een uitklapmenu en vervolgens toegevoegd worden aan de lijst van behandelingen die de klant in het verleden heeft gehad.
Vraag:
hoe krijg ik de behandelingen toegevoegd aan de klant?
De opzet is als volgt:
de eerste tabel bevat gegevens over de klanten. Dit is vrij statische informatie (adres, huidtype enz. enz.)
Nu is er ook een tabel met Salonbehandelingen en een met Verkoopproducten.
Nu heb ik data-acces page gemaakt. Waarin je de klantgegevens kunt bewerken. Daarbij wil ik ook nog de Salonbehandelingen kunnen toevoegen (plus de behandelinghistorie in beeld hebben) en ook voor de verkochte producten.
Dus samengevat één werkblad met:
- klantgegevens
- verrichte behandelingen (op datum)
- behandeling van dat bezoek toevoegen (datum vd dag)
- verkochte producten (op datum)
- verkocht product van dat moment kiezen (datum vd dag)
de behandeling van die dag moet gekozen worden via een uitklapmenu en vervolgens toegevoegd worden aan de lijst van behandelingen die de klant in het verleden heeft gehad.
Vraag:
hoe krijg ik de behandelingen toegevoegd aan de klant?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 16:25 . Reden: vraag toegevoegd... ]