Toon posts:

luidspreker hoogte voor twee doelen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een home- cinemaset gekocht.(Sony HTP-3100, 5 x 80 watt)

Ik moet nu vier luidsprekers gaan ophangen(twee voor en twee achter) maar ik geraak er maar niet uit op welke hoogte zij moeten hangen ??
Het is wel zo dat er al draden voorzien zijn in de hoeken maar deze hangen +- 15 cm van het plafond af.(plafond is 2.60 meter)

Wie kan mij hierbij helpen ?

P.S : ik wel deze gebruiken voor gewoon muziek te beluisteren en voor home-cinema.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move --> AVH

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

het meest ideale is natuurlijk op oorhoogte!
dus ff op je bank gaan zitten, en opmeten welke hoogte ze moeten komen.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

De center speaker ligt onder de tv of er boven op. Even luisteren wat het mooiste is. Nu hang je de linker en rachter speaker op dezelfde hoogte als de center een a twee meter verwijderd van de tv. De surround speakers hang je het liefst aan de zijkant naast je een halve tot een meter boven oorhoogte naar gelang de afstand tot de luisterpositie.

Verwijderd

Topicstarter
Dus meer dan 1 meter boven oorhoogte is niet goed ??

Verwijderd

Dat merk je zelf wel als je ze ophangt.

Je zal zeker rear-sound horen, maar in wezen staan die dingen ook maar de loze ruimte in te blazen. Iets lager zou ik dus proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit hoogteverschil zal je via de instellingen van de versterker ook wel kunnen opvangen veronderstel ik ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook aan het estetisch vlak, luidsprekers die halverwege de muur hangen is nu ook niet zo een mooi zicht.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Een goede guide van de site van Dolby :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Alleen op oorhoogte functioneerd het het beste, meestal tussen de 60-100 cm boven de grond worden ze geplaatst.

Op je receiver kun je hooguit de afstand in stellen, maar dat is niet geschikt om hoogtes mee te overbruggen.

Je moet dus zelf kiezen; Of je gaat voor een wat mooier geluid, of voor een mooiere wegwerking van je speakers.

Proberen kan je helpen de keuze te maken.
Pagina: 1