Ik ben dus nog steeds bezig om een grote hoeveelheid asksam-database's over te zetten naar excel, waar ik nu tegenaan loop is dat ik een hele lap tekst met de hand moet bewerken, de hele tijd kopieren , plakken speciaal , transponeren, als dat is gedaan daarna een formule maken zodat alle velden per regel samengevoegd worden... dit neemt enorm veel tijd in beslag.
Ik leg even de situatie uit:
ik heb dus een excel file met per document zo rondt de 10.000 regels,
per regel is alleen het eerste veld gebruikt.
Ik moet alle velden (regels) die bij elkaar horen (varieërend) transponeren zodat de bijelkaar horende velden naast elkaar komen te staan ipv onder elkaar.
Dit verschilt per keer, de ene keer 5 regels , de andere keer 2.. etc.
Als dat gedaan is in het hele document staat dus alles wat bij elkaar hoort naast elkaar , dan maak ik bij de eerste regel een formule op het 15e vakje of dergelijk omdat er nooit meer als bv 10 velden per regel gevuld zijn, ik maak dan dus een samenvoeg-formule die dan de max. 10 velden naast elkaar in een veld zet met spaties er tussen, dan doe ik de vulgreep om zo alle regels die formule te geven.
Nu is het dus elke keer eerst kijken welke regels bij elkaar horen, dan kopieren, dan plakken speciaal met transponeren , dan weer de volgende regel etc..
maar dat bij minst. 10.000 regels ..... dat is heeeel omslachtig...
Weet iemand hoe ik dit beter kan doen misschien?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd..
Hieronder nog een screenshot

Hier zie je dus de tekst hoe het in het begin is ,
met de rode vierkanten laat ik dus zien wat bij elkaar hoort, wat ik dus
daarna per groep moet selecteren , kopieren , plakken speciaal ... etc..
Ik leg even de situatie uit:
ik heb dus een excel file met per document zo rondt de 10.000 regels,
per regel is alleen het eerste veld gebruikt.
Ik moet alle velden (regels) die bij elkaar horen (varieërend) transponeren zodat de bijelkaar horende velden naast elkaar komen te staan ipv onder elkaar.
Dit verschilt per keer, de ene keer 5 regels , de andere keer 2.. etc.
Als dat gedaan is in het hele document staat dus alles wat bij elkaar hoort naast elkaar , dan maak ik bij de eerste regel een formule op het 15e vakje of dergelijk omdat er nooit meer als bv 10 velden per regel gevuld zijn, ik maak dan dus een samenvoeg-formule die dan de max. 10 velden naast elkaar in een veld zet met spaties er tussen, dan doe ik de vulgreep om zo alle regels die formule te geven.
Nu is het dus elke keer eerst kijken welke regels bij elkaar horen, dan kopieren, dan plakken speciaal met transponeren , dan weer de volgende regel etc..
maar dat bij minst. 10.000 regels ..... dat is heeeel omslachtig...
Weet iemand hoe ik dit beter kan doen misschien?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd..
Hieronder nog een screenshot
Hier zie je dus de tekst hoe het in het begin is ,
met de rode vierkanten laat ik dus zien wat bij elkaar hoort, wat ik dus
daarna per groep moet selecteren , kopieren , plakken speciaal ... etc..