Toon posts:

Evo T20 kan geen Citrix sessie opbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Evo T20, windows CE versie die geen citrix sessie op wil bouwen. Verder krijgt hij via DHCP wel een IP, ik kan de Citrix server zoeken en vinden, domein naam vind hij ook. In de DHCP van de Domeinserver komt de client ook netjes te staan met naam.

Zodra de Evo T20 de Citrix sessie wil opbouwen komt hij terug met een melding "Try to reconnect". Ik heb de zelfde settings voor de ICA client gebruikt op een werkstation en dat werkt wel. Ik heb ook geprobeerd een vast IP te geven aan de client maar dat maakte niets uit.

Alle settings lijken dus goed te staan, voor zover ik kan zien. De client gooit de settings niet weg na opnieuw opstarten, dus dat is het ook niet.

Maar, in de UTP conector van de Evo brand het lampje oranje ipv groen. (het lampje van de Ethernetkaart). Het lijkt er dus op dat de Ethernetkaart fout is, op zich wel vreemd omdat alle data (IP, domeinnaam, servernaam) er wel doorheen komt. Is iemand dit ooit eens tegengekomen? Ik heb al gezocht op de Compaq/HP site maar kon er niets over vinden, ook op de Citrix site kon ik niets vinden.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
try to reconnect kan ook een licentie probleem zijn, zoek maar eens op support.citrix.com

(check eventlog van je terminal server en je ts licensing)

[ Voor 26% gewijzigd door paulhekje op 10-02-2004 15:43 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Wordt er iets in de event vieuwer op de citrix server weggeschreven, als de evo probeerd connectie te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben helemaal gelijk.

De volgende melding zie ik voorbij komen:
"The terminal services could not locate a license server. Confirm that all license servers on the network are registered in WINS\DNS, accepting network requests, and the Terminal Services Licensing Service is running."

Dus Licensing Service maar ff installeren. De reden dat dit er niet opstaat is dat de server opnieuw geïnstalleerd is en dit over het hoofd is gezien. 8)7

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 17:22
Terminal service licensing stoppen en starten, kwartiertje wachten (database wordt gecleaned) en daarna weer proberen