Toon posts:

Via Hyperion 4in1 en spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben in het bezit van een Asus (P4V800-X) met PT800 chipset en 512 MB PC3200 memory, waarop een celeron 2400 draait
Nu blijkt dat er op dit bord met geen mogelijkheid spellen te draaien zijn met VIA Hyperion drivers...

De Videokaart is een XFX Géforce FX5700 met de laatste drivers van de site van NVidia.
Het geheugen is getest met Goldmemory én Memtest, waarbij geen fouten werden gevonden en de voeding van 400 watt levert voldoende spanning over alle lijnen.(prime)

Windows XP is geinstalleerd met aansluitend Servicepack1, waarna nog de drivers voor de onboard sound en usb2 zijn geinstalleerd.
Alle verdere software is er normaal opgekomen, waarbij ik een aantal spellen als laatste heb geinstalleerd..
Alle software werkt normaal maar direct na het opstarten van een spel loopt de pc vast en er verschijnt een blauw scherm.
De enige manier om hieruit te komen blijkt het resetten van de PC.
Nu is mij gebleken dat wanneer ik de Via drivers er niet op zet de spellen wél normaal werken....
Installeer ik een andere hyperion versie dan gaat het wéér direkt fout.

Zijn er misschien meer mensen met dit type bord, die dezelfde problemen hebben ondervonden en/of er een oplossing voor hebben.
(Een ander AMD bord hier, werkt overigens wél goed met Via hyperion drivers)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Alle software werkt normaal maar direct na het opstarten van een spel loopt de pc vast en er verschijnt een blauw scherm.
Blauw scherm, informatie, MS Knowledge base ? Dan kun je mogelijk achterhalen wat de oorzaken kunnen zijn...

Dat andere moederbord met die Hyperion drivers, werkt dat ook met andere hardware of met precies dezelfde hardware (heb je het overgebouwd?).

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Weet je zeker dat je mobo een via chipet heeft en niet een mix van Northbridge VIA en Southbridge AMD ?? Want volgens mij is hier het geval. Dus waarom je die via drivers installeren als het zonder prima werkt ?? :?

dikzak

Verwijderd

Gewoon spelen zonder de Hyperion drivers, die leveren op bepaalde Windows XP systemen wel vaker problemen op.

Ik heb hier ook een systeempje staan waarbij er dezelfde symptomen ontstaan die jij ook hebt, zonder Hyperion drivers werkt het echter prima.

Ook staat op de site van Via:

Any VIA chipset - but particularly recommended for KT4## series, P4X4## series and newer, for example:

K7 chipsets: KT400, KT400A, KT600

K8 chipsets: K8T800

P4 chipsets: P4X400, P4X400A, PT800, PT880

Dus op zich zou je mobochipset moeten worden ondersteund. Maar mik ze er maar gewoon af.
Weet je zeker dat je mobo een via chipet heeft en niet een mix van Northbridge VIA en Southbridge AMD
Bij een P4V800-X :X ?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 20:53 ]

Verwijderd

Ben in het bezit van een Asus (P4V800-X) met PT800 chipset en 512 MB PC3200 memory, waarop een celeron 2400 draait
Nu blijkt dat er op dit bord met geen mogelijkheid spellen te draaien zijn met VIA Hyperion drivers...

celeron 2400 draait(niet echt een AMD he)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de hyperion drivers eraf gegooid.
Een oudere versie (4.42) blijkt wél werken...althans de spellen lopen niet meer vast....die laat ik er dus voorlopig maar op staan.
Het andere MoBo is van MSI en werkt met andere hardware, waarbij de hyperion drivers het prima doen. Een vergelijk dáármee maken, is wellicht niet helemaal eerlijk, maar je mag per slot van rekening toch verwachten dat de bij
het moederbord meegeleverde drivers werken....Die hoop had ik tenminste toen
ik de hyperion drivers installeerde.
North en southbridge zijn van Via en van die Via-site had ik -zoals Tichelaar ook schreef- de specifieke drivers voor m'n MoBo gedownload (De PT800 chipset werd daar met name genoemd.)
Het resultaat is inmiddels bekend maar wellicht dat een volgende release wel werkt...
In elk geval bedankt voor jullie reply's
Pagina: 1