Toon posts:

speler/brander hetzelfde als hd/brander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaak wordt gezegd: speler en brander niet op 1 kabel ivm on the fly werken.

OK, kan ik begrijpen.

Maar hoe zit het dan met gegevens die ik ik van een hd wil branden die op dezelfde kabel zit als de brander?

Is dat eigenlijk niet hetzelfde?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Yep, dat is hetzelfde. :)
Teveel dataverkeer op 1 channel geeft soms vage problemen. :)

Je kan beter een brander alleen op een apart IDE kanaal zetten.
Je hebt er 2 dus als je een harddisk+cdrom op de ene zet en de brander op de ander dan is het probleem opgelost.

Maar als je geen vage problemen hebt dan kan je het natuurlijk ook niet doen.
Allen als je op 32x brand dan moet er wel heel veel data over dezelfde bus en dat gaat wel eens out. :)

[ Voor 68% gewijzigd door -=bas=- op 10-02-2004 15:39 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 10 februari 2004 @ 15:36:
Yep, dat is hetzelfde. :)
Teveel dataverkeer op 1 channel geeft soms vage problemen. :)
OK, maar op gegeven moment houdt het dus op met de mogelijkheden wat betreft master/slave wat dat betreft.

Dan is dus de enige oplossing nog om gewoon rekening te houden met waar je de data op slaat die je wilt gaan branden? Is het zo "simpel"?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je bv op 32speed brandt dan moet er heel veel data over de dezelfde IDE bus.
Soms kan de computer het dan niet bijbenen en loopt je buffer van de brander langzaam leeg. BufferUnderrun technologien kunnen dit wel redelijk opvangen, maar het kan voorkomen dat dat soort truuks geen uitkomst meer bieden.

Het makkelijkste is gewoon kijken of je ergens last van hebt. Heb je nergens last van dan kan je uiteraard gewoon alles laten zitten. Heb je vaak CD's die mislukken dan kan je wat proberen te wijzigen.
Niet altijd ligt het hieraan. Soms brandt een brander CD's toch gewoon niet goed op extreem hoge snelheden (+ 40-speed).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Soms brandt een brander CD's toch gewoon niet goed op extreem hoge snelheden (+ 40-speed).
OK, is duidelijk.
Ik zal wel heel ouderwets zijn, maar ik brand sowieso altijd op lage snelheden.....
Ik ben niet zo'n "meeloper" in de brand-snelheidsrace..... Heb me laten vertellen dat dit nog altijd de beste resultaten oplevert!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Langzamer branden resulteert inderdaad in minder fouten. Audio kun je (als je voor een zo goed mogelijke kopie gaat) dus het beste vrij langzaam (4x of 8x) branden.

Wat betreft het kanalen-verhaal: zelf heb ik nog nooit problemen gehad in situaties waar de brander op hetzelfde kanaal zat als de hdd. De hdd is over het algemeen zo snel dat de brander de beperkende factor blijft. Het kán voorkomen dat je IDE controller het niet trekt, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, ook niet met de laatste generatie (snelle) branders.
Wat wél nog steeds voor veel problemen zorgt is on the fly kopiëren van CD/DVD naar brander op hetzelfde kanaal. Zorg dus in ieder geval dat je CD/DVD-ROM (die je als bron voor de otf-kopie gebruikt) op een ander kanaal dan de brander zit.
Pagina: 1