[Printer] Epson print niet meer 'op' papier

Pagina: 1
Acties:

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb een Epson Stylus Color 880, en sindsdien print die niet meer 'op' het papier. De computer print elke printopdracht keurig uit, geen enkele foutmelding. De printer print ook keurig, geen enkele foutmelding/knipperend lampje. Er komt alleen nix op papier; het blijft gewoon wit. De cartridges zijn níet leeg; ik heb er zelf nieuwe ingestopt, en de computer geeft ook aan dat er nog inkt in zit.
Is hier iets aan te schroeven/fixen of moet ik een nieuwe printer kopen...?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

Bij de meeste printers is er een optie om een wit vel (of meerdere vellen) uit te printen. Dus check je printer optie's eens.

Verder: Welk besturing systeem heb je? Zijn er nieuwe drivers beschikbaar? Op welke wijze is de printer aangesloten, parallel of usb?

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024
*bump*

Opties bekeken, geen witte pagina, ik print gewoon plaatjes. ;)
Ik heb de printer zowel getest op Mac OS 9 als Mac OS X (10.2). Er zijn geen nieuwe drivers beschikbaar, en de printer is aangesloten via USB.

Het lijkt wel alsof de printkop enkele milimeters boven het papier zweeft... Ik heb al geprobeerd dit enigszins subtiel aan te drukken, maar dat helpt helaas niet.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Misschien moet je toch vanuit de Epson printerapp de kop eens reinigen/ uitlijnen/ etc. Ik heb een Epson Stylus Photo 870 gehad die regelmatig een verstopte rooduitgang had. Alles kreeg een groenige zweem alsof het een zomer achter het autoraam had gelegen. Na reinigen liep het weer een tijdje goed. Ik houd het erop dat dat piezo systeem van Epson waarbij de printdruppel zelf de uitgang moet afsluiten tegen verdroging niet helemaal 'waterdicht' is.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W