Toon posts:

forwarding in cisco 801

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk gedeeld met een aantal buren. Op een plaats staat een kabelmodem met daaraan een linksys router. Om bandbreedte management te kunnen doen hebben we een cisco 801 tussen die linksys en de rest van het netwerk geplaatst. De cisco heeft nu twee ip adressen op de ethernet interface. Een voor het subnet naar de linksys (2) en een voor het interne lan subnet(1). De default router is voor het locale subnet de cisco.

De linksys kan erg makkelijk op bepaalde poorten packet forwarding doen (als je bv een webserver wil draaien) maar kan alleen forwarden naar het lokale subnet(2). Dat is nu dus alleen het net met de linksys en de cisco. Het lokale lan is een ander subnet(1). Hoe maak ik op de cisco een static NAT zodat de webserver in subnet 1 toch in het lokale subnet 2 te bereiken is voor extern verkeer. Of is er een betere oplossing?

Verwijderd

Ehm, dat is gewoon een beetje verdiepen in Cisco. Dus zeker geen vraag voor Professional Networking & Servers.

Ik stel voor dat je hier eens begint: http://www.cisco.com/pcgi....pl?i=Software%20Products. Ik krijg namelijk niet echt de indruk dat je zelf iets hebt uitgezocht over het portmappen op een Cisco router.x

Dit topic is gesloten.