[WINXP] Hoe kan ik Gedeelde mappen wachtwoord beveiligen?

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 11:02
Hoi

Ik heb een probleempje. Hier op mijn stage zijn we de pc's aan het omzetten naar Windows XP. Wij willen hier de bestanden delen, maar niet dat iedereen zomaar erop kan komen. Dus willen we dit wachtwoord beveiligen. In Windows 98 ging dat heel makkelijk. Maar in Windows XP kan ik dit niet vinden. Kan iemand me daarmee helpen?

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-04 20:33
Eenvoudig filesharen uitzetten en dan tot de desbetreffende share bij de tab security de juiste groepen rechten geven. Dan ben je ook klaar

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Je moet inderdaad bij NT-gebaseerde systemen (2000, XP) niet denken in termen van wachtwoorden, maar in termen van gebruikersaccounts. Desnoods maak je een account "Share" met een wachtwoord, en die geef je als enige de rechten op die share. Beter kun je denk ik per (fysieke) gebruiker een account maken en alleen de gebruikers die erbij mogen toegang geven. Een wachtwoord op een share is voor zover ik weet onmogelijk.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
WildernessChild schreef op 10 februari 2004 @ 17:22:
Een wachtwoord op een share is voor zover ik weet onmogelijk.
Voor zover ik weet in de vorm welke ts schetst ook. Wat wel mogelijk is om constant die beveiliging te hebben is de share op een standalone zetten en de users in het domein te verbieden om usernames en passwords op te slaan. Dan moeten ze deze iedere keer opnieuw invoeren. Binnen eenzelfde domein kan dit niet, aangezien er dan een credentialsconflict zal plaatsvinden als je met twee gebruikersnamen vanaf een pc verbindt.

Ben het met de mensen boven me eens, je kan beter de share met NTFS- en Share-rechten beveiligen. Deze nieuwe features zijn niet alleen beter dan de beveiligingen van Windows 98, ook zijn ze beter :)
Desnoods kan je overwegen de bestanden ook nog te versleutelen met de bestandsencryptie van XP. Dan kunnen alleen de users erbij die een encryptiesleutel hebben.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters