Toon posts:

[backup device] modules install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb al een tijdje een server, maar na een harddisk crash denk ik er toch maar over om al mijn files netjes te backuppen. Ik heb daarvoor een 2e hands onstream DI30 drive gekocht, maarr nu moet ik mijn systeem aanpassen. Toen ik het ding besloot te kopen had ik deze link al gevonden: http://www.jpsdomain.org/...at_Backup_mini-HOWTO.html Daar stond perfect hoe ik alles netjes kon installeren, maar nu is sinds 2 dagen die site offline, dus ik vrees het ergste :(

Ik heb nog wel een paar dingen onthouden, die ik moest uitvoeren, namelijk:
append="ide-scsi" in de lilo.conf zetten (heb ik gedaan, lilo gedraaid)
en de module ide-tape inschakelen, daarna de OSST driver en ik zou hem aan kunnen spreken met tar. Op het moment staat de drive aangemeld als /dev/ht0 (in KDE, mandrake control centre)

Maar als ik dus uitvoer: modprobe IDE-scsi geeft dit "can't locate module IDE-scsi" Is dit omdat deze al geladen is door de lilo.conf? Modinfo IDE-scsi geef wel een response wat de filename is (in /lib/modules/..../ide-scsi.o.gz) Ik vraag me af: is deze nou goed geladen of niet?

Ook als ik uitvoer "modinfo IDE-tape" geeft deze "no module by that name found" Modprobe -r IDE-tape geeft geeft geen response of error; deze module moet ik dus installeren. Ik weet al wel dat ik ze kan laden en hoe, maar waar vind ik nou de modules?

Kortom: ik blijf erg steken bij de module install; het is me erg ondoorzichtig hoe ik deze wel moet installeren; moet ik mijn kernel upgraden of compilen om deze module te kunnen laden? Ik heb op het moment mandrake 9.0 met kernel versie 2.4.19

Ik denk dat als ik de juiste modules geladen heb, dat ik er dan verder wel uit kom, maar hoe doe ik dat? In de NOS-FAQ staat het volgende erover: "hoe je zelf
een kernel compileert is te vinden in de Linux kernel HOWTO" maar de link is dood dus dat helpt me ook niet :P

Iig heel erg veel bedankt :>

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Google Cache

? :+

[ Voor 11% gewijzigd door DR op 10-02-2004 14:21 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Wat is dat toch voor lol bij tldp.ogr dat ze iedere keer als een howto bijgewerkt moet worden dat ze m dan meteen weghalen :S

Ik snap ook wel dat make dep niet meer nodig is voor 2.6 kernels, maar er staan toch ook een heleboel dingen in die nog wel kunnen helpen.

Nou ja, gelukkig staat ie nog hier

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Of de module goed geladen is kun je altijd even met lsmod nakijken.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb net een zelfde tape geinstalleerd met wat hulp van r3boot. Het is heel simpel. Je moet ide-scsi hebben, en de osst drivers. Heb je die niet dan moet je je modules even aanpassen. Dit doe je in de /usr/src/linux dir. Als je nou direct de nieuwste osst drivers installeerd, dan voorkom je veel problemen.
Als laatste, als je geen devfs draait, moet je zelf de device nodes aanmaken. Anders kan je hem nog niet aanspreken.

Even ter info: probeer die tapedrive eens aan te spreken via /dev/ht0 ?? Want volgens mij is die gewoon al gedetecteerd..... een tar cvf /dev/ht0 /root zou dan een backup moeten maken van je root als ik het me goed herinner ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer