[IIS] FTP'en alleen Read-only?

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik draai een FTP-server (MS IIS onder Win2k Server). Nu kan ik daarop lokaal probleemloos inloggen; krijg netjes lees- en schrijfrechten.

Ook vanuit m'n school kan ik dit. Mijn broertje zit in de USA (stage) en nu was het de bedoeling dat hij foto's van z'n digicam ging uploaden op de FTP.

Alleen; als hij inlogt (met dezelfde username/password) krijgt hij alleen leesrechten!
Hij gebruikt Windows XP Pro, net als bij mij op school.

Nu is het wel zo dat hij Internet Explorer gebruikt om te FTP'en. Hij mag daar namelijk geen software installeren. Bij mij opschool (en hier local) werkt FTP'en via IE echter probleemloos.

De betreffende poort is gewoon geforward (zit achter een router hier) dus dat is allemaal in orde.

Wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Groetjes, FaceDown.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarschijnlijk laat de proxy op school geen ftp'en toe. Ieder bedrijf waar ik tot nu toe gewerkt heb had daar policies over. Laat je broer dit even na vragen :)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 10-02-2004 13:52 . Reden: omg een edit % voor 1 lettertje :typo ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
sanfranjake schreef op 10 februari 2004 @ 13:50:
Waarschijnlijk laat de proxy op school geen ftp'en toe. Ieder bedrijf waar ik tot nu toe gewerkt heb had daar policies over. Laat je broer dit even na vragen :)
Maar hij komt er dus wel op. Alleen in read-only mode.

Groetjes, FaceDown.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
FaceDown schreef op 10 februari 2004 @ 13:52:
[...]
Maar hij komt er dus wel op. Alleen in read-only mode.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk een proxy-rectrictie. Met MS ISA server is dit heel makkelijk in te stellen ;)

Heb je in de eigenschappen van de 'Virtual Directory' wel 'Write' aangezet ? En op NTFS en indien van toepassing op de share rechten gegeven ? Write en list folder is genoeg :) Denk toch dat de school dat niet toelaat. Zat internetcafe's daar en inbelinternet kost zowat niks :P

Mijn spoorwegfotografie

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
sanfranjake schreef op 10 februari 2004 @ 14:31:
[...]

Zoals ik al zei, waarschijnlijk een proxy-rectrictie. Met MS ISA server is dit heel makkelijk in te stellen ;)

Heb je in de eigenschappen van de 'Virtual Directory' wel 'Write' aangezet ? En op NTFS en indien van toepassing op de share rechten gegeven ? Write en list folder is genoeg :) Denk toch dat de school dat niet toelaat. Zat internetcafe's daar en inbelinternet kost zowat niks :P
Het is een bedrijf en geen school. Maar goed dat doet er ook niet echt toe.

Ik denk dat ik al een mogelijk oplossing heb. Via tools -> options -> advanced -> enable folder view for ftp sites. moet hij z'n browser instellen.

Daar staat waarschijblijk geen vinkje bij hem. Ik denk dat hij dat dus bedoelde met "alleen read-only". :P Laat vanavond wel ff weten of dit vermoeden juist was. Alvast bedankt ieg. :)

Groetjes, FaceDown.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
FaceDown schreef op 10 februari 2004 @ 14:44:
[...]
Het is een bedrijf en geen school. Maar goed dat doet er ook niet echt toe.

Ik denk dat ik al een mogelijk oplossing heb. Via tools -> options -> advanced -> enable folder view for ftp sites. moet hij z'n browser instellen.

Daar staat waarschijblijk geen vinkje bij hem. Ik denk dat hij dat dus bedoelde met "alleen read-only". :P Laat vanavond wel ff weten of dit vermoeden juist was. Alvast bedankt ieg. :)
Op die proxy kan het heel goed zijn dat hij geen rechten heeft om te versturen up/down met ftp. Zou me niks verbazen. Vraag dit eerst even na. Voordat je vanalles gaat proberen. Passive FTP neem ik aan zoiezo al ?

Eigenlijk is het wel de bedoeling dat je dit eerst allemaal even doorloopt voordat je een topic opent ;) Kijk hierover nog even in FAQ Network Troubleshooting :)

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 10-02-2004 16:37 ]

Mijn spoorwegfotografie

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
sanfranjake schreef op 10 februari 2004 @ 16:37:
[...]

Op die proxy kan het heel goed zijn dat hij geen rechten heeft om te versturen up/down met ftp. Zou me niks verbazen. Vraag dit eerst even na. Voordat je vanalles gaat proberen. Passive FTP neem ik aan zoiezo al ?

Eigenlijk is het wel de bedoeling dat je dit eerst allemaal even doorloopt voordat je een topic opent ;) Kijk hierover nog even in FAQ Network Troubleshooting :)
Ik ben de website/FTP beheerder voor hem nu, dus dan ga ik niet beginnen met hem vanalles na te laten vragen. Ik wil eerst eens kijken of alles wel aan deze kant klopt. Volgens mij is dat wel het geval nu, en ik denk dat het met die 'folder view' wel gaat werken. Dus dat proberen we eerst.. werkt dat niet, dan gaan we es kijken of die proxy daar wellicht een en ander blokt. Maar ik weet haast zeker dat het daar niet aan zal liggen.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Laat hem eens naar een andere server connecten. Als hij op een andere FTP wél schrijfrechten heeft zal het toch in jouw configuratie zitten en anders ligt het probleem bij hem.

Makkelijk te testen en je weet meteen waar je aan toe bent :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
FaceDown schreef op 10 februari 2004 @ 17:24:
Ik ben de website/FTP beheerder voor hem nu, dus dan ga ik niet beginnen met hem vanalles na te laten vragen. Ik wil eerst eens kijken of alles wel aan deze kant klopt. Volgens mij is dat wel het geval nu, en ik denk dat het met die 'folder view' wel gaat werken. Dus dat proberen we eerst.. werkt dat niet, dan gaan we es kijken of die proxy daar wellicht een en ander blokt. Maar ik weet haast zeker dat het daar niet aan zal liggen.
Als jij vanaf thuis wel kunt uppen/downen naar die server, met dezelfde client, en omdat je broer op een groot netwerk zit, ga ik er vanuit dat het in die proxy zit ;) Lees ook ff FAQ Network Troubleshooting nog een keer door. Kan je echt heel veel info uit halen :)

Als je geen tweede loatie hebt om te testen, kies even iemand uit je MSN lijst en test het daarmee. Zonder testen kan je er niet achter komen of het werkt. Bovendien kan je helemaal niet goed testen als je dit vanaf een andere dan de probleemlocatie doet ;)

Als je broer dit probleem heeft, is dit op het campusnetwerk of op een van de pc's in de schoolgebouwen ? In het tweede geval kan ik me haast niet voorstellen dat je meer dan 'read-only' met eventueel op enkele bestandstypen 'GET' mag FTP'en :)

Mijn spoorwegfotografie

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

maar ik kan vanuit school wel ftpen naar me eigen server, terwijl we wel achter een proxy zitten.
hoe zou dat dan moetn koemn

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
anti-XP schreef op 10 februari 2004 @ 21:17:
maar ik kan vanuit school wel ftpen naar me eigen server, terwijl we wel achter een proxy zitten.
hoe zou dat dan moetn koemn
Volgens mij is het ook onzin. Ze kunnen best poort 21 dichtknallen in een proxy, maar dat is niet gebeurd omdat hij gewoon in "readonly" mode erop komt.

Volgens mij filteren ze echt geen bepaalde FTP-requests uit het dataverkeer, zodat je alleen leesrechten op FTP's hebt.

Ik denk nog steeds dat m'n broer met "readonly" gewoon niet de folder-view maar die andere (classic?) view van FTP bedoelde, waarin je inderdaad alleen kunt lezen en niet kunt schrijven.

Groetjes, FaceDown.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
FaceDown schreef op 10 februari 2004 @ 22:25:
Volgens mij is het ook onzin. Ze kunnen best poort 21 dichtknallen in een proxy, maar dat is niet gebeurd omdat hij gewoon in "readonly" mode erop komt.

Volgens mij filteren ze echt geen bepaalde FTP-requests uit het dataverkeer, zodat je alleen leesrechten op FTP's hebt.

Ik denk nog steeds dat m'n broer met "readonly" gewoon niet de folder-view maar die andere (classic?) view van FTP bedoelde, waarin je inderdaad alleen kunt lezen en niet kunt schrijven.
Volgens mij is dit geen onzin. Heb al bij meerdere organisaties (niet alleen bedrijven) deze (misschien wat rare) constructie gezien.

Deze wordto.a. gebruikt om kritieke info niet via dit kanaal te laten lekken. Kan me heel goed voorstellen dat een uni dat heeft.

Het hele publieke onderwijs in de staat Colorado mag afaik nog steeds niet uppen naar ftp op de computers daar ;)

Maar de 'ham' vraag. Heb je nou al eens dingen getest ? Zonder blijft het speculeren. Daarheb ik helemaal niks aan en jij ook niet. Om (nogmaals) terug te vallen op FAQ Network Troubleshooting en mijn vorige posts. Wat heb je allemaal al geprobeerd. Wat kan je broer wel op de site. Welke verschillende configs hebben jullie al getest ?

Dat jij vanaf jouw school kan ftp'en is slordigheid van de beheerder daar imho. En niet iedere school heeft dezelfde proxy. Dit is naar eigen wens in te richten :)

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 11-02-2004 10:37 . Reden: zinsbouw ]

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1