Toon posts:

[Exchange 2000] gecrashde database in 2003 laden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem.
mijn server is gecrasht met exchange 2000 draaiende. en nu heb ik de database wel nog ervan maar nu is de vraag of ik deze kan zetten in exchange 2003. zodat niet alle gegevens kwijt zijn.

wie kan me hierbij helpen

1. of dit uberhuapt gaat.
2. zoja hoe doe ik dit

alvast bedankt

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:55
Het lijkt me wel logisch dat het compitabel is met elkaar (van 2000-2003), want al zou iedereen de nieuwe versie aanschaffen wil iedereen wel er gebruik van maken ook met oude databases ;)

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ga daar maar niet van uit, je kan niet zomaar een mailstore in een andere server/packet gebruiken!

exchange is niet zomaar een hobby pakket, je zult eerst exchange goed werkend moeten krijgen voordat je 2003 kunt installeren!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

FastBunny

Give it the Works !

Ik zou voor de zekerheid eerst Exchange 2k installeren, zorgen dat het werkt en dan migreren naar 2003 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Exchange 2003 documentatie wijt er zelf een heel hoofdstuk aan (migrating exchange data). ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus de exchange 2000 server is finaal gecrasht geen enkele mogelijkheid hadden we meer om het stabiel te krijgen en hebben . er windows 2003 sever en exchange 2003 over heen gezet. we hadden database van 2000 op een ander schijf gebackupt.. maar jullie willen dus zeggen dat we nu een probleem hebben. en maar een nieuwe server moeten aanmaken??

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:54:
het probleem is dus de exchange 2000 server is finaal gecrasht geen enkele mogelijkheid hadden we meer om het stabiel te krijgen en hebben . er windows 2003 sever en exchange 2003 over heen gezet. we hadden database van 2000 op een ander schijf gebackupt.. maar jullie willen dus zeggen dat we nu een probleem hebben. en maar een nieuwe server moeten aanmaken??
wij zeggen niets, maar waarom zet je geen full backup terug van de server?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Je kunt het proberen, maar bij het migreren zal ook je database wel gemigreerd worden, misschien dat je dat nu handmatig moet doen, maar je kunt dit opzoeken in de whitepapers of in de KB van microsoft :)

Je hebt de server geupgrade, heb je ook de active directory netjes gemigreerd of ben je zeg maar opnieuw begonnen, schone windows install? In dat geval heb je zowiezo een probleem. Dan moet je alle gebruikers handmatig aanmaken, de de mailboxen handmatig terugkoppelen aan de gebruikers :)

[ Voor 43% gewijzigd door FastBunny op 10-02-2004 13:59 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Topicstarter
heb een hele nieuwe installatie gedaan omdat upgraden niet ging! maar de data base ston op een andere schijf... we konden van de orginele schijf niks meer terughalen. dus hebben alleen de database nog.. die op die anders chijf stond

• Pogostokje
  • Laatst online: 07:49

Pogostokje

* twiet *

Tsja ... geen backup van de server dus. Da's niet zo handig. Mocht niks meer lukken dan kan je met het niet-gratis Ontrack Powercontrols in ieder geval nog je mailboxen uit je private store slopen in een PST-file, zodat je deze in bv. Outlook weer kunt inlezen en copieren naar een nieuwe server. Dat kan ook een exchange 2003 zijn, omdat je dan Outlook als converteer machine gebruikt. Het is een hoop werk, maar misschien heb je hier wat aan.

Mocht je in staat zijn toch de server nog even te herstellen kan je heel handig je tweede exchange server opbouwen in hetzelfde domein (liefst AD) en vervolgens de mailboxen 'MOVE'-en naar de nieuwe server. Daarna de oude server voorgoed offline halen ... (wel even opletten dat je de nieuwe dan bridgehead maakt enz...)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
zal dit laatste eens gaan proberen lijkt me opzich een goede oplossing het gratis tooltje... thx

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Pogostokje schreef op 10 februari 2004 @ 14:25:
Tsja ... geen backup van de server dus. Da's niet zo handig. Mocht niks meer lukken dan kan je met het niet-gratis Ontrack Powercontrols in ieder geval nog je mailboxen uit je private store slopen in een PST-file, zodat je deze in bv. Outlook weer kunt inlezen en copieren naar een nieuwe server. Dat kan ook een exchange 2003 zijn, omdat je dan Outlook als converteer machine gebruikt. Het is een hoop werk, maar misschien heb je hier wat aan.

Mocht je in staat zijn toch de server nog even te herstellen kan je heel handig je tweede exchange server opbouwen in hetzelfde domein (liefst AD) en vervolgens de mailboxen 'MOVE'-en naar de nieuwe server. Daarna de oude server voorgoed offline halen ... (wel even opletten dat je de nieuwe dan bridgehead maakt enz...)
Ik heb ooit eens een database zelf herteld... na een herinstallatie.
Ik heb de namen opnieuw aangemaakt
De vinkjes, database can be restored aangezet, databases teruggeplaatst, vervolgens, de Mailbox Cleanup Wizard vanuit de System Manager gestart, en toen kom ik de mailboxen (welke allemaal ontkoppeld waren) Opnieuw koppelen aan de gebruikers welke opnieuw aangemaakt waren :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb de topictitel wat aangepast, "exchange 2000-2003" zegt niet echt veel over het probleem ;)

• Pogostokje
  • Laatst online: 07:49

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:38:
zal dit laatste eens gaan proberen lijkt me opzich een goede oplossing het gratis tooltje... thx
Ik zei het NIET-gratis tooltje. :)

Het is trouwens ook de perfecte manier om een enkele mailbox te restoren op basis van een oude *.edb file. De simpelste backup die je maken kan, is immers gewoon de EDB copieren. Mocht er dan in een vlaag van des-intelligente ;) een keer een mailbox gedelete worden en wordt dat pas na de retention periode opgemerkt, dan kan je met zo'n oude backup file en dat tooltje de mailbox gewoon terug halen. (* spreek uit ervaring *)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1