Toon posts:

XP boot niet met extra geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar ff m'n specs die terzake doen

beginsituatie:
Gigabyte PE667 Ultra (laatste bios)
400 W voeding
512 MB Samsung DDR PC2700 cas 2.5

OK nu wil ik nog eenzelfde module DDR bijplaatsen, dus ook een Samsung PC2700 512 MB cas 2.5, en in de bios wordt ie herkend maar XP boot niet

Wissel ik de module naar de "nieuwe" dan boot ie wel. Module lijkt me OK dus.

Heb alle slots geprobeerd, maar XP wil niet booten. Ehhh, help?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

memory test proggie gedraaid op beide dimmetjes?
al gezocht met de faq?
wat zijn je voltages?

Verwijderd

Topicstarter
al behoorlijk gezocht in de faq, ook door oude reacties. nog geen memtest gedraaid, maar omdat ze het beiden in enkele opstelling wel doen leek me dat het geen probleem zou moeten zijn.

voltage gewoon standaard, processor P4 2.4 ook niet overclocked

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 13:34 ]

Verwijderd

pagefile soms vast ingesteld ipv automatisch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:35:
pagefile soms vast ingesteld ipv automatisch?
stond vast, maar tijdens pogingen ook automatisch laten beheren, staat nu op auto

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:18

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:33:
al behoorlijk gezocht in de faq, ook door oude reacties. nog geen memtest gedraaid, maar omdat ze het beiden in enkele opstelling wel doen leek me dat het geen probleem zou moeten zijn.

voltage gewoon standaard, processor P4 2.4 ook niet overclocked
jaaa das een goeie ontdekking ,
omdat ze alleen werken, doen ze het met mekaar ook.. |:(

draai dus maar es memtest, hoogstschijnlijk heb je een defecte ram bank
xp heeft namelijk helemaal geen problemen met een extra 512mb ligt dus puur hardware matig.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
zo raar is dat toch niet om dat te veronderstellen?
maar goed, suggesties voor de memtest, dat progie van microsoft zelf is goed genoeg?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:24:
zo raar is dat toch niet om dat te veronderstellen?
maar goed, suggesties voor de memtest, dat progie van microsoft zelf is goed genoeg?
sorry maar omdat ze apart werken (waarschijnlijk in de zelfde bank) denk je dat ze samen ook moeten werken.. die redenatie klopt niet. tenzij je ze daadwerkijk beide apart in de beide banken getest hebt?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb getest met

module 1 in bank 1 en module 2 in bank 2
module 2 in bank 1 en module 1 in bank 2
module 1 in bank 3 en module 2 in bank 1
mudule 2 in bank 3 en module 1 in bank 1

en
module 1 in bank 1 werkt
mudule 2 in bank 1 werkt

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:29:
ik heb getest met

module 1 in bank 1 en module 2 in bank 2
module 2 in bank 1 en module 1 in bank 2
module 1 in bank 3 en module 2 in bank 1
mudule 2 in bank 3 en module 1 in bank 1

en
module 1 in bank 1 werkt
mudule 2 in bank 1 werkt
Ok dan kunnen we er denk ik van uit gaan dat er toch iets anders fout moet zijn :)

wat voor'n error krijg je al xp boot met beide dimm's?
dat heb ik namelijk nog niet uit je postings gehaald.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

offtopic:
TS: Je icon is behoorlijk groot qua grootte. 192kb. Zou je die niet wat kunnen verkleinen :?

[ Voor 6% gewijzigd door GGS_VR6 op 10-02-2004 14:35 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
geen error, ik krijg een zwart scherm en hij reboot opnieuw (als ik mazzel heb)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Volgens t boekje wat ik net heb gedownd staat dat het mobo alleen in bank 1&2 een 512 double sided zou kunnen plaatsen, mogelijk heeft t te maken met de compabiliteit van het gebruikte geheugen. Kan je t evt. testen met een andere MEM bank en 1x512?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
er moet er toch altijd een in bank 1 zitten? en het zijn dezelfde reepjes ahg is en heb geen andere

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 15:03 ]

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

weet je 100 % zeker dat je 2 dezelfde reepjes heb?
ik heb een jaar met 512 266 in mijn bak gelopen in de veronderstelling dat het 333 was, kwam ik dus ook achter toen ik een 512 333 bijkocht, gelukkig deed de winkel niet moeilijk, op mijn eerste aankoop bon stond namelijk dat die 266 333 was,

Verwijderd

Topicstarter
het staat bij beiden op de factuur en ook op de repen zelf. Het is niet exact hetzelfde omdat ze op een ander moment gemaakt zijn, maar Samsung PC2700 cas 2.5 is bij allebei de specificatie

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Twee geheugenbankjes in dit mobo gaat bijna niet. :(

Zie topic [rml][ Ervaringen] GigaByte GA-8PE667 (845PE)[/rml]

Ik heb het met twee Kingston 512 geprobeerd, wat volgens website kingston en gigabyte zou kunnen, maar dus niet werkt. Reepje maar doorverkocht, en ik blijf maar op 512 zitten :'(

JPS

Verwijderd

Topicstarter
ah, dus toch het brakke MB, ik ga wel ff wat proberen, bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Topicstarter
JPS43 schreef op 10 februari 2004 @ 15:18:
Twee geheugenbankjes in dit mobo gaat bijna niet. :(

Zie topic [rml][ Ervaringen] GigaByte GA-8PE667 (845PE)[/rml]

Ik heb het met twee Kingston 512 geprobeerd, wat volgens website kingston en gigabyte zou kunnen, maar dus niet werkt. Reepje maar doorverkocht, en ik blijf maar op 512 zitten :'(
je bent de held van vandaag, in dat topic stond iets over in uitschakelen topperformance. Dat staat nu uit, geheugen zit in slot 1 en 3 en werkt perfect! :) :) _/-\o_ _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 16:16:
[...]

je bent de held van vandaag, in dat topic stond iets over in uitschakelen topperformance. Dat staat nu uit, geheugen zit in slot 1 en 3 en werkt perfect! :) :) _/-\o_ _/-\o_
Juist. De opmerking van Hubert dat het feit dat twee reepjes los van elkaar werken niets zegt over hoe ze samen werken klopte, maar zijn uitleg dat alle slots testen met alle modules zou helpen weer niet. Het is namelijk zo dat naarmate er meer chips (=adreslijnen) aan de (parallelle) SDRAM bus hangen het steeds moeilijker wordt om alle timings strak te houden. Enige remedie is vaak timings losser laten. Dat heb je gedaan en het hielp ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ik ben heel blij !! thanks alot guys ik had precies het zelfde lang leve het tweakers forum
Pagina: 1