[P4c800 deluxe] Slechte Raid0 scores

Pagina: 1
Acties:

• Rennie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04-2025
Ik heb een Ide Raid0 config op mijn p4c800 deluxe.
Ik vond het al niet zo snel dus laatst maar es ff gebenchmarked.

Specs:
Asus p4c800 deluxe
Intel p4 3.0ghz
Western digital 2x 120 gb 8mb cache
Corsair Twinx 2x512 pc3200 DDR
Asus geforce fx 5900

Sisoft scores:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~berendse/rene/tweakers/file%20bench%20-sisoft2k4.jpg
De Buffered Read en de Buffered Write vind ik vreemd hoog.
Heb ook wat andere topics doorgelezen en de "mijn ide config is brak, hoe komt dat" faq.
Er werdt hier Atto gebruikt. Ik snap er vrij weinig van en hoe ik de scores moet interpreteren maar heb gebenched op 4 en 32 mb. File sizes waar ie dat mee doet lijken me wat klein allemaal.

Atto 4mb:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~berendse/rene/tweakers/atto%20-%204mb.jpg
Hier ook weer die vreemde piek van in de 700 mb/s! :?

Atto 32MB:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~berendse/rene/tweakers/atto%20-%2032%20mb.jpg
Hier lijkt het een redelijke score en veel sneller dan in sisoft. De read is overal ongeveer 2 keer zo langzaam, iets dat me ook niet helemaal goed lijkt.

Nou las ik in een van de topics dat om een Raid0 config echt goed te laten werken elke schijf op een apart kanaal aangesloten moet worden. Dit wist ik nog niet.
Ik voel me dan wel een beetje genaaid door Asus want een Raid config heeft dan eigenlijk weinig zin omdat dit mobo maar 1 channel heeft.
Afgezien dat ik dus nooit een echte raid performance zal krijgen moet de bench toch veel hoger liggen? Moet zeker vergelijkbaar zijn met een single 120gb want zo functioneren ze dan eigenlijk. (omdat de schijven op elkaar moeten wachten functioneert ie eigenlijk als een schijf die niet in raid staat).
Ik zou dus minimaal op een score van 31000 (volgens sisoft) moeten komen, maar dat haal ik bij lange na niet.

Heb geprobeerd:
Nieuwste bios. (1014)
Nieuwste raid driver. (1.0.1.37)
Intel software installation utility.
Jumpers op cable select gezet (zou volgens sommige helpen, deed niks).
Bootvolgorde staat goed.
Kabels zijn goed. Heb rounded kabels, heb ff getest met de asus kabels die je erbij krijgt. Maakt geen verschil dus daar ligt het niet aan.
UDMA staat aan.

Heb ook ff het Array management utility geinstalleerd. Write back cache stond hier al aan zo ook S.M.A.R.T check. Block size blijkt op 128 kb te staan.
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is opnieuw installeren en de array opnieuw aanmaken met een kleiner block size. Maarja voor sommige in andere topics hielp dit ook niet..

Ik heb ook nog een wd 80 gb 2mb cache. Deze zit in zijn eentje aan een Ide kabel. Ook deze heeft een zeer slechte perf in Atto van maar 25 mb/s en in sisoft 18500 waar ik 29000 zou moeten halen

Wat is hier het probleem? Wat te doen?
Array opnieuw aanmaken een keer en block sizes testen of iets anders?

Ps. Heb hier een apart topic van gemaakt en niet gepost in topic" Post hier je raid0 scores" omdat het een apart probleem lijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rennie op 10-02-2004 13:31 ]

• Rennie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04-2025
Iemand?