msi k8t neo fisr2bios herkend geen ide apparaat na "clearen"

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 11:17

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hallo!

Het gaat om een msi k8t neo moederbord, alle apparaten krijgen wel stroom maar geen enkel ide apparaat wordt meer herkend, voordat ik het bios resette werden ze allemaal correct herkend (zip drive 250mb en dvd rom pioneer (sata samsung schijf)).

Ik kan de instellingen van de bios ook niet op "auto" krijgen voor de ide apparaten, als ik auto uitzoek uit het submenu en ik ga weer terug in het hoofdmenu floept hij automatisch er weer van af naar een andere setting (die ik zo niet meer uit mijn hoofd weet).

ik heb al geprobeerd om ide master 1 op dvd/cd te zetten maar nu werkt mijn dvd nog niet (om xp te installeren!) en kan ik helemaal niet meer in het bios!

ik zal vanavond het bios weer resetten en daarbij de ide apparaten aangesloten houden (volgens mij had ik bij de vorige reset de kabels los).

Heeft iemand enig idee hoe dit (beter) op te lossen?

Alvast bedankt voor je hulp, Gr. WOuter

een treffende spreuk

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je 80-pins IDE kabels gebruikt dan kan je al je apparaten gewoon op CableSelect zetten. :)

Verder kan een losse of scheve IDE kabel ook vaag doen. :)

Het beste kan je stap voor stap er een apparaat bij hangen en kijken of het dan gaat werken.

Senile! Senile Oekaki

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 11:17

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Oepsidaisy

Ik had na verschillende eerdere problemen (met de floppy disk controller, lag aan te agressieve geheugen timings trouwens) alle ide kabels nog los zitten.

schaam...

Systeem werkt nu perfect!

een treffende spreuk

Verwijderd

...LOL

Verwijderd

pro_6or (amateur_60r)

Zou je je sig dan niet eens aanpassen ???