In een topic van triplonia werd gevraagt hoeveel bits er in een byte gaan.
Voor de meeste mensen is dit gewoon basic: 8 bits natuurlijk!
Maar is dit wel zo? Is het niet zo dat het in de huidige informatie technologie is 'ingeburgerd' dat een byte 8 bits bevat?
Ik had namelijk wel eens gelezen dat een byte ook 3 of 4 bits kon bevatten. Ik had dan ook gereageerd op triplonia's topic. Ik had erin vermeld dat ik bewijs zou gaan zoeken op internet.
Dit bewijs had ik dan ook gevonden, maar helaas was er net een slotje op de topic van triplonia gezet
Vandaar dit nieuwe topic met hieronder het bewijs:
Als iemand toch anders denkt over een byte en ander bewijs heeft, dan lees ik het graag in dit topic.
Hetzelfde geld natuurlijk als iemand ander bewijs heeft gevonden over een ander aantal bits in een byte als 8.
Bron:
http://www.ncits.org/tc_home/k5htm/Ansdit.htm
Voor de meeste mensen is dit gewoon basic: 8 bits natuurlijk!
Maar is dit wel zo? Is het niet zo dat het in de huidige informatie technologie is 'ingeburgerd' dat een byte 8 bits bevat?
Ik had namelijk wel eens gelezen dat een byte ook 3 of 4 bits kon bevatten. Ik had dan ook gereageerd op triplonia's topic. Ik had erin vermeld dat ik bewijs zou gaan zoeken op internet.
Dit bewijs had ik dan ook gevonden, maar helaas was er net een slotje op de topic van triplonia gezet
Vandaar dit nieuwe topic met hieronder het bewijs:
Hieronder 4 quotes over een 3-bit byte en een 8-bit byte:American National Standard Dictionary of Information Technology (ANSDIT)
byte:
A string that consists of a number of bits, treated as a unit, and frequently representing a character or a part of a character. The number of bits in a byte is fixed for a given data processing system, and usually is eight.
Dit geeft dus aan dat een byte niet altijd uit 8 bits bestaat!American National Standard Dictionary of Information Technology (ANSDIT)
3-bit byte:
Synonym for triplet.
8-bit byte:
Synonym for octet.
triplet:
A byte composed of three binary elements. Synonymous with 3-bit byte.
octet:
A byte composed of three binary elements. Synonymous with 8-bit byte.
Als iemand toch anders denkt over een byte en ander bewijs heeft, dan lees ik het graag in dit topic.
Hetzelfde geld natuurlijk als iemand ander bewijs heeft gevonden over een ander aantal bits in een byte als 8.
Bron:
http://www.ncits.org/tc_home/k5htm/Ansdit.htm
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com