Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQLServer 6.5] Concurrent connections meten

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 16:36
Dit oude topic maar eens tot leven roepen, aangezien er geen antwoord is op de vraag. En laat ik nou eens dezelfde vraag hebben.

Hier op het werk draaien we met MS SQL Server 6.5 (upgrade naar 2000 komt eraan) en een helpdeskpakket.
Regelmatig krijgen we de melding dat het maximum aantal connections bereikt is.
Op dat moment kunnen gebruikers amper werken en wordt de applicatie erg traag.
Dit staat momenteel op 300 en we hebben het tijdelijk verhoogd naar 1000.
Nu krijgen we de melding niet meer en de gebruikers kunnen ook weer normaal werken.
Nu wil ik graag weten hoeveel connecties er op een bepaald moment gebruikt worden. Via de User Activity Panel van SQl Server zie ik max 20 a 25 connecties staan. Maar vraag is dus ook: waar zijn die andere connecties? En hoe kan ik die zien.
In totaal werken er tussen de 75 en 150 mensen met deze applicatie.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
wezep schreef op 10 februari 2004 @ 11:47:
Dit oude topic maar eens tot leven roepen, aangezien er geen antwoord is op de vraag. En laat ik nou eens dezelfde vraag hebben.
En ik maak er stiekem toch een nieuw topic van daar er in die vorige totaal niets nuttigs gezegd was :z

Professionele website nodig?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SQL Server Profiler? (weet niet of dat ook al bij 6.5 mogelijk is)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Profiler heette nog SQL Trace in 6.5. Verder zou je met ISQL/w de opdracht sp_who2 kunnen geven om te kijken wie er zijn ingelogd. Om het aantal ingelogde gebruikers te kunnen zien kun je ook de performance monitor van windows NT/2000 gebruiken. Daar zitten ook een paar counters van SQL Server in.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zit in de licensing service van NT. Je moet daar je CAL's verhogen. SqlServer zelf heeft geen hardcoded limit.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Dat is een configuratie parameter

ga mbv de ent.mgr naar de server
right klick configure
onder configuration de parameter user connections ophogen

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 16:36
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:19:
Profiler heette nog SQL Trace in 6.5. Verder zou je met ISQL/w de opdracht sp_who2 kunnen geven om te kijken wie er zijn ingelogd. Om het aantal ingelogde gebruikers te kunnen zien kun je ook de performance monitor van windows NT/2000 gebruiken. Daar zitten ook een paar counters van SQL Server in.
Met sp_who2 krijg ik ook maar een stuk of 20 a 25 conencties te zien.
Heb verder ook al diverse counters geprobeerd, amar nog niet de juiste gevonden.
EfBe schreef op 10 februari 2004 @ 15:14:
Zit in de licensing service van NT. Je moet daar je CAL's verhogen. SqlServer zelf heeft geen hardcoded limit.
Qua licentie kent SQL Server geen limiet, maar er is wel een optie om het aantal user connecties te beperken/verhogen (zie hieronder).
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:33:
Dat is een configuratie parameter

ga mbv de ent.mgr naar de server
right klick configure
onder configuration de parameter user connections ophogen
Dat klopt en dit aantal heb ik ook al verhoogd (van 300 naar 1000). Zie openingspost. Maar dat is het probleem niet. 300 is te weinig en blijkbaar is 1000 genoeg. Ik wil gewoon weten hoeveel connecties er op dit moment gebruikt worden. Misschien is 1000 over een paar dagen ook wel te weinig: dan hebben we weer problemen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met Profilers/SQL Trace kun je goed verschillende prestatieindicatoren van een database loggen en analyseren. Ik zou hier toch eens naar kijken, misschien zit het probleem wel (gedeeltelijk) op een plek die je niet verwacht

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wezep schreef op 11 februari 2004 @ 07:45:
[...]

Qua licentie kent SQL Server geen limiet, maar er is wel een optie om het aantal user connecties te beperken/verhogen (zie hieronder).
Dat weet ik, maar de licensing service blokkeert dan de server. Althans dat is mijn ervaring met deze error. Dus heb je ingesteld in de licensing service dat je 25 connecties hebt en je opent een 26e, dan gaat die licensing service gillen.

Als echter het aantal connections verhogen helpt in enterprise manager, zou ik toch naar mn code gaan kijken als ik jou was. Je closed dan nergens connections.

[ Voor 15% gewijzigd door EfBe op 11-02-2004 10:32 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1