Toon posts:

zelf gemaakte transparante PNG in Samurize

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil in Samurize graag bepaalde windows icoontjes weergeven.

Zo heb ik bijv. een icoontje gemaakt van "deze computer". Het probleem is echter dat als ik dit icoontje opsla als .dng (met bijv. paint) en vervolgens laad in Samurize, de achtergrond van de afbeelding wit weergegeven wordt. Dit is niet erg mooi om te zien natuurlijk.

Door hier op tweakers even rond te kijken ben ik er achter gekomen dat ik een afbeelding doorzichtig kan maken oor deze te laden in photoshop CS en te kiezen voor "safe for web" waarna "transperacy" aangevinkt moet worden.

Je kunt hierbij kiezen om de afbeelding als PNG-8 en PNG-24 op te slaan. Het gekke is dus dat ik alleen bij PNG 8 een kleur kan kiezen die doorzichtig gemaakt moet worden (wit in dit geval). Bij PNG-24 zie ik deze optie niet. (misschien een standaard kleur die doorzichtig gemaakt wordt????)

Je voelt hem misschien al aankomen maar mijn probleem is dus dat als ik een PNG-8 afbeelding in Samurize wil laden ik de volgende foutmelding krijg:

"not a valid PNG with alpha channel"

Een PNG-24 afbeelding laden in Samurize lukt wel, alleen dan kan ik wel voor transparcy kiezen, maar geen kleur selecteren die doorzichtig gemaakt moet worden. Aangezien deze kleur standaard niet wit is, slaat photoshop deze afbeelding gewoon met de witte achterhgrond op |:( .

Iemand enig idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen om een eigen gemaakte afbeelding met transparante achtergrond in samurize kan laden????

b.v.d.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

Serious Samurize stuff

Misschien daar ff vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan ik id wel even doen.

AL vind ik het niet puur een Samurize vraag, alswel een Photoshop vraag, nl.: hoe maak ik een PNG-24 met doorzichtige achtergrond.