[PHP] display_errors aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Wanneer ik local php pagina;s maak en deze upload naar de onze 2de server moet ik soms dingen veranderen, dit omdat server instellingen anders zijn..
opzich geen probleem, maar de tweede server geeft dus geen foutmeldingen weer, dit los ik vaak op door "or die ("hier gaat wat fout"); " er bij te typen maar bij sommige dingen is het wel handig wanneer je de echt foutmeldingen krijgt te zien, de phpinfo zegt me:

display_errors = off

die staan dus uit. maar hoe kan ik deze (tijdelijk) aanzetten, of misschien iemand een andere oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
kijk eens hier:

http://nl.php.net/manual/en/function.ini-set.php

kans is groot dat het niet werkt op de remote server (je host) maar proberen kan altijd...
bij jouw local zal het altijd kunnen

[ Voor 21% gewijzigd door mschol op 10-02-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
ah hier kan ik wel wat mee,

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

1. eigen errorhandling schrijven ipv or die('een of andere melding').
2. ERROR_REPORTING op ALL zetten (kun je in je script doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Bosmonster schreef op 10 februari 2004 @ 12:20:
1. eigen errorhandling schrijven ipv or die('een of andere melding').
2. ERROR_REPORTING op ALL zetten (kun je in je script doen)
Hmmm... Het is erg on-bosmonster-achtig om de vraag niet goed te lezen... dat werkt allemaal namelijk niet als display_errors uit staat.

Ik heb zelf wel eens moeten werken op een host waar display_errors uit stond. Ik kon dat zelf oplossen door ini_set('display_errors',1) bovenaan mijn script te zetten. Je krijgt dan alleen geen output op het moment dat je top-level script een parse-error bevat, maar dat kun je eventueel op je eigen machine voorkomen.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
kvdveer schreef op 10 februari 2004 @ 15:00:
[...]

Hmmm... Het is erg on-bosmonster-achtig om de vraag niet goed te lezen... dat werkt allemaal namelijk niet als display_errors uit staat.

Ik heb zelf wel eens moeten werken op een host waar display_errors uit stond. Ik kon dat zelf oplossen door ini_set('display_errors',1) bovenaan mijn script te zetten. Je krijgt dan alleen geen output op het moment dat je top-level script een parse-error bevat, maar dat kun je eventueel op je eigen machine voorkomen.
oke dan en dat werkt, dit werkt echt even stuken makkelijker, bedankt
Pagina: 1