Toon posts:

Dual monitor zonder videokaart die dit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik vraag me af of het mogelijk is om 2 monitoren aan te sluiten op 1 pc met behulp van een soort splitter!?
Ik heb hier op me stage namelijk een pc waar 2 monitoren op moeten komen, maar de videokaart die erin zit ondersteund dit niet.. nu zaten wij er zelf aan te denken dat het misschien mogelijk is dat er een splitter bestaat waarop je dus 2 monitoren kan aansluiten...

Bestaat dit?!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

Dat soort splitters betaan. Ik heb er zelf ook één. Alleen Hoge resoluties 1600x1200 of hoger of zeer hoge refresh rates geeft een minder resultaat.

Let daar dus op als je er één gaat kopen. (Misschien kan je hem eerst proberen?)

O ja, op de mijne staat dat hij maximaal 1600x1200@75Hz aankan, maar die resolutie wordt al onscherp door dat ding...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Natuurlijk krijg je wel 2x hetzelfde beeld met een splitter en het signaal wordt zwakker. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een pci grafische kaart en gewoon dual monitor. Kan goedkoop zijn als je geen 3d hoeft te gebruiken.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat is mooi om te horen!!

Het scheelt.. wij werken hier op 1024*768 dus dat moet dan geen probleem zijn...
Hoe heten deze dingen? of waar heb je deze gekocht?!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
een 2e videokaart in je pc stoppen en je hebt ook dual mogelijkheden :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook de bedoeling dat ik 2x hetzelfde beeld krijg... het gaat namelijk om een zogenaamde Presentatie pc... deze moet te zien zijn in de hal maar hij moet ook te beheren zijn in de serverhok... dus daarom hebben wij 2x hetzelfde beeld nodig!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Zoek eens op VGA splitter of video splitter.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan je dan niet gewoon beter een 'goedkope' matrox (G4xx-G5xx) kopen en die erin stoppen.
Dan weet je zeker dat je geen kwaliteitsverlies krijgt.

En een G400 kun je volgens mij al krijgen voor €50,-

Als je zelf een uur aan het prutsen bent dan heb je dat er al uit (zeker als je collega ook helpen) dan wordt het wel een heel duur splittertje ;)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 11:18
een pci kaart erbij of een dualhead geeft veel betere resultaten zeker als je een goede kwaliteit splitter wilt hebben ben je dan met een geschikte kaart goedkoper uit. Daarbij heb je dan meer vrijheid en controlle. Niet alleen kun je mirroren of je desktop expanden, ook kun je verschillende resoluties en refresh rates draaien, dit kan handig zijn als je mirrort met 2 verschillende monitoren/projectoren enz. Met een splitter moeten de monitoren hetzelfde aankunnen. Daarbij kan de weergave met presentatie gewoon doorgaan terwijl jij aan het beheren bent.(moet je juist niet mirroren dan)dan kun je dus wijzigingen aanbrengen in de presentatie zonder dat men aan de andere kant ziet wat je aan het doen bent.

[ Voor 21% gewijzigd door videodok op 10-02-2004 11:26 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
dan moet je idd een splitter kopen. Of je moet een videokaart hebben met 2 uitgangen (bijv. nvidia kaarten hebben dat, ati ook) en dan kun je in de software van die dingen instellen of je het beeld bijv. gedupliceerd wilt hebben.
Beperking is dat je dan 'maar' 2 beeldschermen kunt gebruiken, maar je kunt dan wel veel hogere refreshrates en resoluties halen. Voor een presentatie pc lijkt mij dat wat overbodig. En met zo'n splitter kun je volgens mij (ligt aan de splitter) een aantal monitoren hangen.

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 11:18
Met een AGP PCI combinatie ben je niet beperkt tot 2 monitoren, zoveel pci sloten als jij hebt kun je aansturen. Er zijn ook tripple en quad head AGP grafischekaarten. Ik weet dat er ooit een limiet was van 8, maar volgens mij kan winxp er meer aan (32???)

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Als het tweede scherm alleen voor remote beheer bedoeld is, zijn er wel betere oplossingen. Je kunt dan gebruik maken van applicaties als PC Anywhere, NetOp, DameWare of VNC (waarbij VNC een gratis variant is).

Als de PC maar aangesloten is op het netwerk kun je hiermee op afstand het toetsenbord en beeldscherm overnemen. Ook handig voor remote user support :P

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Hier op t werk wordt ook VNC gebruikt voor remote beheer. Dat is gratis, dus altijd een goedkopere oplossing dan een splitter! Daarnaast kun je dan die monitor ook weer voor een ander doel gebruiken natuurlijk:D!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier niet om remote beheren van de pc...

Het is gewoon de bedoeling dat het beeld gedupliceerd wordt... nu lijkt mij een splitter de goedkoopste oplossing...

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 11:19:
Het is ook de bedoeling dat ik 2x hetzelfde beeld krijg... het gaat namelijk om een zogenaamde Presentatie pc... deze moet te zien zijn in de hal maar hij moet ook te beheren zijn in de serverhok... dus daarom hebben wij 2x hetzelfde beeld nodig!
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 11:38:
het gaat hier niet om remote beheren van de pc...

Het is gewoon de bedoeling dat het beeld gedupliceerd wordt... nu lijkt mij een splitter de goedkoopste oplossing...
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar volgens mij spreek je jezelf hier even tegen. Hij moet ook te beheren zijn in het serverhok, dus daarom heb je 2x hetzelfde beeld nodig... Nou wordt er door PeterB dus een oplossing aangereikt, waarbij je kan beheren vanuit welk hok dan ook, zonder 2e beeldscherm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 11:37

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik heb even voor je rond gekeken op de pricewatch en een splitter gaat je snel meer dan 50 euro kosten, een tweede videokaart lijkt mij dus goedkoper, maar als die pc alleen voor die presentaties gebruikt wordt, is het af en toe omwisselen van de vga kabel niet net zo handig. Ik neem aan dat je niet 10 keer op een dag de presentatie compleet gaat wijzigen.

Are you following me, Are you following me?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Voordat iedereen met TS in discussie gaat lijkt me het beter dat TS meer info verstrekt over deze pc.

Wat we weten (correct me if i'm wrong) :

- PC staat in een hal
- PC moet remote te beheren zijn via server hok
- Is een splitter een optie

Wat weten we niet :

- Afstand tussen hal en serverhok
- Heeft de Pc een netwerkkaart ? (VNC, Netop,enz) Zoja , zit hij ook aangesloten op netwerk?
- Hoe werkt het nu?

Wat ik wil weten is wat TS nu precies wil.
Wil je kabels over de vloer in de hal hebben alleen maar omdat je een videosignaal wil dupliceren ???? |:(

Iemand anders nog iets voor het lijstje ?

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 10-02-2004 11:58 ]

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Ok... hier ff een beschrijving over hoe en wat...

We hebben hier een serverhok waar de pc in komt te staan en dus ook met 1 monitor erbij.

De 2e monitor komt aan de muur te hangen van de hal (zo'n 5 meter verderop)... de kabels gaan via het plafond...

Wanneer er iets veranderd moet worden aan die pc, dan gebeurt dit gewoon via de monitor bij de pc, dus een remote control is niet nodig (zoals ik volgens mij al eerder melde).

Nu hebben wij zelf ook bedacht dat we de vga kabel telkens ff erop nieuw in kunnen stoppen maar we waren ook benieuwd ofdat er een splitter bestond waarmee het een stuk makkelijk wordt. Het enige dat ik nu nog wil weten is de prijs, maar die vind ik zelf wel!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat misschien ook een optie is om een schakelkastje ertussen te hangen.

Dan kun je het beeld omschakelen van lokaal naar extern (hal)

Voordeel is dat mensen niet meer kunnen kijken naar jouw handelingen.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: Reken erop dat je met een VGA splitter ook op 1024x768 (met een redelijke refresh) een slechter beeld zal krijgen. Voor de presentatiemonitor in de hal is dat wellicht niet erg (mensen zullen er misschien toch niet erg dichtbij staan?), maar voor je beheersfuncties in het serverhok lijkt het me nogal irritant.

Maar, aangezien de kabellengte van 5m ook al niet ideaal is voor een hoogfrequent VGA signaal, zul je in ieder geval in de hal toch al minder goed beeld krijgen.

De beste oplossing lijkt me een dual head videokaart (bestaande VGA kaart vervangen) of, als je niet bang bent voor een klein uitdaginkje, een extra PCI kaartje. Op deze manier heb je in je server-ruimte gewoon goed beeld (geen splitter, kabel is niet langer dan 2m) en in de hal kun je je presentatie gewoon door laten lopen terwijl je met je beheerstaken bezig bent op het andere scherm.

Een splitter zal ook werken, maar vind ik persoonlijk een minder elegante oplossing in deze situatie.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Bij ons op school hebben ze aan de videokaart een vga kabel hangen die uitkomt in twee contra stekkers, 1 voor de beamer, en 1 voor de monitor van de leraar. gewoon een simpele kabel dus. nu draaien ze op 800x600 en het beeld is best mooi. de videokaart is een standaard goedkope nVidia Riva TNT vanta met 16mb.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1