Hmms , wete niet meer waar ik het moet zoeken , als sommige mensen printen binnen het bedrijf waar ik werk , wil het af en toe voorkomen , dat het word document wat ze printen opeens alle fonts boven op elkaar zet en je dus geen reet meer van he document ziet. Het afsluiten en opnieuw aanzetten van word werkt wel , maar wordt er knettergek van. Iemand hier enig id van? IS trouwens een citrix omgeving , weet niet of het uitmaakt , aangezien het niet te testen is, gebeurt 1x in de maand hooguit bij een random iemand
Het zegt me zo 1-2-3 weinig, maar het lijkt me verstandig om iets te zeggen over de rest van de situatie 
Maar ik zou beginnen met Office (welke?) helemaal updaten en kijken of er geen betere / andere drivers voor de printer (welke?) zijn. Ik gok nl. op een driverprobleem (alhoewel het over lijkt te zijn als Word opnieuw opstart).
Maar ik zou beginnen met Office (welke?) helemaal updaten en kijken of er geen betere / andere drivers voor de printer (welke?) zijn. Ik gok nl. op een driverprobleem (alhoewel het over lijkt te zijn als Word opnieuw opstart).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als ik dit zo lees gok ik inderdaad ook op een foutje of een bugje in de printerdrivers. Heb je al gekeken of er nieuwe drivers voor je printer(s) zijn?
Zeker gezien het feit dat het maar 1x in de maand bij een random iemand gebeurd, zal het een kleine bug zijn die alleen in een speciale samenloop van omstandigheden aan het licht komt.
Neem inderdaad even een kijkje naar je drivers
Zeker gezien het feit dat het maar 1x in de maand bij een random iemand gebeurd, zal het een kleine bug zijn die alleen in een speciale samenloop van omstandigheden aan het licht komt.
Neem inderdaad even een kijkje naar je drivers
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook wel eens sinds ik met Word 2003 werk. Ik ben er nog niet uit, maar heb hier alleen last van als ik documenten open die met Word XP of ouder zijn gemaakt.
Vaak als ik zo'n ouder document open en dan niet op m'n standaard printer (of die is ingesteld in het document) wil printen en ik dus in het afdrukmenu van printer wissel houd ik alleen nog maar een onleesbare letterbrij in de linker kantlijn over. Het lijkt dan net of per regel alle letters op een hoop zijn geschoven aan de linker zijde.
Om dit op te lossen selecteer ik alle tekst, kies tijdelijk een ander lettertype en de boel is weer leesbaar. Erg raar. Als ik weer terug wissel naar het originele lettertype krijg ik weer een letterbrij.
Ik denk niet dat het met de printerdriver samenhangt gezien mijn bevindingen, maar zeker weten doe ik het niet.
Vaak als ik zo'n ouder document open en dan niet op m'n standaard printer (of die is ingesteld in het document) wil printen en ik dus in het afdrukmenu van printer wissel houd ik alleen nog maar een onleesbare letterbrij in de linker kantlijn over. Het lijkt dan net of per regel alle letters op een hoop zijn geschoven aan de linker zijde.
Om dit op te lossen selecteer ik alle tekst, kies tijdelijk een ander lettertype en de boel is weer leesbaar. Erg raar. Als ik weer terug wissel naar het originele lettertype krijg ik weer een letterbrij.
Ik denk niet dat het met de printerdriver samenhangt gezien mijn bevindingen, maar zeker weten doe ik het niet.
Probeer zeker onder Citrix alleen Microsoft Signed Drivers. Drivers met extra functionaliteit kunnen onder citrix voor flinke problemen zorgen.
maar het kan ook natuurlijk gewoon aan office liggen, ik had laatst nog een print probleem met Visio office xp. Een bij microsoft opgevraagde hotfix loste dat probleem op.
Vertel even wat meer over je probleem, dan kijk ik even op premier online voor je
maar het kan ook natuurlijk gewoon aan office liggen, ik had laatst nog een print probleem met Visio office xp. Een bij microsoft opgevraagde hotfix loste dat probleem op.
Vertel even wat meer over je probleem, dan kijk ik even op premier online voor je
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Zoals boven al geopperd wordt gebruiken we inderdaad alleen microsoft signed drivers voor de printers. Zo lang gebruiken we citrix nog niet , dus zijn redelijk recente drivers.
Het rare is gewoon , dat maar bepaalde mensen het op bepaalde printers hebben. We hebben hier een slaes afdeling van 20 man en maar 1 iemand heeft er problemen mee, en dat ook maar zo 1x in de maand. Het is overigens office xp waar ze mee werken.
Als het in de driver zou zitten zou je zegge dat het op andere printers met dezelfde driver ook voor zou moeten komen. En aangezien we deze printer een keer of 15 in het bedrijf hebben..... maar op t moment probeer ik alles.
Het is trouwens een nashuatec 918 of 924 zou zo eens kijken , wat weer een lexmark 1855 zou moeten zijn..... ik hou jullie op de hoogte
Het rare is gewoon , dat maar bepaalde mensen het op bepaalde printers hebben. We hebben hier een slaes afdeling van 20 man en maar 1 iemand heeft er problemen mee, en dat ook maar zo 1x in de maand. Het is overigens office xp waar ze mee werken.
Als het in de driver zou zitten zou je zegge dat het op andere printers met dezelfde driver ook voor zou moeten komen. En aangezien we deze printer een keer of 15 in het bedrijf hebben..... maar op t moment probeer ik alles.
Het is trouwens een nashuatec 918 of 924 zou zo eens kijken , wat weer een lexmark 1855 zou moeten zijn..... ik hou jullie op de hoogte
Het probleem dat Word na het printen de letters inelkaar drukt naar links kom ik nu ook tegen. Met copy paste naar kladblok heb ik weer normale tekst. Ik heb zelf nog geen oplossing gevonden. Na uitloggen en inloggen is Word weer normaal.
Dit is dus bij een paar mensen en gebeurd niet altijd.
Dit probleem doet zich pas een week voor. Aan de printer is niks veranderd. Deze heeft het altijd goed gedaan.
Dit is dus bij een paar mensen en gebeurd niet altijd.
Dit probleem doet zich pas een week voor. Aan de printer is niks veranderd. Deze heeft het altijd goed gedaan.
I'll be back
Even een titel edit (was: Printen verneukt word document)
Welke word versie, en welke printer hebben we het over? Heb je dit probleem met andere printers ook? En met een andere Word versie?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Heb je daar een screenshot van?herminator schreef op 27 april 2004 @ 11:43:
na het printen de letters inelkaar drukt
Ik zou bij die beschrijving kijken naar lettertypen/stijlen en videodrivers
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dus in word: als jij typt dan staan de letters dicht op elkaar 
Je kan de tussenruimte van de letters in Word dacht ik aanpassen. Waar dat 1.2.3. moet weet ik niet, want ik heb ff geen Word tot beschikking.
uit blote hoofd:
Extra -> opties ->
of Beeld -> opties ...
Het moet daar toch ergens tussenstaan
vraag: welk lettertype gebruik jij
/edit: Verander die titel a.u.b. beetje misleidend
[Printen Word]Letters dicht op elkaar
Je kan de tussenruimte van de letters in Word dacht ik aanpassen. Waar dat 1.2.3. moet weet ik niet, want ik heb ff geen Word tot beschikking.
uit blote hoofd:
Extra -> opties ->
of Beeld -> opties ...
vraag: welk lettertype gebruik jij
/edit: Verander die titel a.u.b. beetje misleidend
[Printen Word]Letters dicht op elkaar
[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 29-04-2004 13:41 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
outerspace schreef op 29 april 2004 @ 13:29:
Dus in word: als jij typt dan staan de letters dicht op elkaar
uit blote hoofd:
Extra -> opties ->
of Beeld -> opties ...
herminator schreef op 27 april 2004 @ 11:43:
Het probleem dat Word na het printen de letters inelkaar drukt naar links kom ik nu ook tegen.
[...]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Wij zitten met exact hetzelfde probleem hier. Bovengenoemde problemen komen we ook tegen.
Het opeenplakken van letters gebeurd gewoon in word en wordt ook zo afgeprint.
Is hier al een oplossing voor gevonden?
edit:
tja F_J_K, nee het heeft dus niets met opmaak te maken.
Het opeenplakken van letters gebeurd gewoon in word en wordt ook zo afgeprint.
Is hier al een oplossing voor gevonden?
edit:
tja F_J_K, nee het heeft dus niets met opmaak te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door dread op 21-09-2005 13:46 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Het gebeurt bij jou ook pas nadat je op print hebt gedrukt en het is over na een herstart? Anders zou het wel eens "gewoon" de opmaak kunnen zijn.
En zo wel: check [rml]F_J_K in "[ word] Letters staan erg dicht tegen elk..."[/rml] even
En zo wel: check [rml]F_J_K in "[ word] Letters staan erg dicht tegen elk..."[/rml] even
offtopic:
Ik zet - een beetje laat - 'na printen' er nog even bij in de topictitel
Ik zet - een beetje laat - 'na printen' er nog even bij in de topictitel
[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2005 12:23 ]
Een klant van ons heeft nu hetzelfde probleem
Bij het afdrukken vanop sommige pc's springen vlak voor het afdrukken alle letters op elkaar. Het afgedrukt document is dus onleesbaar. Maar ook de weergave op het scherm is verminkt. Opslaan en opnieuw openen levert opnieuw een juist document.
Dit komt blijkbaar bij meerdere printers voor, maar volgens de gebruikers op een bepaalde printer nooit (een groot xerox bakbeest).
De betreffende printers zijn allemaal netwerkprinters die "lokaal" op de (W2K3) server zijn geïnstalleerd die deze op zijn beurt shared met de clients (die met problemen zijn allemaal XP, maar niet alle XP's hebben het probleem).
De teksten die fout gaan zijn allemaal in Tahoma opgesteld (alles wat ze daar typen trouwens
).
Het probleem is niet afhankelijk van het bestand; een bestand heeft het de ene keer wel de andere keer niet.
Ik heb al vanalles geprobeerd: andere drivers, direct printen, regionale instellingen, tekensets, fonts, updates voor windows en office, viruscontrole, schijfcontrole...
en nu ben ik radeloos
Iemand?
edit: Zo ziet zo een pagina eruit...http://users.telenet.be/Stickie/Got/voorbeeldje.pdf
Bij het afdrukken vanop sommige pc's springen vlak voor het afdrukken alle letters op elkaar. Het afgedrukt document is dus onleesbaar. Maar ook de weergave op het scherm is verminkt. Opslaan en opnieuw openen levert opnieuw een juist document.
Dit komt blijkbaar bij meerdere printers voor, maar volgens de gebruikers op een bepaalde printer nooit (een groot xerox bakbeest).
De betreffende printers zijn allemaal netwerkprinters die "lokaal" op de (W2K3) server zijn geïnstalleerd die deze op zijn beurt shared met de clients (die met problemen zijn allemaal XP, maar niet alle XP's hebben het probleem).
De teksten die fout gaan zijn allemaal in Tahoma opgesteld (alles wat ze daar typen trouwens
Het probleem is niet afhankelijk van het bestand; een bestand heeft het de ene keer wel de andere keer niet.
Ik heb al vanalles geprobeerd: andere drivers, direct printen, regionale instellingen, tekensets, fonts, updates voor windows en office, viruscontrole, schijfcontrole...
en nu ben ik radeloos
Iemand?
edit: Zo ziet zo een pagina eruit...http://users.telenet.be/Stickie/Got/voorbeeldje.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door the_stickie op 22-12-2005 12:21 ]
Verwijderd
Op google heb ik er het volgende over gevonden
http://www.eggheadcafe.co.../nov2005/post24640413.asp
Klopt het dat het enkel met HP-printers is ?
http://www.eggheadcafe.co.../nov2005/post24640413.asp
Klopt het dat het enkel met HP-printers is ?
Wij hebben dit ook weleens aan de hand gehad op mijn werk bij een gebruiker, weet niet precies meer wat er gedaan was, maar volgens mij was het iets simpels. Gooi je normal.dot eens weg bijvoorbeeld (in het profiel van de betreffende gebruiker), misschien dat dat helpt.
Heeft echt niemand hier een oplossing voor? Via Google en andere wegen is namelijk niets te vinden hierover.
Mijn collega wordt er namelijk een beetje moe van.
Mijn collega wordt er namelijk een beetje moe van.
Pagina: 1