[OC] Multiplier verhogen op A7V333

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Geachte heren en dames tweakers ;)

ik zit hier met een AMD XP 2500+ Barton op een Asus A7V333 rev. 1.04, en 1 dimm module Twinmos pc2700, werkt prima.

Als ik de pc wil overclocken kom ik niet verder als 12.5x185 = 2312 mHz stabiel. De FSB kan niet hoger omdat of mijn northbridge en/of geheugen aan zijn max. zit, maar de CPU schreeuwt om verder te gaan, aangezien 12,5 de hoogst mogelijke multiplier is, zit deze OOK aan zijn max, en kan ik dus niet verder komen als 2312mHz :(

Maar zoals wij allemaal weten gaat de MP uit van de CPU en niet van het Mobo, zo loopt een XP2100+ op 133x13 :), dus hogere mp's zijn wel mogelijk!

Standaard loopt mijn Barton op 166x11, weet iemand hoe ik een mp van 13 en hoger kan instellen? ik heb de hele search doorgespit, op www.a7vtroubleshooting.com gekeken (handige site trouwens). Ik ben best bereid om mijn beestje uit zijn huisje te halen en met potlood te gaan krassen. Hij wil zo graag verder geclocked worden :'( dat arme kind van me ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet goed genoeg gezocht dan ;)

http://www.ocinside.de/ht...cketa/tbred_painting.html

Je moet de MP instellen dmv bruggen verfen op de CPU. Dat doe je met zilverlijm/verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 10:56:
Toch niet goed genoeg gezocht dan ;)

http://www.ocinside.de/ht...cketa/tbred_painting.html

Je moet de MP instellen dmv bruggen verfen op de CPU. Dat doe je met zilverlijm/verf.
damn u Fewture :+

Ik zie daar dat ik voor elke mp hoger als 12.5 een ander patroon moet verven, kan het niet zo zijn dat ik met 1 verfactie gelijk alle mogelijke mp's heb, of van mij part alleen de mp's van 13 en hoger, lager gebruik ik dan toch niet :)

EDIT:

Maak ik uit die site op dat de L3 bruggen van de MP zijn en de L11 bruggen van de Vcore is? Zoja, kan ik dan niet alleen de MP bruggen verven, en de Vcore alsnog via BIOS instellen ?

Ook neem ik aan dat ik de MP in het BIOS op autoselect moet zetten voordat ik deze mod uitvoer...?

[ Voor 22% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-02-2004 11:06 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je zal inderdaad de MP op auto select moeten zetten.. De Vcore zou je inderdaad alsnog via de BIOS kunnen doen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 10 februari 2004 @ 11:20:
Je zal inderdaad de MP op auto select moeten zetten.. De Vcore zou je inderdaad alsnog via de BIOS kunnen doen :)
dank je wel ;) als we vanavond thuis zijn gaan we eens ff prutsen.. hij zal en moet de 2500 mhz halen.. en dat op een A7V333 whehe :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Als ik op de site een mp van 14 selecteer komt er dit bij de L3 bruggen te staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/l3.JPG

Wil dat zeggen dat ik alleen de 1e en 4e brug hoef te verbinden?

OF

Wil dat zeggen dat ik brug 1 & 4 moet verbinden, en brug 2,3,5 moet verbreken?

Maar de bruggen zijn toch al verbroken ATM.. of zie ik dat verkeerd :P

offtopic:
moet het even weten voor de zekerheid ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-02-2004 14:29 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Bruggen 1 en 4 moeten inderdaad met elkaar verbonden worden. Bruggen 2,3 en 5 hoef je niks aan te doen.. deze moeten verbroken zijn als ze dat al zijn is het goed.. (er is een laser-cut of een ophoginkje te zien op je CPU..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Na gisteravond te zijn begonnen met modden van mijn CPU ben ik niet verder gekomen dan MP 12,5.

Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/Barton1.JPG
en
Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/Barton2.JPG

Op bovenstaande plaatjes kun je duidelijk zien dat ik bezig ben geweest, ik was en ben van plan om mijn barton 2500+ CPU (met core code van AQXEA 0327 VPMW) naar mp 14 te modden, op de site die serenity me gaf stond dat ik dan brug 1 en 4 moest connecten, en brug 2,3,5 moest verbreken :) tot zowver alles goed.

Ik snij dus baan 2,3,5 door met mijn hobbymesje, testen, niets.. 166x11 en max. mp van 12.5, zoals het was dus. Ik CPU eruit en baan 1,4 verbinden dmv drupje AS3 (heb op het moment even niet anders :P), ook hierbij geen succes.

Heeft er iemand van jullie nog een idee wat ik kan doen om deze mod succesvol te laten verlopen?

P.S. pic's zijn brak.. Ixus 400 heeft er geen zin in blijkbaar.. of ik ben een n00b die een of andere instelling verkeerd heb staan :P

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-02-2004 14:09 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je hebt ook van die stickers om onder je cpu te leggen dan is ie ge-unlockt.
Is dat niet wat?
Stond een tijdje geleden op de frontpage. En er is ook een inkoopactie over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Mister I schreef op 11 februari 2004 @ 20:15:
Je hebt ook van die stickers om onder je cpu te leggen dan is ie ge-unlockt.
Is dat niet wat?
Stond een tijdje geleden op de frontpage. En er is ook een inkoopactie over geweest.
Nee, ik mod liever zelf :) ben btw nieuwe, goeie foto's aant schiete :)

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/Barton3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/Barton5.JPG
Nu ik echt goeie fotows zie... heb ik misschien verkeerd gesneden? wat denken jullie... L3 staat wel erg laag, maar wat zijn die "bedekte" bruggen dan? Zow blijkt maar weer wat je met je ogen niet ziet wat een cam wel ziet :/

EDIT 2:

Zijn wat ik met mijn 1337 Paint skillz heb omcirkeld niet de L3 bruggen?

[ Voor 58% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-02-2004 14:09 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
jah, volgens mij zijn dat de l3 bruggen, die boven is de l1 :P

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
aha.. nah.. draai nu nog gewoon stabiel @ 166x11.. dus veel zal dat snijen op de verkeerde plek niet gedaan hebbe :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

MisteRMeesteR schreef op 11 februari 2004 @ 20:17:
[...]

Nee, ik mod liever zelf :) ben btw nieuwe, goeie foto's aant schiete :)

EDIT:

[afbeelding]
[afbeelding]
Nu ik echt goeie fotows zie... heb ik misschien verkeerd gesneden? wat denken jullie... L3 staat wel erg laag, maar wat zijn die "bedekte" bruggen dan? zien jullie ook wat ik bedoel met "enkele" L1 bruggen? Zow blijkt maar weer wat je met je ogen niet ziet wat een cam wel ziet :/

EDIT 2:

Zijn wat ik met mijn 1337 Paint skillz heb omcirkeld niet de L3 bruggen?
Dacht ik ook wel. Daar zijn tweakers voor he :P
Maar ik denk geef het toch even aan, je weet maar nooit.
Misschien zijn de verbinding niet helemaal goed doorgesneden, dat ze daarom nog contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
mwah.. dat denk ik zelf niet.. aangezien ik volgens mezelf aardig diep zit :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ik zou zeggen kijk eens naar [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]
Hiermee kan je er dus makkelijker achterkomen wat voor jouw de beste mp is, en uiteindelijk daar je l3 bruggen naar modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 11 februari 2004 @ 22:32:
ik zou zeggen kijk eens naar [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]
Hiermee kan je er dus makkelijker achterkomen wat voor jouw de beste mp is, en uiteindelijk daar je l3 bruggen naar modden.
Ik ben net klaar met het topic door te nemen ;) ik heb al geprobeerd om mijn barton 2500+ naar mobile te modden, tevergeefs :(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
heb je er pics van? echt moeilijk is het niet, ik heb gewoon potlood gebruikt. En eerst ff de brug goed bloot gelegd met een stanleymes.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

MisterMeester je hebt veeeeel te hoog gesneden... Tussen die onderste puntje's en die puntje's die daarboven liggen moet je zitten :)

bigfoot1942... met potlood kan niet meer met dit soort processoren.. Daarvoor zijn de puntjes te klein en de weerstand van het grafiet te hoog :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 12 februari 2004 @ 09:48:
MisterMeester je hebt veeeeel te hoog gesneden... Tussen die onderste puntje's en die puntje's die daarboven liggen moet je zitten :)
ja, ik schrok ook toen ik de foto zag.. ik zie dat echt nauwelijks met het blote oog.. maargoed proc doet het nog :P an we gaan vanavond wel ff op msn opnieuw snijden :D

*Bigfoot, als de optie van de l3 bruggen niet werkt pak ik jou methode wel, al met al.. vanavond lekker modden >:)

www.google.nl

• Smollys
  • Laatst online: 24-12-2024
MisteRMeesteR schreef op 12 februari 2004 @ 09:51:
[...]
ja, ik schrok ook toen ik de foto zag.. ik zie dat echt nauwelijks met het blote oog.. maargoed proc doet het nog :P an we gaan vanavond wel ff op msn opnieuw snijden :D

*Bigfoot, als de optie van de l3 bruggen niet werkt pak ik jou methode wel, al met al.. vanavond lekker modden >:)
Jij hebt wel erg veel geluk dat je cpu nog werkt .
Zie dan maar dat je tegen vanavond een goede loupe hebt en een goed scalpel mesje met een kleine scherpe hoek punt .

Om en rond die bruggen ziten echt nog wel andere banen geweven die je gegarandeerd mee gaat door snijden als je daar zomaar op gaat krassen.

Dus gebruik een echt bruikbaar mesje en zet dat juist met het puntje op de baan die je wil modden met behulp van je loupe (echt wel heel belangrijk die loupe) en druk dan met uiterste gevoeligheid de baan door , niet meer of niet minder .
Als je te diep drukt gaan er gegarandeerd banen die tusen de brugen doorligen mee door en is je cpu eentje om aan een koordje rond je nek te hangen zoals ze dat hier wel eens noemen :Y)

Je hebt nu al heel veel geluk dat je nu nog geen nieuw sierraad hebt gemaakt :)

Verwijderd

Leuke cpu btw.. week 27 VPMW.. zal wel hard gaan denk ik.

Als ik zo naar je modwerk kijk kun je beter een nieuw mobo halen :+ Kost ook 100E..nieuwe cpu ook ongeveer :+

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Smollys schreef op 12 februari 2004 @ 10:31:
[...]

Jij hebt wel erg veel geluk dat je cpu nog werkt .
Zie dan maar dat je tegen vanavond een goede loupe hebt en een goed scalpel mesje met een kleine scherpe hoek punt .
ik heb wel het goede gereedschap :)
Om en rond die bruggen ziten echt nog wel andere banen geweven die je gegarandeerd mee gaat door snijden als je daar zomaar op gaat krassen.
tsja.. dat risico neem ik voor lief :)
Je hebt nu al heel veel geluk dat je nu nog geen nieuw sierraad hebt gemaakt :)
modden is risicovol.. ook al is dit gewoon mijn eigen domme schuld.. maar ik zag het echt pas op de foto dat ik het verkeerd had gedaan ;) lucky me :+
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 10:37:
Leuke cpu btw.. week 27 VPMW.. zal wel hard gaan denk ik.
aha, laten we het hopen ;)
Als ik zo naar je modwerk kijk kun je beter een nieuw mobo halen :+ Kost ook 100E..nieuwe cpu ook ongeveer :+
tsja.. dat kan ik wel doen.. maar dan zit ik weer met mijn geheugen als bottleneck :P en modden is leuker :P

www.google.nl

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

MisteRMeesteR schreef op 12 februari 2004 @ 09:51:
[...]

Nou.. Dan gaan we vanavond MSN nog maar ff aanzetten :+

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 12 februari 2004 @ 12:38:
[...]

Nou.. Dan gaan we vanavond MSN nog maar ff aanzetten :+
hehe ;) wordt weer een gezellig mod-avondje ;) net als eergisteren :P en dan eindelijk oc en :P ik krijg binnenkort ook zilververf.. maar omdat ik vanavond alleen maar hoef te snijden heb ik dat nog niet nodig.. alle bruggen zijn nu verbonden duz :P

www.google.nl

• bigfoot1942
  • Niet online
apen-nootjes schreef op 12 februari 2004 @ 09:48:

bigfoot1942... met potlood kan niet meer met dit soort processoren.. Daarvoor zijn de puntjes te klein en de weerstand van het grafiet te hoog :)
potlood werkt wel hoor.... alleen moet je dan eerst de brug blootleggen.
Mij maak je niet wijs dat t niet werkt ieg, heb al 3 bruggen zo gedaan (op een barton) en het werkte allemaal.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
OK, mod gelukt... (L3 mod) ik heb MP's van 13 t/m 20 :)

1 probleem... hij boot niet verder als BIOS..

Als ik 13x133=1729 mhz doe.. (lager als stock speed) Exit & save changes, boot hij wel.. maar mijn monitor springt uit, :( als ik ehm dan weer handmatig (dmv 5 sec powerbutton ingedrukt houden, reset knop werkt ook niet) reset, kom ik weer in bios.. iemand?

EDIT:

In mijn bios staat mijn MP lijste als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13.0x
13.5x
14.0x
21.0x ???
15.0x
22.5x ???
16.0x
16.5x
17.0x
18.0x
19.0x
20.0x

EDIT 2:

In het menuutje waar ik mijn CPU speed kan selecteren geeft hij het volgende aan:
code:
1
2
3
4
Manual
          MHZ
          MHZ
          MHZ

ipv 1333, 1466, 1833 :P iemand?

P.S. Op 100x13 boot hij wel door.. maar blijft hij op zwart scherm hangen ipv monitor op stand by :+

[ Voor 43% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-02-2004 21:00 ]

www.google.nl

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
MisteRMeesteR schreef op 12 februari 2004 @ 20:38:
OK, mod gelukt... (L3 mod) ik heb MP's van 13 t/m 20 :)

1 probleem... hij boot niet verder als BIOS..

Als ik 13x133=1729 mhz doe.. (lager als stock speed) Exit & save changes, boot hij wel.. maar mijn monitor springt uit, :( als ik ehm dan weer handmatig (dmv 5 sec powerbutton ingedrukt houden, reset knop werkt ook niet) reset, kom ik weer in bios.. iemand?

heel verhaal
misschien kan je cpu het niet meer aan :X
Verhoog je vcore als je dat nog niet gedaan hebt?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
heb ik gedaan

op 13x133=1729mhz (dus onder stockspeed) boot hij niet op 1,65 of 1,70 volt, dus of het hier aan ligt???

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
terugmodden is niet gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
krijg vanavond pas zilververf ;) dan ff verder kijken wat ik ga doen :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

MisteRMeesteR schreef op 13 februari 2004 @ 12:35:
[...]

krijg vanavond pas zilververf ;) dan ff verder kijken wat ik ga doen :)
Ik hoop dat het gaat lukken :) Ik ben er alleen vanavond niet... Als je hulp nodig hebt ben ik er pas zaterdag avond weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 13 februari 2004 @ 15:48:
[...]

Ik hoop dat het gaat lukken :) Ik ben er alleen vanavond niet... Als je hulp nodig hebt ben ik er pas zaterdag avond weer :)
aha, ok, veel plezier vanavond :P

ik heb btw het zilver verf in mijn handen :P dik spul.. lijkt wel koelpasta.., :/ misschien beetje verdunnen. Wat me ook opviel is dat het spul binnen 3 seconde al hard is.. bij de dunste hoeveelheid dan zeg maar.. bij een druppel zal het wel langer duren :P.. (btw, daar kan Tip-ex nog wat van leren ;).. zow snel hard worden :P )

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 13-02-2004 16:12 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
:( .. met zilverlijm geprobeerd, netjes afgeplakt.. mocht niet baten.. kom wel in bios.. en als ik F8 indruk tijdens booten kan ik nog net aan selecteren welke modus ik wil starte.. maar welke ik ook selecteer.. beeld gaat daarna op zwart, iemand nog ideëen? :9

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Sleutelhanger!

...gecondoleerd trouwens

(verder kan ik nix bedenken, en die snee ziet er wel tragisch uit. Had vanaf t moment dat ik de foto had gezien er al een slecht gevoel over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 14 februari 2004 @ 02:23:
Sleutelhanger!

...gecondoleerd trouwens

(verder kan ik nix bedenken, en die snee ziet er wel tragisch uit. Had vanaf t moment dat ik de foto had gezien er al een slecht gevoel over)
niet zow snel opgeven.. cpu doet het nog gewoon.. ik kom nog gewoon in bios hoor.. dus CPU is niet defect.

Zou het misschien komen door windows zelf dat hij niet verder boot? ik vindt nl. dat mijn Maxtor 80 gig (=primary master) veel herrie maakt de laatste tijd. Zou het helpen als ik alleen mijn WD 120 gig (primary slave) aansluit, en boot vanaf de windows cdrom? en dan windows install.. zonder die 80 gb aangesloten? ,... morgen toch maar eens proberen ;) (vanavond verjaardag :'( )

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op 16 februari 2004 @ 09:28:
[...]

niet zow snel opgeven.. cpu doet het nog gewoon.. ik kom nog gewoon in bios hoor.. dus CPU is niet defect.
Dat ie in de BIOS komt, wil niet zeggen dat de CPU goed is. Ik heb een CPU die brak is. In de BIOS kwam ik zonder probs, maar Windows starten of installen lukte niet. Inmiddels draait de CPU wel weer, maar met slechts 128 van de 512kb. Het in de BIOS komen is dus geen reden om aan te nemen dat de CPU goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 09:49:
[...]

Dat ie in de BIOS komt, wil niet zeggen dat de CPU goed is. Ik heb een CPU die brak is. In de BIOS kwam ik zonder probs, maar Windows starten of installen lukte niet. Inmiddels draait de CPU wel weer, maar met slechts 128 van de 512kb. Het in de BIOS komen is dus geen reden om aan te nemen dat de CPU goed is!
aha, kan wel kloppen ja :), ik heb jou topic ook gezien.. hoe heb je het nou nog voor mekaar gekregen dan?

Als deze Barton 2500+ overlijdt, kan ik dan volgens jullie in mijn a7v333 een Barton 3000+ erin douwen... (dies 166x13, met 13x MP dus!) en welke mp's kan ik dan selecteren? van 12.5 t/m 24, of van 5 t/m 13?

Niet dat ik dan een barton 3000 koop oid, maar gewoon als voorbeeld van een CPU met 13 mp :) kan natuurlijk ook voor een xp 2400+ gaan, dies 133x15. die draait volgens mij ook wel op mobo

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-02-2004 09:56 ]

www.google.nl

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
LOL :P Modjuh is geslaagd.. alhoewel half :P
ik heb nu mp 17 ipv de geplande mp van 14. proc doet 133x17=2261 mhz @ 1,8v stabiel, stelt niet veel voor, vanavond oc 'en :) (hopelijk boven de 2500 mhz) en alsnog proberen mp 14 te krijgen :).. en dus ook weer 166+ fsb te draaien ;), heb ik nu nog niet geprobeerd.

Temps diode zijn 46 stressed en 34 idle.. met slk 900-u dus :) damn.. ik heb zin in vanavond :D

offtopic:
Geen sleutelhanger dus :( :+

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-02-2004 10:54 ]

www.google.nl

Pagina: 1