Toon posts:

ADSL gedeeld & simultaan gamen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Vraagje....

Ik heb twee pc's in 1 kamer (PC 1 internet (low end) / PC 2 gaming (high end))

Thuisnetwerk met alleen een kabel (geen hub / switch / etc.)

PC 1 is server (zowel voor thuisnetwerk als ADSL)

PC 2 maakt gebruik van ADSL op PC 1

Naast elkaar gamen op t web is de doelstelling (bv Call of Duty). Echter, zowel op PC 1 als PC 2 een CoD server benaderen is tot nu toe niet gelukt :( . Is het überhaupt mogelijk een ADSL verbinding op deze manier te delen (19 keer sneller dan analoog)? Zo nee... waarom niet? en zo ja ... zijn er nog tips?

Weet iemand daarbij ook nog hoe hiermee om te gaan met een firewall (mcaffee)?

Alvast bedankt voor de info! ;)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
Volgens mij kan je niet met z'n 2-en op 1 server omdat die gameserver het ziet als 2 sessies van hetzelfde ip en dat slikt ie niet.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat maakt niet zoveel uit volgens mij ik heb hier tijd lang Wolfenstein RTCW gewoon met ze 2e gedaan op 1 ip adress h et gaat meer om de key (die moet wel uniek zijn of course)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk meer dat het dan neerkomt op 2x dezelfde CD-Key..

edit:
What he says ^^^ :X :o

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 10-02-2004 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
:? Maar hoe zit dat nu precies? Allebei de PC's hebben toch een eigen adres (uniek nummer) en zo'n CoD server controleert toch niet meer op een CD key?
Maw nog een CD bemachtigen (ad Euro 45) en het spel nog n keer installeren met de andere key? Lijkt mij sterk of begrijp ik jullie helemaal verkeerd? :?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SOmmige spelen kan je gewoon met 1 key's spelen als het maar een goeie key is (wolfenstein kon dat idd ook). Als elke pc een eigen ip krijgt dan zou ik eens gaan kijken of er wat mis is met je moden of iets dergelijke want normaal gesproken ou hij dan gewoon verbinding moeten kunnen maken

Sorry ff kromme zin veranderd

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 10-02-2004 15:26 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 15:23:
:? Maar hoe zit dat nu precies? Allebei de PC's hebben toch een eigen adres (uniek nummer) en zo'n CoD server controleert toch niet meer op een CD key?
Maw nog een CD bemachtigen (ad Euro 45) en het spel nog n keer installeren met de andere key? Lijkt mij sterk of begrijp ik jullie helemaal verkeerd? :?
Je PC's hebben lokaal een eigen lokaal adresje ja, maar voor de buitenwereld lijkt het alsof het allemaal vanaf 1 PC afkomt :) NAT heet dat ;)

Trouwens, wat voor error krijg je dan? CD-Key in use?

En over die firewall: überhaupt al eens geprobeerd hem tijdelijk uit te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 10 februari 2004 @ 15:34:
[...]

Je PC's hebben lokaal een eigen lokaal adresje ja, maar voor de buitenwereld lijkt het alsof het allemaal vanaf 1 PC afkomt :) NAT heet dat ;)

Trouwens, wat voor error krijg je dan? CD-Key in use?

En over die firewall: überhaupt al eens geprobeerd hem tijdelijk uit te zetten?
8)7 Nou, t = wel grappig. Als de "home-server-PC" aan staat en hij wordt gebruikt voor bv t downloaden van muziek, krijg ik inderdaad af en toe de melding CD key required als ik met de "Games-PC" verbinding zoek met de CoD server. Die melding heb ik tot dusver niet gekregen als ik met beide PC's proberen een COD server te benaderen. Dus ...... erg vaag allemaal. De firewall had ik overigens al uitgezet (zelfs volledig gedeïnstalleerd), omdat het dan helemaal drama is. :( Affijn, dit is volgens mij typisch zo een "jammer maar helaas" geval. Ik ga nog ff klooien, want dit weekend twee CoD CD's beschikbaar. Kan ik gelijk dat van die CD key proberen. In ieder geval bedankt voor jullie input. Stel t erg op prijs! _/-\o_
Pagina: 1