Toon posts:

Ad-hoc van 3 pc's met internet

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond bij familie een netwerkje maken, maar ik heb niet zoveel ervaringen met WLAN.
De situatie is zo:
Er zijn 3 pc's, met elk een USB-wlan adapter.
Op een pc komt adsl internet binnen, en die moet via de WLAN adapter gedeeld worden met de andere 2 pc's via WLAN.
Hoe kan ik dit het beste doen, en is het uberhaupt mogelijk om met 3 pc's een ad-hoc te maken?
Ik wil op de pc waar adsl binnen komt win2kserver op zetten.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Dit zijn vragen die je het beste zelf kan opzoeken. Het aanbod in deze forum is zeer breed.

stp - PSN ID: stp_4

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38
ik heb ergens gelezen dat AD-HOC voor kleinere netwerken bedoeld is max 10 ofzo, maar ik zal het voor je opzoeken als ik terug ben van school.

AD-hoc tussen 2 PC's met internet kan ik je wel al garanderen, heb ik namelijk zelf ook

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 16:13
Je moet inderdaad een eind komen door wat relevante topics lezen maar even de basics:
Het verschil tussen Wlan of Lan is eigenlijk niet zo boeiend. Zodra ze elkaar vinden is er een netwerk. Een van de pc's gaat het internet op, die laat je internet delen (met Internet Connection Sharing, WinGate, of iets vergelijkbaars). Firewall erop en klaar. Volgens mij moet zelfs de wizard "thuisnetwerk" van windows (zit die in 2000?) al een heel eind komen.
Succes!

Plant eens een boompje

Verwijderd

Topicstarter
Lindetree schreef op 10 februari 2004 @ 09:56:
Je moet inderdaad een eind komen door wat relevante topics lezen maar even de basics:
Het verschil tussen Wlan of Lan is eigenlijk niet zo boeiend. Zodra ze elkaar vinden is er een netwerk. Een van de pc's gaat het internet op, die laat je internet delen (met Internet Connection Sharing, WinGate, of iets vergelijkbaars). Firewall erop en klaar. Volgens mij moet zelfs de wizard "thuisnetwerk" van windows (zit die in 2000?) al een heel eind komen.
Succes!
Ok dat snap ik, maar hoe gaat windows om met een NIC die op usb werkt?

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38
word gewoon als NIC herkend, dat deze op een USB poort zit boeit windows verder niet

Verwijderd

Ga het gewoon eens proberen. Voorbereid-topics hebben we liever niet, je bent tenslotte een tweaker, nietwaar? :) Als er problemen zijn kun je die altijd nog posten.

Het antwoord op je echte vraag is trouwens gewoon zelf te vinden met behulp van Google en de GoT-search. Volgens Cutebrit kan dit onder Windows niet en zul je een AP moeten aanschaffen.

Happy networking :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 14:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.