[PHP] mail() geef error in sendmail *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er ècht niet meer uit: het verzenden van email met php's mail() werkt niet meer. Wat ik ook probeer, het enige wat ik krijg is:

Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\Inetpub\wwwroot\test\mailto.php on line 89

ik heb al gegoogled en gesearched en allerlei tips geprobeerd, maar niets helpt. sendmail_from instellen in php.ini zorgt dat deze error verdwijnt, maar dan komt de mail alsnog niet aan. smtp is localhost, connecten met telnet op poort 25 toont inderdaad aan dat daar een smtp-server draait. De custom headers heb ik al in tig variaties geprobeerd: met <>-haken, zonder <>-haken, met \r\n (ook met spatie ertussen zoals ergens gesuggereerd werd), zonder \r\n, etc... wat ik ook probeer hij blijft die fout geven. |:( Ik gebruikt trouwens PHP Version 4.3.4 op een Windows 2003 server met Exchange 2003 on board. PHP code hieronder:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$headers = "From: <postoffice@domein.com>\r \n";
$subject2 = "Your message has been send";
$mailtje="Hi!

The email you send to $email was queed successfully for delivery.

blabla

";

$x = mail($from,$subject2,$mailtje,$headers);

Het ligt niet aan de exchange server (denk ik) want alles werkte goed totdat ik een nieuwe installatie van php op de server zette... instellingen heb ik verder weinig aan veranderd, php.ini is gelijk aan de vorige. What am I doing wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
hij mist de $from ????
regel 12 is neem ik aan 98???

[ Voor 42% gewijzigd door Rusky op 10-02-2004 08:54 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprix
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 16:40
Sorry ik moet leren lezen.

in je php.ini staat een sendmail_from regel vul die eens in.

[ Voor 72% gewijzigd door Ciprix op 10-02-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Maakt het nog wat uit als je de spatie in
\r \n
weghaalt? Of als je dit helemaal weghaalt? Het is immers je enige header, dus hoef je die niet af te sluiten met een CRLF. Lees anders de betreffende RFC even door.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.